ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته و مصدوم در کرمان: تدفین جنازه قاسم سلیمانی برگزار شد

در ادامه تشییع جنازه قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف ایران، مراسم در شهر زادگاه او با کشته و مصدوم شدن دستکم ۲۷۰ نفر از مردم حاضر در این مراسم همراه شد.

در مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان، زادگاه او، صدها هزار نفر شرکت کردند. خیابان‌های کرمان ظرفیت پذیرش چنین جمعیتی را نداشت. به گزارش خبرگزاری‌های داخلی عده زیادی در اثر ازدحام جمعیت کشته و مجروح شدند. خبرگزاری‌های داخلی تعداد کشته‌شدگان را ۵۶ نفر و تعداد مجروحان را ۲۱۳ نفر اعلام کردند. خاکسپاری ابتدا به تعویق افتاد اما با گذشت ساعاتی برگزار شد.

تشییع جنازه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در کرمان ـ سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

در ادامه تشییع جنازه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در شهرهای مختلف ایران، این مراسم سه‌شنبه ۱۷ دی به شهر زادگاه او کرمان رسید. رسانه‌های داخلی به‌نقل از سازمان اورژانس گزارش داده‌اند که بر اثر ازدحام جمعیت دست‌کم ۵۶ نفر از تشییع‌کنندگان کشته و ۲۱۳ نفر مصدوم شده‌اند.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس ایران به خبرگزاری صداوسیما گفته است: «بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.»

رئیس سازمان اورژانس همچنین افزود: «وزیر بهداشت آن‌جا حضور دارد و از نزدیک مسئله رسیدگی به مصدومان را مدیریت می‌کند و شخصاً نظارت بر عملکرد پزشکی نظارت دارند و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.»

پیرحسین کولیوند گفته است سازمان اورژانس در حال بررسی ابعاد این حادثه است و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از طریق صداوسیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ویدئوهای منتشرشده درباره این حادثه، مردمی نشان داده می‌شوند که بر زمین افتاده و نیروهای اورژانس برای کمک به آن‌ها در محل حاضر شده‌اند. کفش‌های زیادی نیز روی زمین دیده می‌شود.

یک مقام استانداری کرمان بدون آنکه به جزئیات اشاره‌ای کند اعلام کرد: «شایعه عملیات انتحاری در مراسم تشییع سردار سلیمانی صحت ندارد.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از ایرانیان در مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان به معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد به وضعیت مصدومان و خانواده‌های بازماندگان رسیدگی کنند.

پس از آن‌که اعلام شد به‌دلیل ازدحام جمعیت و احتمال بروز حادثه برای مردم زمان تدفین جنازه قاسم سلیمانی به‌تعویق می‌افتد، مقدمات خاکسپاری جنازه او بعد از ساعاتی فراهم شد و با خواندن نماز جماعت مراسم تدفین برگزار شد.

روز یکشنبه ۱۵ دی ابتدا جنازه قاسم سلیمانی از اهواز وارد ایران شد و بعد از تشییع در اهواز، در مشهد هم طواف داده شد.

دوشنبه ۱۶ دی مراسم تشییع قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران با حضور سران قوا و مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی برگزار شد. در این مراسم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بر سر جنازه فرمانده سپاه قدس درآمد و نماز میت خواند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت تشییع جنازه فرمانده سپاه قدس را برای ترمیم شکاف درونی جامعه بعد از اعتراضات آبان ضروری دانسته بود.

قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده حشدالشعبی و فرمانده کتائب حزب‌الله عراق و چند تن دیگر از شبه‌نظامیان شیعه عراقی بامداد جمعه ۱۳ دی در حمله هوایی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

ـــــــــــــــــــــــــــ

توضیح: این خبر با اطلاعات تازه بروز شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هموطن

    جناب "کاربر مهمان" عنصر هایی از حقیقت امر در بیان شما نهفته است. اما اصل قضیه مقدار بسیاری پیچیده تر از این حرفها است. قبل از هر چیز, مشکل ما فقط تسلط خونین فرقهء شیعیان بر فرهنگ و سیاست در کشورمان نیست و خاستگاه این مشکل به خود دین ضد انسانی اسلام بازمیگردد. در نظر داشته باشید که مسلمین حدود ۱۴۰۰ سال است که درگیر یک جنگ خونین داخلی, مابین سنی و شیعه, هستند و مطمئن باشید که پیروان این مذهب ۱۴۰۰ سال دیگر نیز درگیر کشتار برادران هم مذهبی خویش خواهند بود. وقتی مسلمانها همدیگر را به این راحتی میکشند, فکر میکنید با غیر مسلمین چه رفتاری خواهند داشت؟ یک نویسندهء ایرانی (که اکنون نامش به خاطرم نیست) از کشور عزیزِ گل و بلبل ما به نام "نیرنگستان آریایی-اسلامی" یاد می کند, که تا حدود زیادی دقیق و بیانگر حقیقت تاریخی حیات اجتماعی ماست. دقت کنید که سازمانی مانند جبههء ملی در بیانه اش در مورد سلیمانی چگونه محافظه کارانه و با عصا, حتا ذکری از جنایات این تبهکار ندارد. سوای مذهبیون و ملیون, که چندان انتظاری از آنان نمی شود داشت, میرسد به نیروهای "چپ" که هنوز هم که هنوزه, مقدار متنابهی اشان در اقمار "عمو یوسف" و سنت مطرود استالینیزم, در قرن گذشته به سر می برند. "خانه از پای بست ویران است,...." پ.ن. در ضمن من نیز "آقا" نیستم. خود را "خانم" هم نمی دانم. مطمئن هم نیستم و چندان انتظاری نیز ندارم که شما یا دیگر هموطنان با افرادی که خود را فرای جنسیت های معمول می دانند, آشنا باشید, یا احساس راحتی بکنید, که این آخری به هیچ وجه دغدغهء من نیست. با احترام

  • حمید

    انگار خمینی راست میگفت:(شهیدان زنده اند الله اکبر) جنازه اش هم مردم ایران را میکشد. ببین ما با چه کسانی طرفیم.

  • کاربر مهمان

    آقای هموطن، علت اش آن است که خلافت شیعه ادامه سلطنت شیعه می باشد ،‌فقط دوز اش بالاتر است. مشکل اساسی این کشور مذهب مخرب و آخرالزمانی شیعه است.‌چندان فرقی ندارد در راس آن شاه شیعه، ولی فقیه شیعه و یا رییس جمهور شیعه باشد.

  • هموطن

    جناب "کاربر مهمان" واقعا که درست فرمودید. برخی از قاتلان حتا پس از مردن نیز دستی در کشتار مردم دارند. برای مثال, حتما یادتان می اید که چگونه پس از ۱۳۵۷, نظام تازه التاسیس ج.ا. رفت و هر چه کارمندهای بازنشستهء ساواک را گیر آورد استخدام کرد.

  • با وعده ی خوراک رایگان به مراسم آورده شده بودند

    کرمان: صدها تن از هم میهنان تهیدستی که با وعده ی سفر و خوراک رایگان از نقاط گوناگون کشور به مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی آورده شده بودند، قربانی این نمایش تبلیغاتی جمهوری اسلامی شدند. در اثر هجوم جمعیت برای دریافت مواد خوراکی و نوشابه تاکنون ۳۵ تن جان سپرده و ۲۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

  • تعیین هویت 4 تن از جانباختگان مراسم تشییع در کرمان.

    تعیین هویت 4 تن از جانباختگان مراسم تشییع در کرمان. ▪️اسامی پیکرهای تعیین هویت شده که هیچ کدامشان اهل کرمان نیستند به شرح زیر است: ▪️1- سیدجلال جلالی فرزند سیدتقی (استان فارس) ▪️2- فاضل تب فرزند عبدالحسین (شهرستان بندرعباس) ▪️3- ابوالفضل زابلی فرزند ابراهیم (شهرستان بم) ▪️4- جهان رنجبری فرزند عباس (شهرستان بندرعباس) ▪️براساس تازه ترین آمار رئیس سازمان اورژانس کشور: در مراسم تشییع امروز در کرمان تا این لحظه ۳۲ نفر جان باختند و ۱۹۰ نفر نیز مصدوم شدند

  • مسئول مرگ مردم چه کسانی هستند؟

    مسئول مرگ یکایک جان هایی که امروز در مراسم سوگواری قاسم سلیمانی از دست رفت به جز برنامه ریزان و مبلغان حکومتی چه کسانی هستند؟ ▪️این جان های از دست رفته، معنای حقیقی و سرشت واقعی شعار «وحدت ملی» بر محور ولایت فقیه و همان طلایه دار #انتقام_سخت است.

  • توانایی مدیریت یک تشییع جنازه را ندارند

    مرگ شهروندان سوگوار کرمانی.. ▪️اردوی کار: مدیریت مراسم سوگواری قاسم سلیمانی در کرمان با همین نظام بود. با مدعیان «مدیریت جهادی» که حالا بر طبل جنگ و انتقام جویی می کوبند . کسانی که توانایی مدیریت یک تشییع جنازه را ندارند و 35 کشته و 48 زخمی روی دست مردم می گذارند اگر جنگی دربگیرد چه تعداد را به کشتن خواهند داد؟

  • کاربر مهمان

    با عرض پوزش ا ز استالینیستهای وطنی ساکن در کشورهای امپریالیستی،‌به عرض می رساند در ماه مارس سال ۱۹۵۳ ، تعداد ۱۰۹ نفر در مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین مردند. جنازه های برخی قاتلان به کشتار ادامه می دهند.