ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال اصابت دو موشک به هواپیمای اوکراینی

نیویورک تایمز با تحلیل تصاویر یک ویدئوی نظارتی از بالای بام خانه‌ای در بیدکنده سخن فرمانده هوافضای سپاه را نقض کرد. موضوع پیچیده‌تر شد.

نیویورک تایمز با تکیه بر تصاویر یک  دوربین نظارتی اعلام کرد که چهارشنبه ۱۸ دی دو موشک در فاصله ۳۰ ثانیه از هم از سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران به هواپیمای خطوط بین‌المللی اوکراین، پرواز ۷۵۲ اصابت کرده است. با این ویدیوی دوم می‌توان توضیح داد که چرا ترانسپاندر هواپیمای مسافربری اوکراین ناگهان از کار افتاد. هر دو موشک از سامانه‌ای در فاصله ۱۳ کیلومتری هواپیما شلیک شده‌اند. امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه بعد از سه روز سکوت گفته بود که تنها یک موشک به هواپیمای خطوط بین‌المللی اوکراین اصابت کرده است. گزارش نیویورک تایمز صحت سخنان فرماندهان سپاه را زیر سئوال می‌برد.



نخستین بار نیویورک تایمز با انتشار و تایید اصالت ویدیویی ثابت کرد که پرواز ۷۵۲ در اثر اصابت موشک از مدار خارج شد. نیویورک‌تایمز در آن زمان اعلام کرد که ترانسپاندر هواپیما از کار افتاده بود  اما دلیل آن روشن نبود. اکنون ویدیوی دوم تایید می‌کند که در اثر اصابت اولین موشک ترانسپاندر از کار افتاد و سپس ۲۳ ثانیه بعد موشک دوم به هواپیما اصابت کرد. هیچکدام از این دو موشک هواپیما را بلافاصله منهدم نکردند.

در ویدیوی دوم به وضوح می‌توان دید که هواپیما که شعله‌ور است در راه بازگشت به فرودگاه بین‌المللی امام تهران است که موشک دوم به آن اصابت می‌کند و چند دقیقه بعد در حوالی روستانی خلج‌آباد منهدم می‌شود.

این ویدیوی دوم از بام عمارتی در روستای بیدکنده در شش کیلومتری یک پایگاه نظامی گرفته شده.

در بامداد چهارشنبه که حمله موشکی سپاه پاسداران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق اتفاق افتاد، ۱۹ هواپیمای مسافربری در حریم هوایی تهران در پرواز بودند. ویدیوی دوم ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ دی توسط یک کاربر ایرانی در یوتیوب منتشر شده است.

روز گذشته قرارگاه ثارالله تهران اعلام کرد فردی را شناسایی و بازداشت کرده که ویدیوی اول از اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی را در شبکه‌های اجتماعی قرار داده بود.

 سرتیپ خلبان پاسدار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح شامگاه سه‌شنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیما فرضیه «نفوذ» در پدافند هوایی سپاه را مطرح کرد اما گفت اطلاعات سپاه درباره این موضوع تحقیق می‌کند و هنوز چیزی را اثبات نکرده است.

روز گذشته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت چند نفر در پرونده انهدام هواپیمای اوکراینی توسط موشک سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران خبر داد. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی همزمان اعلام کرد که در این حادثه فقط یک یا چند فرد مقصر نبودند. باید به ریشه‌ها پرداخت. بی‌کفایتی سپاه پاسداران؟

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سرباز ایرانی

    رژیم قصد دارد که تشیع جنازه قربانیان سقوط هواپیما را در روز جمعه و بعد از نماز جمعه خامنه ای بطور ناگهانی و غافلگیرانه برگزار کند و لذا خانواده های داغدار تنها دقایقی قبل از آغاز مراسم از این موضوع مطلع خواهند شد. رژیم با این کار هم خطر تبدیل تشیع جنازه قربانیان به تظاهرات میلیونی ضد رژیم را خنثی میکند و هم خود را در کنار خانواده قربانیان معرفی خواهد کرد.

  • روزبه

    "ثانیه" در این جمله ("سپس ۲۳ دقیقه بعد موشک دوم به هواپیما اصابت کرد") به اشتباه "دقیقه" نوشته شده. -------------------------------------------------------------------------- با تشکر اصلاح شد . زمانه