ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۷ تحریم‌ تازه علیه صنایع فولاد و آهن ایران اعمال کرد

۱۰ درصد از درآمد دولت ایران از صنایع معدنی و صنایع فولاد تامین می‌شود. این تحریم‌ها در پاسخ به حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در عراق اعمال شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه ۱۰ ژانویه/ ۲۰ دی در پاسخ به حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های نظامی آن کشور در عراق ۱۷ تحریم‌ تازه علیه صنایع فولاد و آهن ایران اعمال کرد و همچنین ۸ مقام ایرانی را که به ظن آمریکا در حملات موشکی سپاه مشارکت داشتند تحت تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا (عکس: آرشیو)

سپاه پاسداران در پاسخ به حمله ارتش آمریکا به کاروان قاسم سلیمانی که به کشته شدن او و ده نفر از همراهانش از جمله ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی انجامید، چهارشنبه گذشته به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار و به پایگاه حریر ارتش آمریکا در اربیل عراق حمله موشکی کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نطقی که بعد از این حملات ایراد کرد گفت حمله موشکی ایران تلفات جانی در پی نداشته. ترامپ گفت برجام به زودی به پایان می‌رسد و از قدرت‌های جهانی خواست همراه با آمریکا به فکر توافق تازه‌ای با ایران باشند. رئیس جمهوری آمریکا اما اعلام کرد که تحریم‌های تازه‌ای هم علیه ایران اعمال می‌شود. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ۸ مقام ایرانی که به ظن مشارکت در حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در عراق تحت تحریم قرار گرفتند عبارت‌اند از:

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا نقدی معاون هماهنگی سپاه، محمدرضا آشتیانی جانشین رئيس ستاد کل نیروهای مسلح، علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، علی اصغر حجازی معاون اجرایی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای و محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.

‎ استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مراسم اعلام این تحریم‌ها گفت:

«آمریکا به تحریم‌های خود علیه ایران ادامه می‌دهد تا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌ علیه امنیت بین‌المللی را متوقف کند.»

آلومینیوم المهدی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت فولاد اصفهان، شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت فولاد خوزستان و شرکت ملی صنایع مس ایران نیز تحت تحریم قرار گرفتند. منوچین به ساز و کار مالی موسوم به اینستکس برای تجارت با ایران هم نسبت به هرگونه تعامل با ایران هشدار داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا نحستین بار شامگاه چهارشنبه ۸ مه/ ۱۸ اردیبهشت، در فرمان اجرایی خود صنایع مدنی ایران را تحریم کرد.

 ۹۱ هزار نفر در صنایع معدنی ایران اشتغال مستقیم دارند. به ازای هر یک شغل، ۱۷ شغل وابسته و تکمیلی در این بخش ایجاد شده است. ۱۰ درصد از درآمد دولت ایران از صنایع معدنی و صنایع فولاد تامین می‌شود.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.