ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه دوم سازمان هواپیمایی کشوری: عذرخواهی از مردم و «تسلیت به رهبر» و بازماندگان

#سازمان_هواپیمایی در بیانیه‌ای دیگر «بیان واقعیت و پذیرفتن مسئولیت» از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را مصداق «شجاعت و صداقت مثال‌زدنی» دانست. این سازمان همچنین به #رهبر جمهوری اسلامی تسلیت گفت.

سازمان هواپیمایی کشور در یک بیانیه دیگر‌ بابت ارائه اطلاعات متناقض درباره دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی عذرخواهی کرده، اما در عین حال افزوده که از اشتباه بودن این اطلاعات بی‌خبر بوده است. این سازمان همچنین بابت سانحه سقوط هواپیما به دست نیروهای مسلح، ابتدا به فرمانده کل قوا و سپس به «بازماندگان» سانحه تسلیت گفته است.

امدادگران در حال انتقال اجساد کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی

پس از اعتراف نیروهای مسلح به انهدام «سهوی» بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که به کشته شدن ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه آن منجر شد، سازمان هواپیمایی کشور برای دومین بار بیانیه‌ای منتشر کرد.

سازمان هواپیمایی در این بیانیه اعلام کرده که «بیان واقعیت و پذیرفتن مسئولیت» از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مصداق «شجاعت و صداقت مثال زدنی» این نیروها است.

سازمان هواپیمایی کشور در ادامه با بیان اینکه حفظ اعتماد مردم اهمیت به‌سزایی دارد، به توضیح دلیل گفته‌های «متناقض» خود برآمده است.

این سازمان بابت کتمان واقعیت از بازماندگان کشته‌شدگان سانحه هواپیما عذرخواهی کرده و تصریح کرده است که «تحت هیچ فشار و توصیه‌ای برای کتمان واقعیت» نبوده‌ و «هیچ نیتی برای پنهان کردن واقعیت» نداشته‌ است.

در بیانیه سازمان هواپیمایی کشور آمده: «ما اطلاعاتی که در اختیار و به آن باور داشتیم را منتشر کردیم و از بابت اشتباه بودن آن متاسفیم.»

سازمان هواپیمایی کشوری روز شنبه ۲۱ دی ماه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و مکرر سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان صدور اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی‌ای در خصوص موضوع اصابت موشک سامانه‌های پدافند به هواپیمای مسافربری کشور اوکراین به این سازمان صورت نپذیرفته بود.

در پایان بیانیه امروز نیز، سازمان هواپیمایی مجدداً بعد از اظهار بی‌اطلاعی، به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت گفته، اما این بار برخلاف بیانیه گذشته، تسلیت خود را ابتدا به رهبر جمهوری اسلامی و سپس بازماندگان ابراز کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    تسلیت به رهبر!!! این از آن جوک‌های خنده‌دار تاریخ بود!! طرف خودش دستور حمله را صادر کرده و بانی و باعث مرگ 140 نفر شده است. این آقای رهبر باید فوراً از مقامش استعفا دهد و سپس در دادگاه پاسخگوی اقدامات ضد بشری و جنایتهایش باشد.