ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: اگر ایران به منافع آمریکا صدمه بزند، به ۵۲ هدف ایرانی حمله خواهم کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته است که ایران "بسیار گستاخ" در مورد هدف قرار دادن برخی منافع ایالات متحده برای انتقام گرفتن برای کشته شدن قاسم سلیمانی توسط حمله آمریکا حرف می‌زند.

دونالد ترامپ ایران را تهدید کرد که در صورت هدف قرار دادن منافع آمریکا برای انتقام جان قاسم سلیمانی، آمریکا به ۵۲ "سایت ایرانی" حمله خواهد  کرد. او تاکید کرده که برخی از این ۵۲ هدف برای "ایران و فرهنگ ایرانی" ارزش دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در پیامی که شامگاه چهارم ژانویه /۱۴ دی در توئیتر منتشر کرد ایران را خطاب قراد داد و گفت که اگر ایران به منافع و دارایی‌های آمریکا صدمه‌ای بزند، او دستور داده که ۵۲ هدف ایرانی مورد حمله قرار بگیرند.

رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته است که ایران "بسیار گستاخ" در مورد هدف قرار دادن برخی منافع ایالات متحده برای تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی -فرمانده سپاه قدس - حرف می‌زند.

او توضیح داده که عدد ۵۲ را به عنوان نمادی برای ۵۲  آمریکایی که در تصرف سفارت آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۸ گروگان گرفته شدند، انتخاب کرده است.

برخی از این ۵۲ هدف به گفته ترامپ برای "ایران" و "فرهنگ ایرانی" اهمیت دارند و "سطح بالا" هستند.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 4, 2020

از پیام ترامپ مشخص نیست که آیا این ۵۲ هدف در داخل خاک ایران قرار دارند یا نه.

ترامپ خطاب به ایران گفته است: "آمریکا دیگر تهدیدها را نمی‌پذیرد."

رئیس‌جمهوری آمریکا قاسم سلیمانی را "رهبر تروریست‌شان" خواند و گفت که سلیمانی در طول زندگی‌اش بسیار آمریکایی کشته بود و "به تازگی هم یک آمریکایی را کشته و بسیاری دیگر را زخمی کرده بود."

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، سیل پیام‌های مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله فرمانده‌های سپاه منتشر شد که از انتقام صحبت می‌کردند.

مجید تخت روانچی، سفیر دائم ایران در سازمان ملل متحد هم به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت حمله به کاروان قاسم سلیمانی در عراق یک اقدام نظامی از سوی آمریکاست و پاسخی نظامی هم به دنبال خواهد داشت. او گفت: «این که حالا کی، کجا و توسط چه کسی را باید منتظر ماند و شاهد بود.»

فردای کشته شدن قاسم سلیمانی در روز شنبه چهارم ژانویه / ۱۴ دی چندین حمله راکتی به مناطقی در عراق رخ داد. یک خمپاره به منطقه سبز و یک خمپاره دیگر به محله الجادریه بغداد در نزدیکی منطقه سبز اصابت کرد، و دو راکت کاتیوشا پایگاه هوایی البلد، محل استقرار نیروهای آمریکایی در ۹۰ کیلومتری شمال بغداد را هدف قرار دادند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات روز شنبه در بغداد را به عهده نگرفته است. حملات فعلا تلفاتی در بر نداشته‌اند اما دست کم پنج نفر مجروح شده‌اند.

دونالد ترامپ در دو روز گذشته چندین پیام در توئیتر در رابطه با دستورش برای به کشتن قاسم سلیمانی نوشته است. این اولین پیامی است که در واکنش به تهدیدهای انتقام از سوی مقامات جمهوری اسلامی است.

بیشتر مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی در پیام هایی که در رابطه با انتقام خون قاسم سلیمانی منتشر کرده‌اند و یا در گفت‌وگو‌هایشان با رسانه‌ها بر موضوع حضور نظامی آمریکا در عراق دست گذاشته‌اند و پایان این حضور نظامی را به عنوان هدف خود اعلام کرده‌اند. از جمله حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران که در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: "ترور سردار شهید قاسم سلیمانی یک انتقام‌گیری راهبردی را در پی دارد که مطمئناً به حضور آمریکا در منطقه پایان خواهد داد."

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش‌ به موضوع خروج آمریکا از عراق پیش‌تر در توئیتر نوشته بود که در ۱۵ سال گذشته جمهوری اسلامی در عراق نفوذ کرده و مردم عراق از این موضوع خرسند نیستند:

«آمریکا میلیاردها دلار به عراق پرداخت کرده است. این موضوع در صدر تمام چیزهایی است که ما برای آنها انجام دادیم. مردم عراق نمی‌خواهند که تحت سیطره و کنترل ایران باشند اما در نهایت این انتخاب آنها خواهد بود.»

در ساعت‌های پایانی پنحشنبه ۲ ژانویه/ ۱۲ دی در حمله ارتش آمریکا به کاروان حامل قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشدالشعبی و گروهی از همراهان فرمانده سپاه قدس کشته شدند. وزارت دفاع آمریکا مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد که حمله به دستور رئیس جمهوری آمریکا انجام شد.

مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی و دیگر کشته‌شدگان حمله پهپادی آمریکا از بامداد شنبه ۱۴ دی ماه  ‌از بغداد آغاز شد و به کربلا رفت و سپس به نجف رسید و در نهایت در چند شهر ایران ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

تمام مطالب زمانه در مورد کشته شدن قاسم سلیمانی را اینجا بخواند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    اولا كه ايران متشكل از اقوام متعددي هست وكساني كه اسلام رو نميخواهند معنيش تجزيه ايران است چون تنها رابط مشترک بین ما اسلام است وبه والله اگه یک حکومت ضداسلامی (زرتشتی )در ایران بیاید یک روز با ایران نمیمونیم واونهایی که از سیاست خبر دار باشند حرف من رو میفهمند درضمن من ضد حکومت اخوندی وخامنه ای دروغگو هستم ولی دینم اسلام هست واسلام ربطی به اخوندها که 40ساله حومت روبدست گرفتند نداره

  • Julia

    میدونی اشکان جان کمی هم تفکر بد نیست اگر کمی فکر کنی می بینی این کار آمریکا درست مانند کار داعشی است که خود آن را درست کردند و به آن افتخار می کنند و اعتراف کردن که خود آن را ساخته اند من نمی دونم چرا چیزی رو که که حتی خود آمریکایی ها و اروپایی ها هم قبول دارند رو چرا بعضی از ایرانی ها نمی خواهند قبول کنند. ختی اگر کمی هم به صفحه اینستا و تویتر سلبریتی ها و بازیگران و افراد صاحب مقام و درجه آنها هم نگاه کنی به این نتیجه میرسی

  • اشکان

    بله من کاملا فهمیدم چه نوشتم. آگاهانه و بدون هیچ خشم یا هیجانی. آن خانم گرامی هم که مرا نفرین کردند هم خوب بود به جای عصبانی شدن از من دلیل می خواستند تا دقیقتر توضیح دهم: امام رضا و کوروش و غیره, همگی بیان کننده یک مفهوم هستند: "هویت". حال آن هویت ملی باشد یا دینی یا زبانی یا ... من هویت را عاملی می دانم در تضاد با "حقیقت" که مفهومی انسان-محور و جهان-شمول است و تنها به من یا گروه انسانی من تعلق ندارد. حقیقت را بر خلاف هویت می توان نقد کرد, اثبات یا ابطال کرد. مکاتب انسان -محور مانند سوسیالیسم و کاپیتالیسم در زمره حقیقت هستند. ناسیونالیسم و انواع "پان ...ایسم" هم در زمره هویت ها. هویت ها چون به گروه انسانی مشخصی تعلق دارند به ناچار به حذف "دیگری" خواهند انجامید. هم تجربه هم عقل سلیم جز این حکم نمی کند. مخصوصا آن هویت هایی که خود را از دیگران (از هر نظر) برتر می دانند, استعدادشان در حذف کردن دیگری شدیدتر هم هست. این چنین است که تساهل و تسامح و مدارا با دیگری هرچند در نظر ممکن باشد, اما برای کسی که خود را از دیگران برتر ببیند در عمل ممکن نیست. و چنین جامعه ای توان پیشرفت ندارد چون نیروی همکاری و سازندگی صرف جنگ و جدال گروه های انسانی با هویت های متعارض می شود. و حال دراین باره که پرسیدند اگر از این هویت بدم می آید چرا مهاجرت نمی کنم: متاسفانه شرایطش را ندارم. اگر داشتم یک لحظه در این خراب شده لعنتی شما نمی ماندم. می رفتم جای دیگر زندگی می کردم و نگاهی هم به پشت سرم نمی انداختم. مشکلی نیست! کسانی که جانشان در می رود برای "هویت" ملی و دینی خودشان, امکان مهاجرت به همان اروپا و آمریکای بدون پیشینه و تاریخ را برای من ( و امثال من) فراهم کنید آنگاه شما بمانید و این آش دهان سوزتان. شما بمانید و کوروش و داریوش و حسین و فاطمه زهرا و ابوالفضل و کوفت و زهرمارتان. من اگر نرفته ام برای آن است که نتوانسته ام. من به دلخواه خودم ایرانی به دنیا نیامده ام. من در کشور عزیز شما زندانی هستم. نمی دانی چه رنجی می کشم در کنج تنهایی مگر روزی بخوانی خط به خط دیوار زندان را

  • آزادی

    اشکان جان آیا خودت فهمیدی چه نوشتی؟!

  • زال

    جمهوری اسلامی هرگز چنین غلطی نخواهد کرد. چون آخوند حکومتی ***زاده‌تر از آنست که خود را در تهلکه دراندازد! اشتباه فاحش سلیمانی در عراق هم ناشی از غرور بی‌جای او در حمایت تمام قد روسیه بود. اما برای بار هزارم رو دست خوردند! آمریکا هم همیشه با عملکردش به جهان فهمانده است که: "یک جمهوری اسلامی خوب الزاماً یک جمهوری اسلامی مرده نیست، بلکه ضعیف شده آن سودمندتر از نبودنش است."! امروز جمهوری اسلامی، کاملاً کُلک و پَرَش ریخته، دیگر خطری برای هیچکس ندارد. برجام را هم اروپا همچون پوزه بندی سفت بر دهان این سگ هار زده‌ است. لذا جای نگرانی نه برای روسیه و نه برای آمریکاست.

  • pars

    مذهب شیعه را آخوند های مفت خور ساخته اند، اگر آقای ترامپ لطف کنند، مراکزفرهنگی تولید شیعه (قبور دوازده امام، امامزاده ها وحوزه های علمیه) را شخم کنند، مردم ایران سپاسگزار می شوند.

  • Julia

    پاسخ به اشکان من واقعا برات متاسفم که اینتدر وقیح هستی که جرات بی احترامی به یک امام ،آون هم امام رضا (ع) رو به خودت میدی.من برام یه سوال واقعا پیش اومد که دین تو چیه؟؟چون حتی توی دین مسیحیت و یهودیت هم به امامان معصوم بی احترامی نمی کنن و اینکه اگر تو از کوروش و داریوش کبیر اینقدر بیزاری و بدت می آد چرا به اروپا و آمریکا مهاجرت نمیکنی.ایران هیچوقت خواهان همچین آدم های رذیلی نیست.و این رو بدون همین داریوش و کوروش کبیر بودند که در زمان خودشان با مدیریت و پادشاهی درست باعث پیشرفت ایران سرزمین آریایی هاشدند جوری که می شه گفت بزرگترین امپراطوری جهان رو داشتند و در زمانی اروپایی هیچ چیز از فرهنگ و بهداشت نمی دونستند و آمریکایی ها وجود نداشتن ما واسایل و ابزار هایی داشتیم و از چنان سطح فرهنگ و بهداشت و هوشیاری دارا بودیم که اونها غبطه می خوردند این چیزی نیست که تو به راحتی و با وقاحت تمام آرزو کنی تخریب و خراب بشن ننگ بر تو/shame on you

  • moha

    من فکر میکنم از «مرکز فرهنگی» منظورش بمباران مکانهایی مانند آرامگاه آیت اله خمینی و حتی شاید جمکران باشد و ظاهرن نامه ای نیز به دولت ایران داده اند که ظریف محتوای نامه را گستاخانه خواند و شاید در نامه این مطلب نوشته شده است.

  • رهگذر

    منظورش از ارزشمند برای «فرهنگ ایرانی» چیست؟ یعنی می خواهد مثلا تخت جمشید و سی و سه پل و مزار خیام را بزند؟ آیا دیوانه شده است؟ پریروز هم که می گفتند می خواهند پالایشگاه ها را بزنند...امیدوارم برداشت من غلط باشد چراکه اولی میراث کل بشریت است و پالایشگاه ها هم که سرمایۀ همۀ ایرانی ها است. بروید پایگاه های سپاه را بزنید به نقاط فرهنگی و پالایشگاه ها چه کار دارید؟

  • اشکان

    از قدیم گفته اند: آرزو بر جوانان عیب نیست. حال که چنین است از جانب خودم آرزو دارم اهداف مورد اشاره ترامپ , موارد زیر باشند: 1- حوزه های علمیه که کارشان تولید زامبی های انسان نمای انسان ستیز بوده وهست. 2- بیت رهبری و نهادهای وابسته به آن که همه ما را به گروگان گرفته اند. 3- مجلس شورای اسلامی که تنها در نام, قوه مقننه است ولی در واقع کانون فساد اداری و رشوه و پارتی بازی شده است. 4- پاسارگاد (قبر کوروش) که نماد شوونیسم آریایی, نژادپرستی, مرکزگرایی و توهم و توسل به افسانه ها و اباطیل به جای خرد و اخلاق و هم-اندیشی شده است. 5- قبر امام رضا به دلایل مشابه مورد قبل.

  • Neda

    نوچه های بیت احمدی نزاد و پاسدار روحانی؛ که اجازه مراسم سوگواری به خانواده های کشته شدگان اخیرا ایران نداده بودند؛ در مراسم خانه سلیمانی شرکت کردند!

  • آذران

    از مدیر و دیگر دست اندرکاران سایت زمانه خواهشمندیم از هر راهی که میتوانند پرزیدنت ترامپ را آگاه کنند که اینگونه تهدیدو رفتار همان است که خامنه ای میخواهد. اینها خودشان در این چهار دهه بر ضد ایران و فرهنگش رفتار کردند. همیشه ایرانی را تحقیر کرده اند و میکنند. برای اینها فرهنگ ایرانی مهم نیست. آخوند خواهان نابودی فرهنگ ایرانی است. سپاه و بسیج نیروی ضدایرانی هستند، خود این رژیم بدترین دشمن ایران است. رفتار ضد ایرانی این حاکمان در این چهار دهه را مرور کنند ! خواهشمندیم فرصت را از دست ندهید. در این چهار دهه ایران کم آسیب ندید. پس از حمله مسلمانان به ایرانزمین آسیب های جبران ناپذیری به ایران رسیده. فاجعه ها تکرار نشود. ما امکانی برای اطلاع رسانی نداریم. شما در راه آگاه کردن و روشنگری بکوشید تا نتیجه بگیرید.

  • بابکان

    آیا ترامپ نمی داند که رژیم خمینی و خامنه ای دشمن ایران و ضد فرهنگ ایران هستند؟! آیا نمیداند که هدف این حکومت نابودی فرهگ ایران است؟ آیا کسی نیست به ترامپ آگاهی دهد که این حاکمان از خمینی و خامنه ای و قاسم سلیمانی و دیگران دشمن ایران هستند؟ در مدت 42 سال عمر این حکومت ضد ایرانی در هرچه فیلم که ساختند بر نقشهای منفی نام ایرانی گذاشتند و بر نقشهای مثبت نام عربی ! معنی این رفتار توهین و تحقیر ایرانی است. همیشه به نیاکان ما توهین کردند و میکنند، به نمادهای ایرانی بی احترامی کردند. نام ملی را از مجلس گرفتند و نام اسلامی بر آن گذاشتند. از همان سال 57 بر ضد ملت ایران و نیاکان و فرهنگش تبلیغ کردند و بسیاری از اثرهای فرهنگی ایرانی را از میان بردند. به بشار اسد که عضو کنفرانس ضدایرانیِ 2 +6 است با سرمایه های ایران کمک میکنند ! به سید حسن نصراله و هر جریانِ ضد ایرانیِ دیگر همچنین ! حالا آقای ترامپ میخواهد برای مبارزه با این رژیم ضد ایرانی اثرهای فرهنگی ایرانی را نابود کند ! این بیشتر یک طنز تلخ و ناگوار است که هردو طرفِ درگیری، ایران و ایرانی را هدف گرفته اند ! دوستان بیکار ننشینند. خواهشمندم با هر وسیله و از هر راهی که بتوانند پرزیدنت ترامپ را آگاه کنند که این گونه سخن گفتن و تهدید کردن همان است که خامنه ای میخواهد، بهترین هدیه به او و رژیمش است. با این رفتار و گفتار خامنه ای تشویق هم میشود ! او همین را میخواهد که ترامپ تهدید میکند ! دوستان ! و قت از دست نرود.

  • حسن

    ما سربازان سردار سلیمانی هستیم ترامپ** تو هیچ غلطی نمی تونی بکنی