ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو تن از کارگران هپکو دستگیر شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بدون اعلام نام دو کارگر بازداشتی هپکو گفته است آن‌ها از کارگران بازداشتی در شهریور ماه هستند که به قید وثیقه آزاد شده بودند.

اعتراض‌های کارگران ابرشرکت پیمان‌کاری صنعتی «هپکو» در اراک ادامه دارد. همزمان با ادامه این نارضایتی، نیروهای امنیتی دو تن از کارگران هپکو را بازداشت کردند.

راهپیمایی کارگران هپکو به سوی استانداری مرکزی ــ دوم دی

در پی اعتصاب هفته گذشته کارگران هپکو که در اعتراض به بلاتکلیفی کارخانه و تعویق مطالباتشان صورت گرفت، دو تن از کارگران این کارخانه روز چهارشنبه ۱۱ دی بازداشت شده‌اند. محمد تقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی روز دوشنبه ۱۶ دی بدون اعلام نام این دو کارگر گفت آن‌ها از کارگران بازداشتی در شهریور ماه هستند که به قید وثیقه آزاد شده بودند.

هپکو در حال حاضر در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است و وعده‌های مسئولان از جمله معاون رئیس‌جمهوری برای تعیین تکلیف آن بر روی کاغذ مانده است. مسئولان به‌رغم وعده‌ها از پرداخت حقوق عقب‌افتاده کارگران نیز سر باز زده‌اند.

کارگران هپکو که خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و تعیین تکلیف وضعیت کارخانه هستند از ابتدای شهریور دست به اعتصاب زدند و در پی یک مهلت ۱۰ روزه به مسئولان روز یکشنبه ۲۴ شهریور اعتصاب را از سر گرفتند و دوشنبه ۲۵ شهریور مسیر راه‌آهن شمال – جنوب را مسدود کردند. آن‌ها بعد از ظهر همان روز مورد حمله گارد ویژه قرار گرفتند. حدود ۱۵ تن از کارگران مصدوم و ۲۸ تن دستگیر شدند. این کارگران به قید وثیقه‌های سنگین آزاد شدند.

جلسه تعیین وضعیت هپکو و آذرآب دوشنبه ۱۸ آذر با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی، سرپرست وزارت راه و شهرسازی، علی آقازاده، استاندار استان مرکزی، و نیز مدیر کل بانک ملی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد.

دو هفته بعد از این جلسه کارگران در پی عملی نشدن وعده‌های مسئولان مبنی بر تعیین تکلیف کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه‌شان از دوم دی مجددا دست به اعتصاب زدند و در شهر اراک راهپیمایی کردند.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.