ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان در وضعیت بحرانی قرار گرفت

به‌دلیل سیل و بارندگی‌های در استان سیستان و بلوچستان ذخیره فرآورده‌های خونی در این استان به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

سیل و بارندگی‌های این روزها در استان سیستان و بلوچستان موجب شده است که ذخیره فرآورده‌های خونی در این استان به پایین‌ترین سطح خود برسد.

سیل در استان سیستان و بلوچستان ـ عکس از آرشیو

سهیلا خسروی، مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان چهارشنبه ۲۵ دی گفت: «ذخیره فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته در این استان به پایین‌ترین سطح رسیده و این وضعیت نگران‌کننده است.»

او با بیان این‌که شمار اهداکنندگان خون کاهش چشمگیری داشته است، گفت: «در شرایطی کنونی باید ذخایر خونی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم به موقع به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال کنیم.»

سیستان و بلوچستان از پنج روز پیش گرفتار بارش‌های سنگین و سیل و طوفان است. ریزش سنگین باران و رگبار، وقوع تندباد لحظه‌ای، بارش برف، مه‌گرفتگی، کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و یخبندان شبانه از مهمترین پدیده‌هایی بودند که در پنج روز گذشته سیستان و بلوچستان را درگیر کردند.

سیل ساکنان سیستان و بلوچستان را فقیرتر از پیش کرده و اندک دارایی آن‌ها را نیز تخریب کرده است.

با این‌که مسئولان استان از امدادرسانی‌ها می‌گویند، در شبکه‌های اجتماعی مردم از اقدامات نهادهای دولتی ناراضی هستند و کمک‌رسانی‌ها را ناکافی می‌دانند.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان می‌گوید «روزانه ۳۸۰ تا ۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز است و در شرایطی که تمام کشور با سرمای شدید مواجه است، امکان ارسال خون از سایر نقاط کشور کاهش یافته و همت مردم استان را می‌طلبد تا کمبود خون را جبران کند.»

به‌گفته او استان سیستان و بلوچستان با داشتن سه هزار و ۲۴۰ بیمار تالاسمی و ۷۰۰ بیمار دیالیزی، بالاترین میزان مصرف خون در کشور را دارد.

سهیلا خسروی شنبه ۲۱ دی گفته بود در ۹ ماهه نخست امسال ۶۴ هزار و ۹۴۰ نفر به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه کردند که ۵۰ هزار و ۵۲۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون در سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴,۵ درصد کاهش داشته است.

نیاز به خون در سیستان و بلوچستان با توجه به سیلی که در این استان به‌راه افتاده است امری حیاتی محسوب می‌شود. در حالی‌که مسئولان محلی از جان باختن یک نفر در جریان سیل این استان خبر داده‌اند در شبکه‌های اجتماعی کاربران از احتمال افزایش شمار قربانیان سیل نوشته‌اند.

کمپین فعالین بلوچ گزارش‌هایی از جان باختن شماری از شهروندان در شهرستان سرباز دریافت کرده است که به‌‌دلیل مشکلاتی چون قطعی اینترنت و برق در این روزها نتوانسته است هویت آن‌ها را شناسایی کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.