ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین کروبی بازداشت شد

مأموران به خانه فرزند مهدی کروبی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یورش بردند. همزمان رخشان بنی‌اعتماد هم به مدت چند ساعت در بازداشت بود.

مأموران به خانه فرزند مهدی کروبی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یورش بردند. همزمان رخشان بنی‌اعتماد هم به دلیل فراخوان مردم به اعتراض به مدت چند ساعت در بازداشت بود.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ایران

شامگاه دوشنبه ۲۳ دی ماموران امنیتی برای تفتیش به منزل حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ایران یورش بردند و او را بازداشت کردند.

کانال حزب اعتماد ملی بازداشت حسین کروبی را تأیید کرده اما درباره دلایل بازداشت او سکوت کرده است.

سحام نیوز با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که مأموران در منزل حسین کروبی را شکستند. کروبی از باز کردن در خانه خودداری کرده و به مأموران گفته بود بروید من خودم به دادسرا می‌آیم.

مهدی کروبی همراه با میر حسین موسوی و زهرا رهنورد در حصر خانگی به سر می‌برد.

کروبی شامکاه ۲۲ دی در پی ساقط شدن هواپیمای اوکراینی در تهران با موشک پدافند هوایی سپاه در نامه‌ای سرگشاده به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نوشت:

« آقای خامنه‌ای یا از فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی آگاه بوده و اجازه "فریب مردم" را داده، یا از آن بی خبر بوده، که در هر دو صورت شرایط رهبری را ندارد.»

در اعتراض به بی‌کفایتی سپاه و عدم پذیرش مسئولیت توسط خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل قوا در روزهای گذشته اعتراضاتی در شهرهای اصفهان، شیراز ،تهران، آبادان، مشهد، رشت، بابل،‌ سنندج، اهواز، همدان، کاشان، سمنان، زنجان، تبریز و ده‌ها شهر دیگر درگرفت. «فرمانده کل قوا، استعفا، استعفا»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «جمهوری اسلامی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»، « رهبر بی‌کفایت،‌استعفا،‌استعفا»، «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم»، «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله»، «سپاه بی‌کفایت، مایه ننگ ملت» از شعارهای مردم ایران بود. روز گذشته این اعتراضات وارد سومین روز خود شد.

 کروبی، پنجشنبه ۷ آذر نیز با انتشار بیانیه‌ای ریشه اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را «فساد، تحقیر، تبعیض و نابرابری حاکم» دانسته و خواهان تشکیل کمیته‌ مستقل حقیقت‌یاب برای روشن شدن «ابعاد فاجعه» شد و از قوه قضائیه خواسته بود تا زمینه آزادی بازداشت‌شدگان را فراهم کند. کروبی تلویحاً از سکوت اصلاح‌طلبان نسبت به سرکوب‌ها هم انتقاد کرده بود، اما یک روز بعد همسرش پیام منتسب به او را در دفتر حزب اعتماد ملی قرائت کرد که خواهان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بود. این دو پیام با هم در تناقض بودند.

خبرگزاری امنیتی فارس شامگاه گذشته خبر بازداشت حسین کروبی را منتشر کرده بود اما بعد این خبر را از دسترس خارج کرد. همزمان با بازداشت حسین کروبی، رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان سینمای ایران نیز بازداشت اما بعد از چند ساعت آزاد شد.

رخشان بنی‌اعتماد برای همدردی با خانواده جانباختگان فاجعه هواپیمای اوکراینی با انتشارفراخوانی از مردم خواسته بود برای «پایان دادن به جنگ‌افروزی» در میدان آزادی تجمع کنند، اما پس از آنکه مأموران اعتراضات مردمی در تهران را به خشونت کشاندند، بنی‌اعتماد فراخوان خود را پس گرفت. شبکه افق وابسته به سپاه پاسداران از زبان یک فرد اصولگرای تندرو، این کارگردان سینمای اجتماعی ایران و دخترش، باران کوثری، از بازیگران شناخته شده را به «تجاوز جنسی» تهدید کرد. بنی‌اعتماد به کنایه «انتقام سخت» را به «افتضاح سخت» تعبیر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.