ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران کارخانه اخشان هفت ماه حقوق نگرفتند

حساب بانکی کارگران به دلیل بدهی مسدود شده و آنها مایحتاج زندگی را نسیه خریداری می‌کنند.

خودروسازان مطالبات قطعه‌سازان را نمی‌پردازند و قطعه‌سازان هم حقوق کارگران را. کارگران کارخانه اخشان در استان فارس آخرین بار خرداد امسال را دریافت کردند و از آن پس کار کردند و مزدی نگرفتند.

کارخانه اخشان شیراز، تولید کننده قطعات خودرو

مهرزاد مویدی، عضو شورای عالی کار استان فارس، یکشنبه ۱۵ دی به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت که کارگران کارخانه اخشان حدود هفت ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند، سازمان تامین اجتماعی حساب بانکی آنها را مسدود کرده و کارگران مجبورند مایحتاجشان را به صورت نسیه تهیه کنند.

کارخانه اخشان هفت میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و نزدیک به سه برابر این مبلغ (۲۰ میلیارد تومان) از خودروسازان طلب دارد. به گفته مویدی مدیران کارخانه هم «ترجیح دهند به جای پرداخت حقوق کارگران، مواد اولیه خریداری کنند».

کارخانه اخشان تا سه سال قبل ۷۰۰ کارگر داشت اما بیش از ۴۰۰ تن از کارگران در سال‌های گذشته اخراج و بیکار شدند و در حال حاضر کارخانه با ۲۸۰ کارگر به فعالیت ادامه می‌دهد و ادامه این وضعیت ممکن است به تعطیلی کارخانه و بیکاری تمامی کارگران بیانجامد.

مویدی هم معتقد است کارخانه نمی‌تواند بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند و «تعدیل نیرو» هم شرایط کارخانه را بهبود نبخشیده و در حال حاضر کارگران با خرید نسیه روزگار می‌گذرانند.

او گفت: اگر مسئولان دولتی و خودروسازان نمی‌توانند مشکل کارخانه را حل کنند، از دادستان می‌خواهیم که به این وضعیت رسیدگی کند.

کارخانه اخشان تولید کننده کمربند ایمنی خودرو در شیراز مستقر است و پیش از این نیز یک مرتبه در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود.

علاوه بر اخشان، سایر قطعه‌سازان هم در یکسال و نیم گذشته با بحران نقدینگی درگیر بودند و ناچار به کاهش تولید، اخراج کارگران و تعطیلی موقت یا دایمی شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.