ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات در دانشگاه‌های ایران برای چهارمین روز ادامه یافت

دانشجویان چند دانشگاه در ایران، از جمله دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و هنر اصفهان برای چهارمین روز متوالی به اعتراضات خود ادامه دادند. نیروهای بسیج و لباس شخصی در چندین مورد به آن‌ها حمله کردند.

در چهارمین روز اعتراضات مردمی در ایران، دانشجویان چندین دانشگاه بار دیگر دست به اعتراض زدند و علیه جمهوری اسلامی و مقام‌های حکومتی شعارهایی سر دادند. نیروهای بسیج و لباس شخصی در چند مورد به آن‌ها حمله کردند.

دانشگاه امیرکبیر تهران - شامگاه سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

سه‌شنبه ۲۴ دی چندین دانشگاه ایران ناآرام بودند. در دانشگاه تهران، همزمان با برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان جو شدید امنیتی در داخل و اطراف دانشگاه تهران برقرار بود. تمامی مسیرهای منتهی به سردر دانشگاه تهران توسط داربست و نرده بسته شده بود و چهارراه ادبیات پردیس دانشگاه در دست نیروهای بسیج بود. همچنین شمار زیادی از لباس شخصی‌ها در داخل و خارج از دانشگاه حضور داشتند اما با این وجود تجمع دانشجویان معترض شکل گرفت.

دانشجویان دانشگاه تهران که در دانشکده پزشکی و مقابل مسجد دانشگاه تجمع کرده بودند شعارهایی از این دست سر دادند: «فرمانده کل قوا، استعفا، استعفا»، «سپاه جنایت می‌کند رهبر حمایت می‌کند»، «کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل رو ستایش کنیم»، «ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما»، «به من نگو فتنه‌گر، فتنه تویی ستمگر»، «بترسید، بترسید، ما همه با هم هستیم»، «۱۵۰۰ نفر کشته آبان ماست»، «نه رفراندوم، نه اصلاح، اعتصاب، انقلاب»، «از ایران تا بغداد، فقر، ستم، استبداد»، «از تهران تا بغداد شعار ما انقلاب».

شورای صنفی دانشجویان کشور در اطلاعیه‌ای صبح سه‌شنبه اعلام کرد که در اطراف دانشگاه امیرکبیر نیز جو امنیتی شدیدی برقرار است اما تجمع دانشجویان این دانشگاه نیز برگزار شد و گروهی از بسیجی‌ها و لباس شخصی‌ها به دانشجویان معترض حمله کردند.‎

در دانشگاه امیرکبیر دانشجویان در مقابل درب ورودی تجمع کردند و شعارهایی سر دادند. آن‌ها شعار می‌دادند « توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»، سپاهی حیا کن مملکتو رها کن».

آخرین گزارش‌ها از دانشگاه امیرکبیر تهران حاکی از آن است که نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها شامگاه سه‌شنبه دانشگاه را محاصره کردند و در داخل محوطه دانشگاه دانشجویان را کتک زنند. تمامی اطراف این دانشگاه دست مأموران امنیتی بود و هیچ‌کس اجازه ورود ندارد. براساس این گزارش‌ها والدین برخی دانشجویان به محل آمده‌اند.

دانشجویان دانشگاه بهشتی نیز روز سه‌شنبه دست به تجمع اعتراضی زدند. افراد بسیجی این تجمع را هم به آشوب کشیدند. دانشجویان در مواجه با لباس شخصی‌ها و بسیجی‌ها  شعار می‌دادند، «اگر دانشجو هستی، چرا صورت پوشوندی»، و «اگر عزادار هستید چرا سه روز نشستید؟».

دانشجویان در دانشگاه هنر پردیس نیز تجمع کرده و علیه نیروهای امنیتی حاضر شعار می‌دادند، «دست‌های ما خالیه، باتومتو غلاف کن»، «مرگ بر دروغگو».

دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان هم به یاد قربانیان انهدام هواپیمای مسافربری اوکراین تجمع کردند. شعارهایی نیز در این تجمع داده شد.

بنا به گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی در اطراف دانشگاه هنر اصفهان حاضر بودند و پس از خروج دانشجویان از دانشگاه شماری از آن‌ها را بازداشت کردند‎.

روز گذشته دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان و همینطور دانشجویان دانشگاه سنندج تجمعات اعتراضی برگزار کردند. به زودی مردم هم به آن‌ها پیوستند. مأموران یگان ویژه اما تجمع دانشجویان و اهالی سنندج را به تشنج کشاندند. شعارها در تجمعات سه روز گذشته مشخصاً بیانگر اعتراض به بی‌کفایتی سپاه پاسداران و عدم پذیرش مسئولیت خامنه‌ای و درخواست استعفای اوست.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور از بازداشت چند دانشجو خبر داده‌است: محمدامین حسینی، دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل، محمد اسماعیلی، دانشجوی رشته عکاسی دانشگاه تهران، صلاح غریبی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه و نبی تردست، دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه.  فعالان مدنی از بازداشت دست‌کم ۱۲ نفر در تبریز خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.