ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خزانه‌داری آمریکا: تجارت نفت بین ایران و چین متوقف می‌شود

به گفته استیو منوچین هیأتی از چین برای مذاکره درباره باقی‌مانده واردات نفت از ایران وارد واشنگتن شده و با مقامات وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا در گفت وگوست.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که مقامات دولت ترامپ برای قطع باقی‌مانده واردات نفت چین از ایران با هیأتی از این کشور در واشنگتن در گفت‌وگو قرار دارند. منوچین خاطرنشان کرد که به زودی باقی مانده صدور نفت ایران به چین هم قطع می‌شود.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا (عکس: آرشیو)

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه با فاکس بیزنس اعلام کرد که یک هیأت چینی برای گفت‌وگو درباره قطع واردات نفت از ایران وارد واشنگتن شده است. منوچین گفت:

«ما احتمالاً ۹۵ درصد از درآمد نفتی ایران را قطع کرده‌ایم. بنابراین فقط درآمد اندکی از نفت عاید دولت ایران می‌شود، بخشی از این درآمد، بخشی بزرگی از این درآمد از تجارت با چین به دست می‌آید.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه افزود:

«من با مقامات چینی وارد گفت‌وگو شده‌ام. آن‌ها در قالب هیأتی به واشنگتن آمده‌اند که با ما و با مقامات وزارت خارجه آمریکا گفت‌وگو کنند. آن‌ها همه تأسیسات نفتی دولت چین را از واردات نفت از ایران منع کرده‌اند و ما با آن‌ها همکاری تنگاتنگی داریم و من مطمئنم که تجارت نفت بین ایران و چین متوقف می‌شود.»

منوچین در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که هم چین و هم اتحادیه اروپا یقین دارند که اگر خرید نفت از ایران را از سر بگیرند، تحت تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرند. وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:

«چین هم مثل سایر کشورها شامل تحریم‌ها می‌شود. ما برخی از شرکت‌های کشتی‌رانی آن‌ها را که در تجارت نفت با ایران مشارکت داشتند تحت تحریم قرار دادیم.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اتحادیه اروپا هم گفت:

«اروپایی‌ها به توافقشان با ما پایبندند. فرانسوی‌ها برای مثال. آن‌ها می‌دانند که شامل تحریم‌های ثانویه می‌شوند و این موضوع به آن‌ها تفهیم شده است.»

چین پیش از تحریم‌ نفتی ایران در اکتبر/مهر سال گذشته روزانه نزدیک به ۶۹۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد. بر اساس آمار کپلر (شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌ها) صادرات روزانه نفت ایران به چین از نوامبر ۲۰۱۹/آبان ۹۸ به ۲۱۳ هزار بشکه سقوط کرد. همزمان صدور نفت عربستان به چین ۸۴ درصد افزایش یافت و به یک میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز رسید.

روسیه نیز صدور نفت به چین را بیش از ۴۵ درصد افزایش داد و به یک میلیون و ۷۴۰ هزاربشکه در روز رساند.

قبل از تحریم‌ها ایران با صادرات روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز، چهارمین صادرکننده بزرگ اوپک بعد از عربستان، عراق و امارت، همچنین سومین تولیدکننده بزرگ اوپک بعد از عربستان و عراق بود.

دولت در لایحه بودجه ۹۹ پیش‌بینی کرده که ۸۷۰ هزار بشکه نفت در روز صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.