ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به پایگاه «تیفور» محل استقرار سپاه قدس در سوریه

نیروهای سپاه در دیرالزور پایگاه‌های خود را ترک کرده‌اند و در باغ‌های میوه اطراف فرات پناه گرفته‌اند. اکنون نوبت حمص است.

به گزارش خبرگزاری سانا، ارتش سوریه اعلام کرد اسرائیل شامگاه سه‌شنبه ۱۴ ژانویه/ ۲۴ دی به پایگاه نظامی تی‌فور ( T4) سپاه قدس در نزدیکی حمص در غرب سوریه حمله کرد. بر این اساس در این حمله خساراتی به زیرساخت‌های پایگاه وارد شد. سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه اما موفق شد بیشتر موشک‌ها را رهگیری و منهدم کند.

عکس هوایی از پایگاه هوایی T4

بر اساس بیانیه ارتش سوریه، هواپیماهای جنگنده‌ اسرائیلی از تنف در نزدیکی مرز اردن با سوریه به پرواز درآمدند. ارتش آمریکا در این منطقه یک پایگاه نظامی دارد.

مشخص نیست که چند جنگده در این حمله شرکت داشتند و چند موشک به این پایگاه نظامی شلیک شده است. تعداد تلفات یا خسارت‌های ناشی از این حمله هم هنوز توسط منبع مستقلی اعلام نشده.

همزمان به حمله به پایگاه تی‌فور در حمص، صدای چند انفجار در دیرالزور در شرق سوریه نیز شنیده شد. نیروهای سپاه قدس و ارتش سوریه در این منطقه مستقر هستند.

پنجشنبه هفته گذشته در حمله جنگنده‌های غیر قابل شناسایی به پایگاه سپاه قدس در دیرالزور و البوکمال دست‌کم هشت نفر از نیروهای نظامی غیرسوری کشته و شمار زیادی از آن‌ها مجروح شدند. احتمال می‌رود که آن‌ها از اعضای سپاه قدس باشند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داده است که در حمله پنجشنبه گذشته نیروهای سپاه قدس پایگاه خود در البوکمال را ترک کردند و در باغ‌های میوه اطراف فرات پناه گرفتند. بر همین اساس نیروهای سپاه قدس در این منطقه در خانه‌های ساکنان محلی مستقر شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه ادعا می‌کند که ۲۰ تن از نیروهای سپاه قدس در اثر حملات داعش از یک سو و بمباران‌های اسرائیل از سوی دیگر، در مناطقی که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک قرار دارد، خود را به این نیروها تسلیم کرده‌اند. این خبر را منابع مستقل تأیید نکرده‌اند. سپاه پاسداران هم در این‌باره سکوت کرده است.

این حملات بعد از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس در حمله هوایی ارتش امریکا به کاروان او در حوالی فرودگاه بغداد، شدت یافته است.

اسرائیل از آوریل/ فرودین دو سال پیش تاکنون بارها پایگاه‌های نظامی سپاه قدس در حمص، دیرالزور و دمشق را هدف حملات هوایی خود قرار داده است. سپاه پاسداران هم در پاسخ به این حملات بلندی‌های جولان را هدف حملات موشکی خود قرار داده بود. بعد از کشته شدن سلیمانی اما معادلات در این منطقه تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.