ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عزت سلیمانی (مادر صادقی)، از مادران خاوران درگذشت

دو پسر عزت سلیمانی (مادر صادقی) در سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۶۷ کشته و اعدام شدند. لطف‌الله صادقی در جریان انقلاب ایران و یدالله صادقی در تابستان خونین ۱۳۶۷. مادر صادقی از مادران دادخواه خاوران بود.

یکی دیگر از مادران خاوران دیده بر خاک کشید. عزت سلیمانی (مادر صادقی) که دو فرزند خود را در جریان انقلاب ایران و کشتار زندانیان سیاسی در ۱۳۶۷ از دست داده بود، درگذشت.

عزت سلیمانی (مادر صادقی)

مادران پارک لاله، دوشنبه ۲۳ دی در بیانیه‌ای از درگذشت عزت سلیمانی (مادر صادقی) در روز ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸ خبر داد و نوشت مادر صادقی را ۱۸ دی‌ماه در قطعه ۹ بهشت زهرا، کنار پسرش لطف‌الله به خاک سپردند و جمعه ۲۰ دی‌ماه نیز مراسمی به یادش در مسجدی در خیابان سهرودی شمالی تهران برگزار کردند که در آن شماری از مادران و خانواده‌های خاوران برای گرامی داشت او در این مراسم شرکت کردند.

دو پسر عزت سلیمانی (مادر صادقی) به نام‌های لطف‌الله صادقی و یدالله صادقی در جریان انقلاب و کشتار زندانیان سیاسی کشته شدند. لطف‌الله در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ در مقابل کلانتری ۱۲۸ کشته شد و یدالله در قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ اعدام شد.

مادران پارک لاله در بیانیه خود گفته‌اند که «مادر صادقی یکی از مادران مقاوم و عاشق و دادخواه خاوران بود که تا تنی سالم داشت با چند اتوبوس خودش را به خاوران می‌رساند تا یاد پسرش یدالله را زنده نگاه دارد و گاه از آن‌جا به بهشت زهرا می‌رفت تا یاد پسر دیگرش لطف‌الله را زنده کند.»

منصوره بهکیش، از اعضای خانواده‌های اعدامیان دهه ۱۳۶۰ که مادر صادقی را از خاوران می‌‌شناخت درباره او می‌گوید: «مادر صادقی زنی بسیار زحمتکش بود و با سختی بسیار زندگی خودش و فرزندانش را اداره می‌کرد. مادر صادقی با این‌که معلوم بود در زندگی سختی‌های زیادی کشیده و از توان مالی خوبی برخوردار نبود، ولی زنی شوخ طبع و با انرژی بود و همیشه روحیه‌ خوبی داشت و خیلی هم شیرین‌زبان بود. گاه که می‌خواست خشم خود را نسبت به حکومت نشان دهد، آن را با کلامی خاص خود و زیبا بیان می‌کرد و گاه ما را می‌خنداند و به ما روحیه می‌داد.»

به تازگی حاجیه سجودی که به مادر قائدی شهرت داشت نیز سه‌شنبه ۱۰ دی‌ماه جاری در ۸۹ سالگی چشم بر جهان ما فروبست. چهار نفر از اعضای خانواده او را در سال‌های دهه ۱۳۶۰ در یک روز و به‌طور همزمان بازداشت و سه نفر از آن‌ها را اعدام کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    این مادران نمونه های والای استقامت و مقاومت هستند. باید هرکدام از جوانان نسل جدید از این مادران درس ایستادگی و مبارزه بیاموزد. گرامی باد یاد و خاطرۀ این مادر گرانقدر و فرزندان شهیدش. همچنین جا دارد یادی کنم از شهید خسرو پناهی توتشاهی دانشجوی کورد رشتۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران و از فعالان سازمان چریکهای فدایی خلق ایران که او هم در حمله به کلانتری 12 تهران در روز 21 بهمن 1357 به شهادت رسید. عظمت و احترام خون این عزیزان را در مبارزۀ توأمان هم با رژیم سرمایه داری اسلامی و هم با تفاله های رژیم پادشاهی که چون کرکس بر فراز جنبش کنونی مردم ایران می چرخند، زنده خواهیم ساخت.