ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عباس عبدی: مقامات از اصل ماجرای هواپیمای اوکراینی خبر داشتند

عباس‌عبدی از «پنهان‌کاری ساختاری» درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین خبر داد. او گفت رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت دست کم از بعدازظهر جمعه درباره اصابت موشک به هواپیما مطلع بوده اند.

عباس‌عبدی، از چهره‌های اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد از «پنهان‌کاری ساختاری» درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین خبر داد. او گفته است که رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت دست کم از بعد از ظهر جمعه از اصابت موشک به هواپیما مطلع بوده اند.

عباس عبدی/ عکس از آرشیو

موج واکنش‌ها به سه روز پنهان‌کاری مسئولان کشور درباره اصابت موشک به هواپیمای مسافربری هنوز ادامه دارد.

عباس عبدی یکشنبه ۲۲ دی در این رابطه در یادداشتی در روزنامه اعتماد تصریح کرد: «حسن روحانی، رئیس جمهوری وعلی ربیعی، سخنگوی دولت از ابتدا (بعد از ظهر جمعه) از اصابت موشک به هواپیما مطلع بوده‌اند و پیش از جلسه شورای امنیت ملی دراین‌باره از او نظر خواهی کرده‌اند.»

این چهره اصلاح‌طلب همچنین گفت که ربیعی در گفتگو با او برای آبروی خود ابراز نگرانی کرده است. عبدی در این رابطه نوشت:

«جالب است که ربیعی هم در ابتدا فکر آبروی خودش بود! البته حق داشت، زیرا ساختاری که تا این حد به راحتی به خودش رحم نمی‌کند دلیلی ندارد که افراد به فکر آبروی آن باشند».

به گفته عباس عبدی برخی از رسانه‌ها نیز از طریق او در جریان واقعیت قرار گرفته بودند اما بسیاری از «خودی‌ترین نیروها» به‌دلیل «پنهان‌کاری ساختاری» از دلیل اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی بی‌خبر بوده‌اند.

پس از سه روز پنهان‌کاری درباره حقایق سقوط هواپیمای اوکراینی، مقامات جمهوری اسلامی دیروز شنبه ۲۱ دی/ ۱۱ ژانویه به طور رسمی و تحت فشار بین‌المللی به ساقط کردن «سهوی» هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ توسط موشک بالستیک و کشتن سرنشینان آن اعتراف کردند.

بسیاری از کاربران امنیتی شبکه‌های اجتماعی پس از بیانیه اعترافی سپاه پاسداران سعی در القای بی‌خبری علی خامنه‌ای، رهبر ایران و رد نقش و مسئولیت او در بروز این فاجعه داشتند. تعداد کثیری از دانشجویان و مردم نیز در شهرهای مختلف کشور در بزرگداشت جانباختگان و در اعتراض به مسئولان به خیابان‌ها آمده اند.

تبعات این رسوایی هنوز ادامه دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ساده لوح

    مگر این بیشعورها تعداد موشک های دفاعی زمین به هوا شان را سر شماری نمی کنند. دو تا موشک زمین به هوا شلیک شده بوده و هیچ مادر بخشهایی از این موضوع خبر نداشته. کتمان حقیقت، دروغ پراکنی خطای انسانی محسوب نمیشود بلکه تبه کاری و جنایت ...