ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۵۵۶ کودک پناهجو از مراکز پناهندگی هلند در یک‌دهه گذشته ناپدید شده اند

این کودکان ناپدیده‌شده از مراکز پناهندگی هلند بیشتر از کشورهای افغانستان، مراکش، الجزایر، اریتره، سوریه و ویتنام هستند.

به تازگی نشریه ان‌آرسی (NRC) هلند گزارش داده که بیش از دو هزار و ۵۰۰ کودک در ۱۰ سال گذشته از اردوگاه‌های پناهندگی هلند بی‌هیچ نشانی ناپدید شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های سالانه مرکز اسکان پناهجویان هلند (COA)، در طی ده سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۰۰ کودک زیر ۱۸ سال بدون والدین و یا با حداقل یکی از والدین خود در کشور هلند تقاضای پناهندگی کرده‌اند که دو هزار و ۵۵۶ نفر از این کودکان تا پایان سال ۲۰۱۹ بی‌هیچ نشانی ناپدید شده‌اند.

سازمان حمایت از کودکانِ نیدوس (NIDOS) که مسئول پیگیری پرونده کودکان ناپدید شده است، آمار مربوط به سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. به همین دلیل رسانه‌های هلند گمانه‌زنی می‌کنند که ممکن است آمار کودکان ناپدید شده بیشتر از تعداد اعلام شده در این گزارش باشد.

مسئولان نگهداری از پناهجویان نابالغ گفته‌اند که راه‌های جلوگیری از ناپدید شدن کودکان محدود است. آنها همین‌طور اضافه کرده‌اند که بار‌ها شاهد توقف مشکوک خودروهایی در اطراف کمپ‌های پناهجویان بوده‌اند و در این رابطه به پلیس محلی خبر داده‌اند یا شماره این خودروها را یادداشت کرده‌ و در اختیار پلیس قرار داده‌اند. به گفته این مسئولان جلوگیری از این که کودکان سوار چنین خودروهای مشکوک یا ناآشنا شوند، تقریبا غیر ممکن است.

 از سال ۲۰۰۶ و از هنگامی که مشخص گردید تعداد زیادی از دختران نابالغ الجزایری از مراکز پناهندگی به بازار سیاه تن‌فروشی جذب شده‌اند، سازمان‌های پناهندگی هلند برای جلوگیری از اتفاق‌های مشابه در حال تقویت ساختار خود در مراکز پناهندگی هستند.

بنا بر گزارش موجود، ۲۵۵۶ کودک ناپدید شده در ده سال گذشته از کمپ‌های پناهندگی هلند بیشتر از کشورهای افغانستان، مراکش، الجزایر، اریتره، سوریه و ویتنام بوده‌اند. تحقیقات ویژه سازمان‌های مسئول در رابطه با پرونده این کودکان ادامه دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.