ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضائیه: در اعتراضات اخیر ۳۰ نفر بازداشت شدند

غلامحسین اسماعیلی می‌گوید قوه قضائیه تضعیف سپاه پاسداران را برنمی‌تابد و با کسانی که علیه امنیت اقدام کنند برخورد می‌کند. او سفیر بریتانیا در ایران را «عنصر نامطلوب» خواند.

سخنگوی قوه قضائیه برای مردم معترض شاخ و شانه کشید و گفت با کسانی که علیه امنیت اقدام کنند برخورد می‌شود. غلامحسین اسماعیلی گفت سفیر بریتانیا در ایران «عنصر نامطلوب» است و در تجمع معترضان شرکت کرده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه سه‌شنبه ۲۴ دی در نشست خبری خود به اعتراضات روزهای اخیر علیه انهدام هواپیمای مسافربری اوکراین در ایران توسط سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: «در این حوادث حدود ۳۰ نفر بازداشت شده‌اند.»

اسماعیلی نگفت که این افراد چه روزی و در کجا دستگیر شده‌اند.

او درباره بازداشت سلبریتی‌ها گفت: «برای ما بین سلبریتی و غیرسلبریتی فرقی نمی‌کند و دستگیری توسط ضابطان در صورت مشاهده جرم انجام شده است.»

اشاره سخنگوی قوه قضائیه احتمالاً به بازداشت رخشان بنی‌اعتماد، فیلمساز مطرح سینمای ایران است که روز گذشته، دوشنبه ۲۳ دی به مدت چند ساعت بازداشت و سپس آزاد شده بود.

رخشان بنی‌اعتماد پیش از این مردم را دعوت کرده بود که به یاد قربانیان انهدام هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط یگان موشکی سپاه پاسداران مراسمی در میدان آزادی تهران برگزار کنند. بنی‌اعتماد اما روز شنبه ۲۱ دی نوشته بود که به دلیل «هشدار جدی نهادهای امنیتی» دعوت خود را لغو می‌کند.

هواپیمای مسافربری اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه چهارشنبه ۱۸ دی، ساعاتی پس از حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق، شش دقیقه پس از بلندشدن از باند فرودگاه «امام خمینی» سقوط کرد و همه سرنشین‌های آن کشته شدند. در حالی‌که کارشناس‌های خارجی احتمال می‌دادند که این هواپیما با شلیک موشک سقوط کرده است، مقام‌های ایرانی به‌مدت سه روز دلیل سقوط هواپیما را «نقص فنی» اعلام و شلیک موشک به سوی هواپیما را به کلی رد می‌کردند تا این‌که با فشارهای خارجی، شنبه ۲۱ دی ستاد نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سپاه پاسداران به اشتباه با شلیک موشک این هواپیما را منهدم کرده است. این اطلاعیه موجی از اعتراضات مردمی را در ایران برانگیخت و بار دیگر مردم در خیابان‌های شهرهای مختلف شعارهایی علیه حکومت سر دادند.

غلامحسین اسماعیلی همچنین گفت در تجمعات اخیر به‌جز سفیر بریتانیا اتباعی از کشورهای دیگر بازداشت نشدند.

او درباره بازداشت راب مک‌ایر، سفیر بریتانیا در تهران گفت: «با هیچ کس تعارفی نداریم و لو دارای مصونیت دیپلماسی باشد (...)به موجب ماده ۴۱ همین کنوانسیون [وین] کلیه افرادی که از مصونیت دیپلماتیک بهره‌مندند موظفند قوانین کشورهای پذیرنده را محترم دانسته و از دخالت بپرهیزند. این‌که سفیر بریتانیا در خارج از سفارتخانه آن در ایران در یک تجمع غیرقانونی شرکت کند و فیلم تهیه و نقش تحریک‌کننده و استمرار تجمع را داشته باشد پذیرفته نیست. (...)  این فرد عنصر نامطلوب شناخته می‌شود و چنانچه این‌گونه شود هم انتظار مردم و هم قوانین بین‌الملل ایجاب می‌کند که از کشور اخراج شود.»

راب مک‌ایر در جریان شرکت در مراسم بزرگداشت قربانیان سانحه هواپیمای اوکراین بازداشت و پس از ساعتی آزاد شد. مک‌ایر یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در صفحه توییتر خود نوشت که «در هیچ تظاهراتی» شرکت نکرده و تنها به مراسم یادبود قربانیان سانحه هواپیما رفته بود چون شماری از آن‌ها بریتانیایی بودند. او همچنین افزود: «پس از پنج دقیقه هنگامی که عده‌ای شروع به شعار دادن کردن محل را ترک کردم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دستکم دوازده نفر در پلیس امنیت هستند

    خانواده های بازداشت شدگان در آمل بسیار نگران هستند سه خانم به زندان منتقل شدند و دستکم دوازده نفر از مردان بازداشتی همچنان در پلیس امنیت هستند هرچند به خانواده ها گفته شده این افراد به اطلاعات سپاه منتقل شده اند. سه شنبه ٢٤ ديماه

  • بازداشت 4 دانشجوی دانشگاه رازی کرمان

    بازداشت 4 دانشجوی دانشگاه رازی کرمان ▪️در جریان تجمع عصر امروز دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در سوگ کشته شدن سرنشینان هواپیمای ایران-اوکراین، چهار تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شدند که یکی از این افراد تا بدین لحظه آزاد شده و باقی این دانشجویان همچنان در بازداشت به سر میبرند.

  • در اعتراضات گسترده دیروز صدها نفر بازداشت شده اند

    در اعتراضات گسترده دیروز صدها نفر بازداشت شده اند ▪️اردوی کار: روز گذشته در تهران، شیراز، همدان، رشت، زنجان، قزوین، آمل، بابل، اراک، تبریز، ساری، کرمان،اهواز،مشهد، اصفهان و سمنان تجمعات اعتراضی جریان داشت. گردآوری اولیه اطلاعات خبری و گزارش های روز گذشته حاکی از آن است که: ▪️در تهران حداقل 7 نفر با شلیک گلوله ساچمه ای زخمی شده اند. سرنوشت زخمی شده گان معلوم نیست ▪️در جریان درگیری های خیابانی، صدها نفر در میادین و خیابان های مختلف شهرهایی که در آنها اعتراضات صورت گرفته به وسیله نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها با ضرب و شتم بازداشت شده اند.

  • اسامی 7 نفر از دانشجویان بازداشتی در تهران و تبریز

    اسامی 7 نفر از دانشجویان بازداشتی در تهران و تبریز ▪️اردوی کار: اسامی 7 تن از دانشجویان بازداشتی در تهران و تبریز که تاکنون معلوم شده به شرح زیر است: ▪️محمدامین حسینی٬ دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل ▪️محمد اسماعیلی دانشجوی عکاسی دانشگاه تهران ▪️صلاح غریبی و نبی تردست دانشجویان دامپزشکی و جامعه‌شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه ▪️کیوان انبری، محمد سفیدجامه و نیما احمدیان‌پور دانشجویان دانشگاه تبریز

  • در آمل 21 نفر همچنان در بازداشت هستند

    در آمل 21 نفر همچنان در بازداشت هستند ▪️اردوی کار: براساس خبر منتشره در #آمل اکثر بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در شب اول آزاد شدند ولی ۲۱ نفر از معترضین، شامل ۵ زن و ۱۶ مرد به دلیل فشار نهادهای امنیتی نه تنها آزاد نشدند، بلکه خانواده های آنها نیز تهدید شده اند.

  • EA

    جنایتکاران و دیکتاتورهایی مثل سلیمانی و خامنه ای که هزاران نفر از مردم بیگناه ایران و عراق و سوریه را کشته اند در برابر مردم بی دفاع و غیر مسلح اژدها می‌شوند ولی در مقابل آمریکا تبدیل به موش و پهلوان پنبه می‌شوند خامنه‌ ای خود می‌داند که اگر غلط زیادی کند به سرنوشت صدام حسین دچار می‌شود و او را مانند موش از زیر سوراخ بیرون خواهند آورد و اعدام خواهند کرد.