ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنگره آمریکا به ترامپ: دیکتاتور نباش

کمیته امور خارجی کنگره آمریکا با انتشار پیامی در توییتر در پاسخ به دونالد ترامپ به او یادآوری کرد که رئیس جمهوری آمریا نباید دیکتاتور باشد

کمیته امور خارجی کنگره آمریکا با انتشار پیامی در توییتر در پاسخ به دونالد ترامپ به او یادآوری کرد به این دلیل که او یک دیکتاتور نیست، باید مجوزهای حمله احتمالی به ایران را از کنگره این کشور دریافت کند.

کنگره آمریکا تحریم‌ها علیه ایران و روسیه را تصویب کرد

کمیته امور خارجی کنگره آمریکا بامداد دوشنبه ۶ ژانویه/ ۱۶ دی در توییتر نوشت:

 «این پست رسانه‌ای برای یادآوری این نکته است که قدرت جنگی (مجوزهای جنگی) طبق قانون اساسی آمریکا زیر نظر کنگره است. و شما باید قطعنامه دریافت مجوزهای جنگ از کنگره را بخوانی چرا که شما یک دیکتاتور نیستی».

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه گذشته بعد از تهدید ایران به حملات نظامی در پیامی در توییتر نوشته بود:

«این پست‌های رسانه‌ای باید به عنوان ابلاغیه‌ای به کنگره ایالات متحده محسوب شود که اگر ایران به هر هدف یا شخص آمریکایی حمله کند، ایالات متحده به سرعت و با قدرت حمله متقابل صورت خواهد داد، شاید هم حمله‌ای در ابعاد نامتناسب.»

ترامپ در ادامه این پیام نوشته بود:

 «برای چنین ابلاغیه‌ای، قانونی (تصمیم کنگره) نیاز نیست اما در هر حال (با انتشار این توئیت) ابلاغ شده است.»

— House Foreign Affairs Committee (@HouseForeign) January 5, 2020

رئیس جمهوری آمریکا،  ایران را تهدید کرده که با هدف قرار دادن منافع آمریکا برای انتقام جان قاسم سلیمانی، آمریکا به ۵۲ «سایت ایرانی» از جمله سایت های فرهنگی حمله خواهد  کرد. یکشنبه ۵ ژانویه/ ۱۵ دی ترامپ در راه بازگشت از فلوریدا به واشنگتن در جمع خبرنگاران در هواپیمای رئیس جمهوری یک بار دیگر از تصمیم خود برای بمباران اهدافی در ایران از جمله اهداف فرهنگی در واکنش به پاسخ احتمالی ایران به ترور قاسم سلیمانی دفاع کرد. ترامپ گفت:

««آن‌ها اجازه دارند مردم ما را بکشند. آن‌ها اجازه دارند مردم ما را شکنجه و مجروح بکنند. آن‌ها اجازه دارند از بمب‌های کنارجاده‌ای استفاده بکنند و مردم ما را منفجر کنند. اما ما اجازه نداریم دست به اماکن فرهنگی آن‌ها بزنیم؟»

 خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش جداگانه‌ای از میدان آزادی، مصلی تهران، حوزه علمیه قم و مقبره آیت‌الله خمینی در تهران به عنوان برخی از «اهداف فرهنگی» حمله احتمالی آمریکا به تهران یاد کرده است. بر اساس کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه و همچنین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ هرگونه حمله به اماکن فرهنگی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این هفته در کنگره، قطعنامه‌ای به رای گذاشته خواهد شد تا اقدامات نظامی دونالد ترامپ علیه ایران را محدود کند. یک مقام آمریکایی شامگاه یکشنبه ۵ ژانویه/ ۱۵ دی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نیروی موشکی ایران در سراسر کشور در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفته اما معلوم نیست که این آماده‌باش تدافعی یا تهاجمی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    ميدان آزادي نمادي از مبارزه پيگير ايرانيان براي بدست آوردن آزادي سركوب شده ملت شجاع ايران است، ميدان آزادي همواره پذيراي روزهاي سرنوشت ساز وتلاشي بوده كه مردم از جور وستم رژيم به آن پناه ميبرده اند ميدان آزادي مانند مادر يا پدري نگران است كه در تاريخ معاصر ايران همواره ايستاده تا نظاره گر دست يازيدن فرزندانش به غرور وافتخار باشد،لطفاً خبرگزاري آسوشیتدپرس نام اين ميدان وحرمتش را با مقايسه آن بامصلی تهران، حوزه علمیه قم و مقبره آیت‌الله خمینی در تهران از لكه دار نسازد،ميدان آزادي نماد آزادي و رهايي ملت ايران از جور وستم است وعلي رغم جفايي كه به ساحتش شده بمانند سرو ايستاده وچشم براه ماست.