ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش آمریکا مسئولیت حمله به کاروان حشد الشعبی در شمال بغداد را نپذیرفت

منابع نزدیک به حشد الشعبی این حمله را به ارتش آمریکا نسبت دادند اما یک سخنگوی نیروهای ائتلاف مسئولیت این حمله را متوجه ایالات متحده ندانست. 

گروه حشد الشعبی در بیانیه‌ای خبر کشته شدن فرماندهان خود در حمله به منطقه التاجی در شمال بغداد را تکذیب کرد. منابع نزدیک به حشد الشعبی این حمله را به ارتش آمریکا نسبت دادند اما یک سخنگوی نیروهای ائتلاف مسئولیت این حمله را متوجه ایالات متحده ندانست.

بامداد روز شنبه چهارم ٓژانویه/ ۱۴ دی، خبر حمله به یک کاروان نظامی نیروهای حشد الشعبی منتشر شد

در جریان یک حمله موشکی صورت گرفته به دو خودرو در این منطقه، دست‌کم پنج نفر کشته شده‌اند. حشد الشعبی اما در بیانیه خود اجساد کشف شده در این خودروها را متعلق به اعضای کادر پزشکی نیروهای تحت نظر کتائب امام علی، یکی از شاخه‌های شبه نظامی این گروه معرفی کرد. این در حالی است که به گفته منابع میدانی، به علت انفجار شدید خودروها و سوختگی بالا، هویت هیچ‌کدام از اجساد تاکنون مشخص نشده است.

بامداد روز شنبه چهارم ٓژانویه/ ۱۴ دی (ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد به وقت بغداد)، خبر حمله به یک کاروان نظامی نیروهای حشد الشعبی منتشر شد.

در اولین دقایق پس از این حمله، برخی منابع اعلام کردند شبل الزیدی و رائد الکروی، دو تن از فرماندهان شبه نظامی کتائب امام علی و همین‌طور حامد الجزایری، رهبر گروه سرایا الخراسانی در میان کشته شدگان هستند. ساعاتی پیش اما شبل الزیدی با انتشار یک توئیت خبر کشته شدن خود را تکذیب کرد.

تلویزیون عراق و همچنین منابع خبری وابسته به حشد الشعبی در همان ساعات اولیه اعلام کردند که این حمله از سوی نیروهای آمریکایی مستقر در عراق صورت گرفته است، اما چند ساعت بعد یک سخنگوی نیروهای نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا رسما این خبر را تکذیب کرد.

منطقه استراتژیک التاجی در شمال بغداد به دلیل موقعیت خاص نظامی خود به دروازه‌های بغداد معروف شده است. همچنین جاده مهم و راهبردی بغداد- دهوک- ترکیه از این منطقه عبور می‌کند و همین مسئله اهمیت این جاده را بیشتر کرده است.

روز پنج‌شنبه دوم ژانویه/ ۱۲ دی، حمله نیروهای آمریکایی به کاروان نظامی حشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و چند تن از فرماندهان ارشد گروه حشد الشعبی شد.

هفته گذشته و پس از حمله هواداران گروه حشد الشعبی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، تنش‌ها بین شبه نظامیان وابسته به ایران و نیروهای آمریکایی مستقر در عراق بالا گرفته است.

دونالد ترامپ در واکنش به حمله صورت گرفته به سفارت آمریکا در بغداد با مقصر دانستن حکومت جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که عاملان این حمله بهای سنگینی خواهند پرداخت.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز روز سه‌شنبه ۱۰ دی ماه در توئیتر خود از اعزام ۷۵۰ نیروی نظامی آمریکایی به عراق خبر داده بود. به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی اما آمریکا اعلام کرد پنتاگون با اعزام سه هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی دیگر از لشکر هوابرد واکنش سریع ارتش این کشور به منطقه به عنوان اقدامی احتیاطی، موافقت کرده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.