ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدیقه مالکی‌فرد، همسر هاشم خواستار و فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد را بازداشت کردند

در مورد نهاد بازداشت کننده صدیقه مالکی‌فرد و فاطمه ملکی اطلاعی در دست نیست. گزارش شده که جو مقابل دادگاه انقلاب مشهد «به شدت امنیتی» است.

صدیقه مالکی‌فرد، همسر هاشم خواستار و فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، در پی تحصن در مقابل دادگاه انقلاب مشهد بازداشت شدند.

در مورد نهاد بازداشت کننده صدیقه مالکی‌فرد و فاطمه ملکی اطلاعی در دست نیست

هنگامه واحدیان شاهرودی، دختر عباس واحدیان شاهرودی از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ که خواهان استعفای رهبر جمهوری اسلامی شده بود و اکنون در بازداشت است، در توئیتر خود ضمن اعلام این خبر، از جو «به شدت امنیتی» مقابل دادگاه خبر داده است.

در مورد نهاد بازداشت کننده صدیقه مالکی‌فرد و فاطمه ملکی اطلاعی در دست نیست.

ماموران امنیتی در روزهای گذشته علی نوری‌زاد، فرزند محمد نوری‌زاد را نیز بازداشت کرده‌اند.

بر اساس گزارش منابع حقوق بشری، صدیقه مالکی‌فرد و فاطمه ملکی از ساعت ۹ صبح امروز ۲۵ دی‌، در اعتراض به وضعیت همسران خود مقابل دادگاه انقلاب مشهد تحصن کردند.

شش ماه از بازداشت موقت هاشم خواستار و محمد نوری‌زاد می‌گذرد و حال محمد نوری‌زاد به دنبال اعتصاب غذای طولانی مدت، وخیم است.

نوری‌زاد و خواستار از امضاکنندگان بیانیه مشهور به ۱۴ نفر هستند و صدیقه مالکی‌فرد و فاطمه ملکی در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده و بلاتکلیفی آنها، با حضور در قابل دادگاه انقلاب مشهد اقدام به تحصن اعتراضی کردند.

فاطمه ملکی روز دوشنبه ۲۳ دی‌ ماه در پیامی صوتی، درباره وضعیت وخیم همسرش به دنبال اعتصاب غذای طولانی مدت در زندان گفته است:

«اعتصاب غذا منجر به دو بار بی‌هوشی عمیق او شده اما حاضر به شکستن آن نیست. محمد نوری‌زاد گفته است تا پای جان اعتصاب غذای خود را نخواهد شکست و جنازه‌اش را بر سر این حکومت می‌کوبد.»

بر اساس خبرهای منتشر شده، محمد نوری‌زاد هفته گذشته در دو نوبت به بیمارستان انتقال داده شده و با توجه به وضعیت جسمانی و کهولت سن، وضعیت او «بسیار خطرناک» گزارش شده است.

صدیقه مالکی‌فرد، معلم بازنشسته و همسر هاشم خواستار هم شامگاه سه‌شنبه ۲۴ دی ماه در پیامی گفته بود:

«من صدیقه مالکی‌فرد، همسر آقای سید هاشم خواستار و خانم فاطمه ملکی، همسر آقای محمد نوری‌زاد، روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ ساعت ۹ صبح جلوی دادگاه انقلاب مشهد تا آزاد شدن همسرانمان که بی‌گناه، مدت ۶ ماه است در انفرادی زندان اطلاعات مشهد اسیرند، تحصن می‌کنیم.»

در این پیام تاکید شده بود که این دو از هیچ یک از دوستان، همکاران و همشهریان انتظار ندارند آنان را همراهی کنند.

محمد نوری‌زاد که از تاریخ ۲۲ مرداد ۹۸ در زندان مشهد در بازداشت موقت به سر می‌برد، پس از گذشت ۱۰۰ روز بازداشت در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده‌اش اقدام به اعتصاب همزمان غذا و دارو کرده و خواستار آزادی بدون قید و شرط و همچنین رسیدگی عادلانه به پرونده خود شده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.