ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت: هیچ توصیه‌ای به اقدام نیابتی علیه آمریکا نکرده‌ایم

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی تنها یک روز پس از اعتراف دیرهنگام نیروهای مسلح به ساقط کردن «سهوی» هواپیمای اوکراینی گفت که ایران هر اقدامی انجام می‌دهد بیان می‌کند. 

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی هر گونه توصیه‌ای از جانب ایران به گروههای شبه‌نظامی منطقه برای اقدام نیابتی علیه آمریکا را انکار کرد. علی ربیعی تنها یک روز پس از اقرار رسمی مقامات به ساقط کردن «سهوی» هواپیمای اوکراینی تحت فشارهای سه‌روزه بین‌المللی، گفت که ایران هر اقدامی انجام می‌دهد بیان می‌کند.

علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران

ایالات متحده ایران را در موشک‌پراکنی شبه‌نظامیان شیعی عراق که چندی پیش به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی منجر شد، مقصر دانسته است. افزایش تنش‌ها میان گروههای تحت حمایت ایران و ارتش ایالات متحده در عراق، مقدمات اقدام آمریکا برای کشتن قاسم سلیمانی را چید، و در ادامه اقدامات تلافی‌جویانه ایران را برانگیخت. رشته‌ای از ضد و خورد پی‌درپی بین دو کشور در نهایت به ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی از سوی نیروی پدافند ایران منجر شد.

یک روز پس از اقرار رسمی مقامات ایران به سقوط «سهوی» هواپیمای مسافربری، حالا سخنگوی دولت در گفتگو با خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران گفته است که لفظ «ترامپ قمارباز» که سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود به کار برد، اکنون هر چه بیشتر برای او واضح می‌شود، زیرا «ترامپ در روابط بین‌الملل هم به مانند یک قمارباز بازی می‌کند و منافع و مصلحت آمریکا را به قمار گذاشته است.»

علی ربیعی در مورد فعالیت‌های گروههای شبه‌نظامی فعال تحت حمایت ایران در منطقه تصریح کرده که «آمریکایی‌ها به‌واسطه‌های مختلف نگرانی‌های خود را در این باره به ما می‌گویند». سخنگوی دولت در عین حال به ایالات متحده اطمینان داده است که ایران «هیچ توصیه ای به اقدام نیابتی به هیچکس» نکرده است.

ربیعی تصریح کرد که ایران همواره اقدامات شفاف انجام می‌دهد و هر اقدامی که انجام می‌دهد اعلام می‌کند: «ما همیشه شفاف و واضح مثل همین عملیاتی که در عین الاسد انجام دادیم، مثل زدن پهپاد و توقیف کشتی آنها را اعلام کردیم.»

مقامات ایران سه روز درباره جزییات علت سقوط هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه دروغ گفتند تا اینکه ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه صبح شنبه خود تحت فشار افکار عمومی و بین‌المللی به ساقط کردن «سهوی» هواپیمای مسافربری اعتراف کرد.

ربیعی تنها یک روز پس از این اعتراف گفته است که «هر اقدامی که انجام دهیم اعلام می‌کنیم». او افزوده که ایران «هیچ توصیه‌ای به هیچکس» نکرده و از آمریکا خواسته برای برطرف شدن نگرانی‌های خود از منطقه خارج شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    فاجعهء سینما رکس آبادان و هزاران قتل و عام آشکار و نهان همواره با دروغ و پرده پوشی به مردم ماستمالی شد؛ بجز این ماجرای تاسف انگیز و دلخراش که فشار دولت های خارجی و بین المللی؛ پشتوانهء آن بود