ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی کانون صنفی معلمان تهران درباره وضعیت جعفر ابراهیمی در زندان

جعفر ابراهیمی، عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران از بیماری مزمنی رنج می‌برد که نیاز به مصرف روزانه دارو و مراقبت پزشکی دارد.

کانون صنفی معلمان تهران در بیانیه‌ای درباره وضعیت سلامتی جعفر ابراهیمی، فعال صنفی زندانی ابراز نگرانی و اعلام کرد در صورت عدم تغییر در وضعیت او «از مراجع ذیصلاح داخلی و بین‌المللی» دادخواهی کرد.

جعفر ابراهیمی

جعفر ابراهیمی، عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران از بیماری مزمنی رنج می‌برد که نیاز به مصرف روزانه دارو و مراقبت پزشکی دارد. او پنجم دی ماه در مراسم چهلم پویا بختیاری در بهشت سکینه‌ی کرج بازداشت شد. روز ۱۶ دی دادسرای کرج با قرار وثیقه او مخالفت کرد.

کانون صنفی معلمان تهران ۱۹ دی در بیانیه‌ای نوشت که هنوز اتهام ابراهیمی مشخص نشده و تضمین سلامتی او برعهده‌ ضابطین قضایی و قوه قضاییه است.

در روزهای اخیر خبر تعدادی از بازداشت‌شدگان پنجم دی به قید وثیقه آزاد شدند اما بازداشت شماری دیگر از جمله جعفر ابراهیمی تمدید شد. کانون صنفی معلمان می‌نویسد که چنین برخوردی این شائبه را تقویت می‌کند که نسبت به فعالان صنفی سختگیری شدیدتری صورت می‌گیرد:

«آن چه این نگرانی را افزایش می‌دهد حضور چندین ساله چندتن از همکاران ما همچون محمود بهشتی، اسماعیل عبدی و محمد حبیبی و بسیاری از فعالان صنفی دیگر، در زندان به دلیل فعالیت‌های صنفی است؛ و اکنون نیز سعی در پرونده‌سازی در سکوت و البته غرض‌ورزانه برای یک فعال صنفی دیگر را دارند. بدون شک هرگونه بازداری فعالان مدنی از انجام فعالیت‌ها به شکل مطلوب، حمله به جامعه‌ی مدنی‌ است که شائبه‌ی لجاجت نیروهای امنیتی با فعالان صنفی و مدنی را به یقین نزدیکتر می‌کند.»

کانون صنفی معلمان تهران خواستار آزادی جعفر ابراهیمی و سایر دستگیرشدگان پنجم دی شده و افزوده است: «در صورت عدم تغییر در وضعیت جعفر ابراهیمی و ادامه رویه فعلی در نادیده گرفتن قوانین توسط مسئولان و ضابطین قضایی، حق دادخواهی از مراجع ذیصلاح داخلی و بین‌المللی را برای خود محفوط می‌داند».

مراسم چهلم کشته شدگان با فراخوان خانواده‌ پویا بختیاری قرار بود روز پنجم دی ماه برگزار شود، اما با خشونت نیروهای انتظامی و امنیتی مواجه شد و به دستگیری ده‌ها تن انجامید. پویا بختیاری یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ماه است که ۲۴ آبان پس از افزایش بهای بنزین آغاز شد و به سرعت شهرهای مختلف ایران را در بر گرفت. آمار کشته‌شدگان این اعتراضات از ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ برآورد شده است. هزاران نفر دستگیر شدند و تعداد نامعلومی نیز مفقود شده‌اند.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.