ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یادبود قربانیان هواپیمای مسافربری در استکهلم

صدها نفر از ایرانیان ساکن استکهلم به دعوت جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران گرد آمدند تا همبستگی خود را با قربانیان فاجعه سقوط هواپیما و اعتراض علیه نحوه برخورد حکومت با این فاجعه را نشان دهند.

روز یکشنبه ۲۲ دی / ۱۲ ژانویه در مرکز شهر استکهلم صدها نفر از ایرانیان به دعوت جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران گرد آمدند تا همبستگی خود را با قربانیان فاجعه سقوط هواپیما و اعتراض علیه نحوه برخورد حکومت با این فاجعه را نشان دهند. شرکت‌کنندگان با روشن کردن شمع و نصب عکس‌های قربانیان فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری به دست سپاه پاسداران که به کشته شدن ۱۷۶ نفر منجر شد، همدردی خود را با بازماندگان ایرانی و غیر ایرانی این فاجعه ابراز داشتند. تنی چند از خویشاوندان قربانیان ایرانی‌تبار این فاجعه نیز در گردهمایی حضور داشتند. در این مراسم از جمله پیام «یته گوته لند»، نماینده پارلمان از حزب سوسیال دمکرات سوئد در پارلمان اروپا و رئیس کمیته ایران-سوئد که در بروکسل به سر می‌برد، در همدردی با قربانیان این فاجعه خوانده شد.

پس از آن «دانیل ریاضت» نماینده ایرانی تبار حزب چپ سوئد در همدردی با این فاجعه، محکوم کردن جمهوری اسلامی و واکنش ضعیف دولت سوئد و اتحادیه اروپا در این رابطه سخن گفت. «مهرداد درویش‌پور» نیز از طرف جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران ضمن همدردی با بازماندگان این فاجعه و تاکید بر نقش جمهوری اسلامی در این جنایت، خواستار محاکمه و مجازات عاملان آن شد و از خواست اعتراض کنندگان در ایران مبنی بر استعفای خامنه‌ای حمایت کرد. او همچنین از دولت سوئد خواست تا سوئد و اتحادیه اروپا نیز همچون نخست وزیر کانادا واکنش سختی نسبت به جمهوری اسلامی نشان داده و همچون نخست وزیر اوکراین تقاضای جبران خسارت برای بازماندگان قربانیان این فاجعه کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.