ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین روز اعتراضات سراسری: تظاهرات در چند شهر

شعارها مشخصاً بیانگر اعتراض به بی‌کفایتی سپاه پاسداران و عدم پذیرش مسئولیت خامنه‌ای و درخواست استعفای اوست. مأموران با معترضان درگیر شدند.  

سومین روز اعتراضات سراسری با تجمع دانشجویان در دانشگاه‌های صنعتی شریف و اصفهان آغاز شد. سپس دانشجویان سنندج تجمعاتی برگزار کردند و بعد هم مردم به آن‌ها ملحق شدند. شعارها مشخصاً بیانگر اعتراض به بی‌کفایتی سپاه پاسداران و عدم پذیرش مسئولیت خامنه‌ای و درخواست استعفای اوست. مأموران با معترضان درگیر شدند.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، غروب دوشنبه ۲۳ دی دانشجویان سنندجی در اعتراض به بی‌کفایتی سپاه پاسداران و عدم پذیرش مسئولیت فرمانده کل قوا در ماجرای اصابت موشک سامانه پدافند هوایی ایران به هواپیمای مسافربری اوکراین  در خیابان‌های شهر تجمع کردند. به زودی مردم هم به دانشجویان پیوستند.

در ویدیوهایی که شب‌هنگام در پیش‌زمینه تیره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دانشجویان شعار می‌دهند:

«دیکتاتور، سپاهی، داعش ما شمایی»

مردم هم شعار می‌دهند:

«فرمانده کل قوا، استعفا، استعفا»

بر اساس گزارش‌های شهروندان ماموران امنیتی در سنندج در سومین روز از تجمع‌ها به سوی معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند.

شامگاه گذشته اعتراضات در شهرهای اصفهان، شیراز ،تهران، آبادان، مشهد، رشت، بابل،‌ سنندج، اهواز، همدان، کاشان، سمنان، زنجان، تبریز و ده‌ها شهر دیگر ادامه داشت. «فرمانده کل قوا، استعفا، استعفا»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «جمهوری اسلامی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»، « رهبر بی‌کفایت،‌استعفا،‌استعفا»، «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم»، «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله»، «سپاه بی‌کفایت، مایه ننگ ملت» از شعارهای مردم ایران بود.

صبح دوشنبه، سومین روز اعتراضات در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد. در دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان شعار می‌دادند:

«نخبه‌هامون رو کشتند، آخوند به جاش گذاشتند.»

«بسیجی، برو گمشو» و «مرگ بر دیکتاتور» هم از شعارهای دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان بود. سایت نت‌بلاکز گزارش داد که سطح دسترسی به اینترنت در محوطه دانشگاه صنعتی شریف همزمان با این تحولات کاهش یافته اما فعلا در سایر نقاط ایران تغییر نکرده است.

در سومین روز اعتراضات سراسری در تهران در مسیر خیابان انقلاب تا میدان آزادی نیروهای ضد شورش مستقر شده‌اند.

شامگاه گذشته در تیراندازی مستقیم به طرف معترضان در تهران دست‌کم سه نفر مجروح شدند. مرکز اطلاع‌رسانی ناجا اما ادعا کرد که نیروی انتظامی در تجمع‌های اخیر تاکنون از اسلحه استفاده نکرده است. حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران در واکنش به ویدیوهای منتشرشده از شلیک به مردم اعلام کرده که تیراندازی به سوی معترضان از سوی پلیس انجام نشده است. تلویحاً بیان این معنا که طرف سومی به طرف مردم با تفنگ ساچمه‌ای شلیک کرده است. عفو بین‌الملل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

«بسیاری از معترضان طی روزهای گذشته و اعتراضات آبان توسط گلوله‌های ساچمه‌ای فلزی یا پلاستیکی آسیب دیده‌اند.»

 عفو بین‌الملل در ادامه این اطلاعیه از همگان دعوت  که اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند عکس‌ها و ویدئوهای خود از گلوله‌ها و جراحت‌های ناشی از آن‌ها را در اختیار این سازمان بگذارند.

لطفا به اشتراک بگذاریدhttps://t.co/PJgCqAMoDC#IranProtests pic.twitter.com/LgGRLEOBLm\n— Amnesty Iran (@AmnestyIran) November 26, 2019

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.