ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: جمهوری اسلامی ایران از این اشتباه فاجعه بار بسیار متأسف است

به دنبال اعتراف ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر شلیک موشک به هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، رئیس جمهوری ایران صبح روز شنبه ۲۱ دی ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی از این اشتباه فاجعه‌بار بسیار متاسف است و عوامل این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

به دنبال اعتراف ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر شلیک موشک به هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، رئیس جمهوری ایران صبح روز شنبه ۲۱ دی ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی از این اشتباه فاجعه‌بار بسیار متاسف است و عوامل این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت. حسن روحانی گفت که او هم در چند ساعت گذشته از جزییات این حادثه مطلع شده است.

به گفته حسن روحانی، خطای انسانی در فضای «تهدید و ارعاب نیروهای آمریکایی» رخ داده است

روحانی در بیانیه خود با اشاره به وجود ناکارآمدی در سیستم پدافندی خواستار رفع نقاط ضعف در سامانه‌های پدافندی کشور شد و گفت که ضرورت دارد برای رفع نقاط ضعف سامانه‌های پدافندی کشور، ترتیبات و تمهیدات لازم اتخاذ گردد تا هرگز چنین فاجعه‌ای تکرار نشود.

او اما گفت این خطای انسانی در فضای «تهدید و ارعاب نیروهای آمریکایی» رخ داده است:

«در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش ۱۰۰ درصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و ده‌ها انسان بی‌گناه قربانی شدند.»

در بیانیه روحانی در مورد جبران مافات برای بازماندگان این حادثه آمده است:

«اینجانب از سوی جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک، عمیقا تسلیت عرض می‌کنم و به کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط دستور می‌دهم که تمامی اقدامات لازم برای جبران، همدردی و دلجویی از ایشان به عمل آورند.»

در ادامه این بیانیه به جان‌باختگان غیر ایرانی سرنگون شدن این هواپیما نیز اشاره و ابراز تأسف شدید شده است:

«همدردی دولت ایران را به ملت‌ها، دولت‌ها و خانواده‌های قربانیان غیرایرانی تقدیم می‌نمایم. وزارت امور خارجه، همکاری کامل کنسولی برای شناسایی و بازگرداندن پیکرهای قربانیان به خانواده‌هایشان را به عمل می‌آورد.»

روحانی همچنین اعلام کرد که نتایج تحقیقات در این زمینه در اختیار مردم و خانواده‌های قربانیان قرار خواهد گرفت:

«این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.»

پیش از اعتراف رسمی مقامات جمهوری اسلامی به شلیک موشک به سوی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در بیانیه‌ای که شامگاه پنج‌شنبه ۱۹ دی ماه صادر کرد، احتمال حمله موشکی به این هواپیما را قاطعانه رد کرد.

او همچنین خطاب به مقامات آمریکایی گفت به جای دروغ‌پردازی و شکل دادن یک عملیات روانی، به نتایج بررسی کمیته‌ها دقت کنند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.