ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع آمریکا: ترامپ حاضر است بدون پیش‌شرط با ایران گفتگو کند

وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا تغییر رژیم نیست،  از تمایل دونالد ترامپ به مذاکره بدون هیچ پیش شرطی خبر داد. مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اعتراضات اخیر را فرصتی برای تحت فشار قرار دادن رهبران ایران دانست.

دولت ایالات متحده اعتراض‌ها در ایران را فرصتی برای تحت فشار قرار دادن رهبران ایران قلمداد می‌کند. وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا تغییر رژیم نیست، برای چندمین بار از تمایل دونالد ترامپ به مذاکره بدون هیچ پیش شرطی خبر داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا/ Brendan Smialowski / AFP

پس از اعلام نیروهای مسلح مبنی بر انهدام «سهوی» هواپیمای مسافربری اوکراین با ۱۷۶ مسافر آن، مردم در شهرهای مختلف ایران برای بزرگداشت یاد کشته‌شدگان و اعتراض به پنهان‌کاری سه‌روزه مقامات کشور تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در سومین توئیتی که یکشنبه ۲۲ دی/۱۲ ژانویه درباره موج جدید اعتراضات ایران منتشر کرده از رهبران ایران خواسته است معترضان را نکشند. دونالد ترامپ در توئیت تازه خود خطاب به رهبران ایران نوشت: «معترضان خود را نکشید. هزاران نفر تاکنون از سوی شما کشته و بازداشت شده اند، و جهان نظاره‌گر است. مهمتر از آن، ایالات متحده نظاره‌گر است. اینترنت را بازگردانید و به آزادی حرکت گزارشگران را فراهم کنید! کشتن مردم بزرگ ایران را متوقف کنید!»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 12, 2020

نیروهای نظامی و امنیتی روز یکشنبه در سرتاسر ایران با معترضان به بی‌مسئولیتی و پنهان‌کاری مقامات در خصوص سانحه هواپیما درگیر شدند.

همزمان با جو امنیتی در ایران، در آمریکا مارک اسپر وزیر دفاع و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی برای ارائه توضیحات در خصوص تنش‌ها با ایران و وقایع حول آن با شبکه‌های خبری گفتگو کردند.

مارک اسپر در یک مصاحبه تلویزیونی اعتراضات در خیابان‌های تهران را نشانه عطش مردم ایران برای یک دولت مسئولیت‌پذیر دانست.

اسپر گفت که حدس می‌زند انهدام هواپیما توسط موشک یک حادثه بوده است. او در عین حال کار ایران بابت پذیرش مسئولیت را درست خواند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از آمادگی دونالد ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط خبر داد. او افزود واشنگتن علاقه‌مند است که با ایران به توافقی برسد که با آن «ایران به یک کشور عادی تبدیل شود.»

اسپر اضافه کرد: سپاه قدس همچنان در سرتاسر منطقه خطری محسوب می‌شود اما حملات خاصی که از سوی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس طراحی شده بود، خنثی شده است.

او همچنین بر این باور است که ایران حمله انتقام‌جویانه دیگری در رابطه با مرگ قاسم سلیمانی انجام نخواهد داد.

رابرت اوبراین نیز با اشاره به موج اعتراضات درایران این لحظه را فرصتی برای تحت فشار قرار دادن رهبران ایران توصیف کرد. او گفت که این حکومت همین حالا زیر فشار تحریم‌های اقتصادی گسترده ایالات متحده است؛ تحریم‌هایی که شریان اصلی اقتصاد این کشور یعنی درآمد نفت را متوقف کرده است.

اوبراین گفت: «فکر کنم این رژیم هفته خیلی بدی دارد.»

اوبراین در عین حال افزود که تغییر رژیم سیاست آمریکا نیست و ابراز امیدواری کرد که مردم ایران روزی دولت خودشان را اتتخاب کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    دردوران هجوم سفید پوستان اروپائی به امریکا بسیاری ازسرخپوستان درصدد دفاع ازسرزمین هایشان برآمدند وچرا سفید پوستان با آنچه سرخپوستان برآنها روا میکردند همچنان به محاجرت کردن به سرزمین سرخپوست ها ادامه دادند زیرا که منابع وثروت منابع طبیعی سرزمین سرخپوستان امریکا قابل صرف نظر نبود - سفید پوستان برای خواباندن تعرضات سرخپوستان به سران ورهبران قشون های سرخپوستان بنای دوستی گذاشتند که به انها درقبال طلا و فلزات گران بها پول و سیگارو البسه وتزئینات وحتی اسلحه بدهند که درحقیقت این فلسفه درمان تصرف امریکا توسط سفید پوستان بود - چهل سال پیش امریکا وفرانسه وانگلیس درصدد برپائی چنین شبه سرخپوستانی درمنطقه خاورمیانه برامدند که بجای سرخپوستان سیاه مغزان اسلامی وعباربدوشان بودند که با تبانی با عبابردوشان و تضمین رفاه و آزادی شان وبرده کردن مردمان منطقه دربست تمامی منطقه خاورمیانه بچپاپند وعبابردوشان وظیفه ای که به انها محول شده بود صلب اختیارمردمان منطقه درکشورهایشان بود و انهم به هرشکل وفرمی که امکان پذیر باشد - امریکا چهل سال پیش پذیرفت که منافعش درایران ازطریق اروپا حفظ شود که چنین هم شده است وکشور سوئیس حافظ منافع امریکا درایران است وامریکا به اصطلاح ازایران طرد شده است -- امریکا واروپا هیچگاه خواهان سرنگونی آنچه چهل سال پیش درایران ومنطقه خاورمیانه وتقدیم کردن عراق به حکومت آخوندی ایران نداشته وندارند- اصل مطلب این است که امپریالیست ها با تمامی قوا برخلاف اشک تمساح ریختن و دلسوزی برای مردم ایران نخواهند گذاشت انچه درایران برپا کرده اند فروپاشی کند- - ترامپ حالا بدون پیش شرط وارد میشود وخواهان تغییر رژیم هم نیست این فرد تصور می کند که مردم ایران عقل وفهم وشعوری ندارند که تاترهای آخوندها واربابان را درک کنند؟