ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا غلام‌­حسینی، فعال مدنی، بیش از سه ماه پیش دستگیر شده است

رضا غلام‌حسینی، فعال مدنی اهل بندر عباس، از جمله بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی گمنام در ایران است که در حال حاضر بیش از سه‌ ماه در بازداشت به سر می‌برد.

رضا غلام‌حسینی، فعال مدنی اهل بندر عباس، از جمله بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی گمنام در ایران است که در حال حاضر بیش از ۳ ماه در بازداشت به سر می‌برد.

رضا غلام‌حسینی، زندانی سیاسی گمنام

نیروهای  اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارشنبه ۳ مهر ۹۸ رضا غلام‌‍حسینی را به علت فعالیت‌های مدنی و به اتهام «توهین به مقامات و مقدسات در فضای مجازی» در محل کارش واقع در شهر بندر عباس بازداشت کردند.

طبق اطلاعات رسیده به زمانه از طریق یکی از نزدیکان آقای غلام‌حسینی، هنگام بازداشت مغازه او مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت و ماموران چند عکس و پوستر یافت‌شده را به همراه خود بردند. منبع نزدیک به خانواده رضا غلام‌حسینی به زمانه گفت ماموران اطلاعات سپاه او را وادار کرده بودند تا آنها را به محل زندگی‌اش ببرد و به همراه ۱۱ مامور پس از ورود به منزل، تمامی وسائل و خانه‌اش را بازرسی قرار گرفت.

به گفته یکی از نزدیکان رضا غلام‌حسینی، ماموران اطلاعات سپاه پس از تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی وی از جمله ۱۷۱ جلد کتاب، تلفن همراه و تلفن منزل، لپ‌تاپ، قاب عکس و تعدادی تی‌شرت و وسائل دیگر – که علامت‌ها و مشخصه‌های خاصی داشتند - را مصادره و با خود برده‌اند.

رضا غلام‌حسینی ابتدا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه بندر عباس منتقل شد و نزدیک به ۲۰ روز در دوران بازجویی در آنجا به سر برد. به گفته منبع آگاه زمانه او در هنگام بازجویی مورد شکنجه قرار نگرفته است و بعد از اتمام مراحل بازجویی به زندان مرکزی بندر عباس منتقل شد.

پرونده رسیدگی به اتهامات رضا غلام‌حسینی به دادگاه ارجاع داده می‌شود و دادگاه در نهایت او را به اتهام «توهین به مقدسات» و «توهین به مقامات» به دو سال زندان محکوم می‌کند که ۱۸ ماه آن تعزیری و قابل اجرا است.

به گفته منبع نزدیک به رضا غلام‌حسینی، خانواده او در این مدت به شدت از سوی نیروهای امنیتی برای عدم اطلاع‌رسانی در وضعیت فرزندشان تحت فشار بوده‌اند.

در زندان‌های ایران زندانیان سیاسی‌ـ‌عقیدتی بسیاری وجود دارند که اطلاعی از هویت و وضعیت آنها در دست نیست. این بی‌اطلاعی عمدتاً به دلیل هراس خانواده و اطرافیان در مورد اطلاع‌رسانی به دلیل فشار نیروهای امنیتی، یا عدم آگاهی از اهمیت اطلاع‌رسانی یا وعده‌هایی است که به زندانیان برای کاهش مجازات و آزادی آنها داده می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.