ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیوان پادشاهی عمان هیثم بن طارق را به عنوان جانشین سلطان قابوس معرفی کرد

پادشاه جدید عمان، ۶۵ ساله و رییس کمیته اقتصادی چشم‌انداز ۲۰۴۰ عمان است. او سابقه فعالیت در وزارت امور خارجه این کشور را نیز دارد.

هیثم بن طارق، جانشین سلطان قابوس، پادشاه درگذشته عمان شد. پادشاه جدید عمان، ۶۵ ساله و رییس کمیته اقتصادی چشم‌انداز ۲۰۴۰ عمان است. او سابقه فعالیت در وزارت امور خارجه این کشور را نیز دارد و تا سمت قائم مقامی در این وزارتخانه پیش رفته بود.

هیثم بن طارق، جانشین سلطان قابوس شد

دیوان پادشاهی عمان بامداد روز شنبه ۱۱ ژانویه/ ۲۱ دی اعلام کرد سلطان قابوس، پادشاه این کشور، پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. پیش از این خبرهایی در مورد وخامت حال جسمانی قابوس بن سعید منتشر شده بود.

سلطان قابوس هیچ فرزندی نداشت و به شکل علنی هم جانشینی برای خود انتخاب نکرده بود.

بن طارق همچنین از اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی سمت وزارت میراث و فرهنگ عمان را بر عهده گرفت.

از آنجا که سلطان قابوس فرزندی نداشت، ‌ اسعد، هیثم و شهاب، پسر عموهای سلطان قابوس، شانس جانشینی او را داشتند.

پیش از انتخاب هیثم بن طارق، انتظار می‌رفت «اسعد بن طارق آل سعید» به عنوان پادشاه جدید عمان انتخاب شود. او که معاون نخست وزیر در امور همکاری‌های و روابط بین‌الملل بود، در آخرین ماموریت به عنوان نماینده رسمی عمان به اجلاس اتحادیه عرب در اردن اعزام شد.

قابوس بن سعید آل سعید، پادشاه درگذشته عمان، حدود نیم قرن سلطان این کشور بود.

دیوان پادشاهی عمان به دنبال درگذشت سلطان قابوس، سه روز عزای عمومی و تعطیلی رسمی اعلام کرد.

سلطان قابوس امروز در قبرستان خاندان سلطنتی دفن خواهد شد.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • طاهر

      مردم اگر واقعاً میخواهند عزاداری کنند برای کسی عزاداری کنند که حامی ایران و منافع مردمش بود،سلطان قابوس بیش از کشور خودش در گیر مسایل ایران ورفع ورجوع خرابکاریهای حکام غیر ایرانی ما بود،خداوند روح بزرگش را قرین رحمت خویش قرار دهد،چند عکس از او با سران واشخاص معتبر دنیا دیده ام که نشانگر عظمت شخصیت او ونشانگر اعتباری است که این اشخاص برای او قائل بودند،هلاکت سلیمانی موجب دلگرمی کسانی شد که خواهان برقراری آرامش در منطقه بودند ولی مرگ سلطان قابوس ضربه ای در جهت مخالف بود .

    • کارو

      به نظر می رسد با این تغییر سلطنت، کمی تا قسمتی در جایگاه دریادار علی شمخانی در مناسبات ایران و عمان تغییر به وجود بیاید. دریادار شمخانی با خواهر سلطان قابوس ازدواج کرده بود و داماد سلطان قابوس محسوب می شد. با توجه به بحرانی که در مورد جانشینی او وجود داشت، همواره از نفوذ شمخانی مبنی بر تعیین ولیعهد عمان صحبت می شد.