ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای گفت همین است که هست، صبور و شکرگزار باشید

خامنه‌ای خود را در مقام "موسی" قرار داد و گفت قوم موسی باید "صبار" و "شکور" باشد. به جای وارد کردن عامل انسانی که پیش‌شرط مسئولیت است، عامل الاهی را به حوادث تزریق کرد.

خامنه‌ای در نماز جمعه ۲۷ دی تهران خود را در مقام "موسی" قرار داد و به بیان قرآنی گفت قوم موسی باید "صبّار" و "شکور" باشد. به جای وارد کردن عامل انسانی که پیش‌شرط مسئولیت است، عامل الاهی را به حوادث تزریق کرد. او تأکید کرد بر قوی شدن. گفت: مذاکره آری، از موضع قدرت، اما نه با آمریکا.

از گزارش ایرنا در باره خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی تهران: «حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آیات سوره ابراهیم(ع) اظهار داشتند: ملت و قومی که بی صبر و مسئولیت ناشناس نیستند، خداوند این ایام الله را نصیب مردم می کند و آنها باید شکرگزار ایام الله باشند و اگر مردم واکنش درست شاکرانه نشان دهند خدای متعال به آنها پیروزی های بیشتری در آینده خواهد داد.»

خامنه‌ای خطبه اول را پس از دعوت به تقوی با تفسیر آیاتی از قرآن آغاز کرد و در آن دست به شبیه‌سازی زد: صحنه‌ای چید متشکل از موسی و قوم او در برابر فرعون؛ خدا به موسی کمک می‌کند و توصیه می‌کند به صبر و شکرگزاری. ولی فقیه از این صحنه گذار کرد به موضوع روز و گفت که ایران شاهد دو یوم الله بوده است: تشییع جنازه سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکایی. شبیه‌سازی: فرعون = آمریکا، موسی = خود رهبر، قوم موسی = مردم ایران، پاداش الاهی = دو یوم‌الله. خامنه‌ای براین پایه تأکید کرد که وظیفه مردم شکرگزاری و صبر است.

خامنه‌ای در ذکر "یوم الله" تشییع جنازه، هیچ اشاره‌ای به قربانیان آن مراسم دولتی نکرد.

موضوع مهم دیگری که در خظبه‌های رهبر به کلی غایب بود، سیل در سیستان و بلوچستان بود.

سپاه قدس: سپاه بدون مرز

خامنه‌ای در خطبه اول سپاه قدس را بسیار ستود. او این تشکیلات نظامی را یک «نهاد انسانی» توصیف کرد و بر آن این نام را نهاد: «رزمندگان بدون مرز». او گفت که هدف از تشکیل داعش ضربه زدن به ایران بوده است، اما سپاه قدس خارج از مرزهای ایران برای حفظ امنیت کشور جلوی داعش را گرفت.

خامنه‌ای دیگر نیروهای مسلح را هم ستود و گفت زیربنای فکری همه آن نیروها اهداف انسانی و «حفظ کرامت مستضعفان» است.

نگرانی‌ اصلی ولی فقیه

خامنه‌ای در خبطه‌های نماز جمعه حساسیت‌ها و دغدغه‌های خود را بروز داد. او نشان داد که خبرهای اعتراضات را دنبال می‌کند و به آنچه در خیابان‌ها می‌گذرد به شدت حساس است.

در روزهای اخیر، در حرکت‌های اعتراضی در شهرهای مختلف ایران، معترضان بارها پوسترهای قاسم سلیمانی را پاره کرده‌اند. خامنه‌ای ضمن ستایش بسیار از قاسم سلیمانی، به شدت به معترضان تاخت.

خامنه‌ای گفت که دشمنان کوشش کردند از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری سوءاستفاده کنند و "ایام الله" را تحت الشعاع این حادثه قرار دهند.

او همچنین گفت که سخنگویان آمریکا به دروغ می‌گویند که در کنار مردم ایران هستند.

موضوع  هواپیمای مسافربری

قضیه ساقط کردن هواپیمای مسافربری و کشتن ۱۷۶ نفر جای کمرنگی در خطبه‌های رهبر داشت. فضاسازی او به این سمت رفت که تلقین کند کل ماجرا برای در سایه قرار دادن «ایام الله» بوده است.

خامنه‌ای از توضیحات فرماندهان سپاه درباره ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی تشکر کرد و گفت: «ابهام‌هایی وجود دارد. تشکر می کنیم از فرماندهان سپاه توضیح دادند ولی باید حادثه پیگیری شود و از حوادث مشابه هم به طور جدی پیشگیری شود.»

در زبان ولی فقیه، که فرمانده کل قوا هم هست، در اشاره به قضیه ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی لفظ "مسئولیت" جاری نشد.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه هم که عوامل زیر فرمانش با پرتاب دو موشک هواپیمای مسافربری اوکراینی را منفجر کردند، در میان نمازگزاران حضور داشت. دوربین تلویزیون دولتی او را لبخندزنان نشان داد.

روال همیشگی

خامنه‌ای علاوه بر آمریکا به اروپا هم تاخت. در ضمن گفت که با مذاکره از موضع قدرت موافق است اما نه با آمریکا.

او تأکید ویژه‌ای بر اقتدار کرد. گفت: «حالا باید چه کنیم: باید قوی بشویم. تنها راه در پیش پای ملت ایران قوی شدن است، از مذاکره هم ابا نداریم، البته نه با آمریکا، از موضع قدرت. قدرت، فقط نظامی نیست، اقتصاد کشور باید قوی شود، بباید از وابستگی به نفت نجات پیدا کنیم.»

او شرکت وسیع در انتخابات را هم از عوامل قدرت‌نمایی توصیف کرد و گفت که خط کسانی را که می‌خواهند از انتخابات کناره بگیرند، تحمل نمی‌کند.

حرف‌های رهبر در یک کلام خلاصه شدنی است: روال همیشگی ادامه دارد.

قدرت‌نمایی بیشتر، اعتماد و اتکای بیشتر بر نیروهای نظامی و حساسیت بیشتر نسبت به حرکت‌های اعتراضی نکات برنامه‌ای خطبه‌های نماز جمعه رهبر بودند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مریم

    چقدر خوبه که در انجیل عیسامسیح، دین از سیاست جدا شده. و چقدر خوبه که در اروپا بر اساس این تعلیم و دستور عیسامسیح: بالاخره مارتین لوتر توانست دین را از سیاست جدا کند. تا حداقل در دنیای امروز، در بسیاری کشورها، دین از سیاست جدا باشد.

  • حمید

    خامنه‌ای گفت همین است که هست، صبور و بردبار باشید. اگر خیلی ناراحتید انتصابات نزدیک است بروید رای بدهید. در ان ایام شریف میتوانید جیغ و فریاد هم بزنید و یک کمی موهایتان را هم بیرون بیندازید دیگر چه می خواید؟ غیر از کشور اسلامی در کجا این همه ازادی را می توان یافت؟ طبق نص صریح قران و مکتب حقه اثنی عشری واضح و مبرهن است که معیار محاسبه دیه در اسلام علاوه بر 100 شتر، موارد دیگری را هم شامل می‌شود که عبارتند از 100 گاو، یک هزار گوسفند، 200 حلّه، یک هزار دینار و 10 هزار درهم. ما بنا بر قوانین شریعت حقه اسلام در مقابل کشته شدن یک نفر، ما معادل صد نفر شتر تاوان میدهیم. کدام شرکت بیمه غربی ملعون اینگونه خسارت داده یا میدهد؟ امت شهید پرور همین است که هست. مملکت اسلامی همین است نمدانستید؟ پس از اسلام هم اگاهی ندارید یعنی کافرید و خون تان حلال و مالتان مال خودم و ادمکشان اسلامی است.(اخوندها پاسدار و بسیجی ) ناراحتید بروید دست بدامن ( روحانی،کروبی،موسوی،خاتمی و.....) رای بدهید یا کشته یا با اختیار خود بیایید تفرجگاه *کهریزک*

  • علی منقلی

    رهبر نوبری ... بگو کمتر دری وری ...

  • مهرنوش موسوی

    نکات مهم سخنرانی خامنه‌ای ! ۱. خامنه ای عمدن از مردم بابت زدن هواپیما عذرخواهی نکرد. حتی شبیه به سایر مقامات جمهوری اسلامی هم موضع نگرفت. درست در حالیکه روحانی دیروز در جلسه هیئت دولت گفت نظام باید از مردم عذرخواهی کند! خامنه‌ای رسمن تاکید کرد که کشتن سلیمانی برای جمهوری اسلامی، مهمتر از کشته شدن صد و هفتاد و شش نفر از مردم است. قشنگ در چهره اش میشد دید که شعارهای مردم علیهش تا نسوج استخوانش نفوذ کرده است! کم نیست که مقام معظم رهبری را الدنگ قاتل خطاب کنند! ۲. مخاطب خامنه‌اي دو گروه بودند. اول دولت و جناح مقابل خامنه ای، دوم آمریکا و دول اروپایی. مخاطب او به هیچ عنوان مردم نبودند. رابطه خامنه ای با مردم از دیماه نود و شش خیلی شفاف روی پلاتفرم آدمکشی است! به روحانی بسیار روشن گفت هیچ کاره ایی! حتی اصلاح طلبان حکومتی را تحقیر کرد! علت زود بلند شدن روحانی هم همین بود. به آمریکا هم همان حرفهایی را زد که چهل سال است میزنند. حتی به میانجی های اروپایی حکومت گفت به هیچکدامتان اطمینان نداریم! همه حرفهای خامنه ای را این مدت کیهان و تسنیم زده بودند! در جواب همین حرفها بود که نزدیکان روحانی گفته بودند استعفا میدهد، در خانه می نشیند، فیلمی را تهیه و روی شبکه های اجتماعی میگذارد مبنی بر اینکه: مردم! راه دیگری هم وجود داشت. نگذاشتند! این سخنرانی در صفوف مردم، نفرت بیشتر از خامنه ای و حکومت اسلامی و ارگانهای سرکوبش ایجاد میکند. بخصوص موجب خشم خانواده قربانیان هواپیما میشود. اما در درون حکومت، جدال جناحها را تشدید میکند. حکومت با این اختلافات ضعیفتر میشود!

  • حقیقتگو

    درحقیقت محض ظهور کردن خامنه ای معلون وجلاد بدرنماز جمعه با فشار روسیه و سپاه پاسداران و بسیج وارگان حکومتی به اجبار ترتیب داده شد که این عقده گر روانی وجلاد ظاهر شود و عملا"" با گفتارش برصورت مردم بکوبد ودقیقا" گفته مجری ضدمردمی تلویزون را تکرار کند که ..حکومت اسلامی همین است و اگر نمی خواهید ایران را ترک کنید - تصوراینکه که بسیاری چه دانسته وچه ندانسته ازچنین حکومتی ورهبرعقده گر وجانی وضد ایرانی دراین چهل ساله توقع آنچنانی داشته اند که موهبتی با انتخابات و تغییر رئیس جمهور ودولت برپا میشود دودی شد به هوا رفت - حکم حکومت کردن خمینی وخامنه ای وتصاحب ایران توسط قرارداد امریکا وفرانسه و انگلیس درسال 1979میلادی درپاریس امضاء شده است به این دلیل هم هست حکومت آخوندی ورهبران جلادش بدرستی واقفند که ازجانب امریکا واروپا موردی تهدیدشان نمی کند و مردم ایران درمقابل مبارزه با حکومت اخوندی تنها هستند -به این دلیل هم هست که خامنه ای توهم خدا بودن دارد وهرانچه که برمردم روا کرده ومی کند جزئی ازاختیارات خداوارانه اش میداند -خامنه ای ازروی عقده وکینه بی حد وحسابی که ازمردم دارد بنای تشکر از جنایتگران و سپاه پاسداران می گذارد وازآنچه برمردم درتظاهرات وسقوط هواپیما روا شده است نه پوزشی می خواهد واحساس هم دردی همچون سقط شدن سلیمانی می کند - وفقط می گوید آهای مردم درجهنمی که حکومت اخوندی که بریتان برپا کرده است وآنهم بدستور بنده بسوزید و بسازید - ازتوهم زده تمام فاشیست ضدایرانی چه توقعی هم میشود داشت اگر هیتلر متنفر ازیهودیان هم درکشور اسرائیل حکومت میکرد هم اوضاع چنین بود...امریکا ازیک طرف می گوید که مردم شایسته حکومت بهتری هستند وازطرف دیگر می گوید مردم ایران با همین حکومت هم خوشبخت خواهند شد بشرطیکه منافع ما را تهدید نکند !!!واقعا" مردم ایران تنها هستند و خودشان باید اقدامی کنند واروپائی های معلول الحال هم با چمدان های پول ومیلاردها یورو درصد هستند که حکومت اخوندی در ایران درآینده هم حمایت کنند

  • زال

    این حکومت دینی، پدیده بسیار جالبی است! هر چه جنایت و پلشتی است، که برای آن پاسخی ندارند به خدا و الهیات ربط می‌دهند (عامل الهی!)!!! مثلاً خدا خواست که انگشتان یک سپاهی بر روی دکمه موشک برود! و جنایت بیافریند، ما که نخواستیم!!! چنین وانمود می‌کنند که خدای اینها فقط در کار جنایت و کشتن است! و از سوی دیگر، هرچه تدبیر و بصیرت است از این جماعت انگلیسی و روسی نشأت می‌گیرد!!!!!!! البته در این 40 سال مردم ایران هیچ تدبیر و بصیرتی از این جماعت ندیده‌اند، هر چه بوده و هست سرابی است که در دوردستها باید خواب آن را دید، و گاهاً خواب آن را هم نمی توان دید.

  • امیر

    پس از شاه سلطان حسین صفوی چشم دل ملت ایران به شاه سلطان علی خامنه ای روشن شد. آقا میگوید که سقوط هواپیما را به مسائل مادی و خطای انسانی ربط ندهید بلکه بدنبال حکمت و عامل الهی در اینکار باشید. عاقبت حکومت دینی و مذهبی همین است؛ فساد و تباهی همه جا را میگیرد اما حاکمیت جرات بازنگری در اصول خود را ندارد و آنرا به مقدرات و حکمت الهی نسبت میدهد. این آخرین مرحله و پایان کار حاکمیت مذهبی است.

  • خامنه ای رسما اعلام جنگ داد

    علی خامنه ای رسما به مخالفان داخلی اش اعلام جنگ داد نماز جمعه امروز جمعه ۲۷ دی ماه علی خامنه ای را باید به خاطر سپرد. امروز را باید بعنوان تاریخ آغاز جنگ داخلی در ایران ثبت کرد و تاریخ این روز را ثبت خواهد کرد که علی خامنه ای راهی را انتخاب کرده است تا بگوید جز درگیری های شدید آینده چیزی پیش روی مردم ایران نیست و در این درگیری بوضوح سلاح و کشتار در دست علی خامنه ای و خدای حامیش است. استفاده حاکمیت از ترور قاسم سلیمانی و بسیج جامعه، آنچنان حاکمیت را خوشحال کرده بود که شعارهای دانشجویان و بخشی از مردم علیه خامنه‌ای و سلیمانی به شدت علی خامنه ای را عصبانی کرده است. سخنان امروزش برای کسانی که سیاست ایران را دنبال می کنند، بسیار اهمیت دارد. او رسما به مخالفان اعلام جنگ کرده است. اوناراحت است که بسیج شیعی ناسیونالیستی برای قاسم سلیمانی تحت تاثیر اعتراضات پس از سرنگونی هواپیما قرار گرفته است. او می خواهد سوار بر آن موج سرکوب داخلی را گسترش دهد و به نیروهایش اطمینان داد که حاکمیت مقاومت می کند و در برابر اعتراضات ذره ای کوتاه نخواهد آمد. ایستادگی، مقاومت، قدرتمند شدن بوضوح بعد داخلی مهمی دارد. از نظر خارجی جمهوری اسلامی وقتی سمبه پر زور باشد همواره سر خم کرده است. علی خامنه ای به واقع در سیاست داخلی یک رهبر است و خوب می داند نیروهایش را چطور بسیج و رهبری کند. او با اشاره چند باره به داستان موسی به نیروهایش پیام داد که از چیزهایی که فکر می شود خطری است برای در هم کوبیدن شان ، نهراسند و اصلا تردید به دل راه ندهند چرا که هم خدا با علی خامنه ای است و هم علی خامنه ای قرار است تا انتها برود و این چیزی جز جنگ داخلی در ایران نیست. . علی خامنه ای چیز دیگری هم نشان داد که او اپوزیسیون مورد علاقه اش را انتخاب کرده است و آن رضا پهلوی است و در همه جا با او حرف می زند چون خوب می داند که سلطنت طلبی رضا پهلوی آلترناتیو نیست بلکه گزینه ای است که هرگز خطرناک نخواهد بود و هرگز قادر نخواهد شد حتی بخشی از مردم ایران را بسیج کند. نکته دیگر اینکه خامنه ای حتی در یک جمله ساده حاضر نشد خواستار محاکمه عاملان شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی شود و این بوضوح نشان می دهد که خامنه ای هرگز حاضر نیست ذره ای به نیروهای نظامی تحت رهبریش ضربه ای وارد شود. راهی که خامنه ای می رود روشن است این راه چیزی جز جنگ داخلی نیست.

  • جز انقلاب کردن و کف خیابان رفتن راهی ندارید!

    ديكتاتور خون آشام به صراحت گفت: ۱) از نظر من شما ایرانی ها دژمن هستید کشتنتان چه در روی زمین و چه در آسمان برایم مهم نیست! ۲) جان هزاران نفر از شما برای من به اندازه پاره شدن عکس سلیمانی هم اهمیتی ندارد! ۳) جز انقلاب کردن و کف خیابان رفتن راهی ندارید! پیام رهبر چلاق را باید آویزه گوشمان کنیم! پیام دجال خائنه اى به مردم این بود: باید انقلاب کنید! من صدای شما را نمی شنوم!

  • خامنه ای و نظامش را باید یکجا از بین برد.

    با سخنانی که امروز شنیدیم، سوال است که: خامنه ای چرا دوباره در نماز جمعه حاضر شد؟ ▪️اردوی کار: تقریبا همه تحلیل گران و مفسران سخنان امروز خامنه ای در نماز جمعه بر تکراری بودن سخنان و مواضع او، بر این که هیچ حرف تازه ای برای زدن نداشت، به این که همان تفرعن، همان ادعاهای همیشگی، همان سیاست های ماجراجویانه و به بن بست رسیده در قبال آمریکا و اروپا، همان واکنش غیرانسانی و توطئه انگارانه نسبت به اعتراضات و مطالبات مردم و همان تلاش ریاکارانه برای کشاندن مردم به بازی انتخابات را تکرار کرده، تاکید و تصریح دارند. آنچه باقی می ماند پاسخ یک سوال است: این فرعون متفرعن تاریک اندیش چه مرگش بود که یک دهه بعد از دستور فرمان کشتار اعتراضات 88 و دو ماه بعد از کشتار وحشتناک خیزش آبان به نماز جمعه آمد؟ ▪️او که حرفی ورای آن چه همیشه سرمنشا بازتولید زور، خشونت و فلاکت بوده نداشته و نزده، آمد در نماز جمعه و همه تریبون ها و تبلیغات رسمی را به سمت خود کشید که چه بگوید؟ ▪️او با حضور خود و تکرار همان سخنان کسالت بار و داوری های منزجرکننده اش به آرزوی میلیونها ایرانی، به فریادهایشان و به شعارهایشان پاسخ می داد. او آمده بود که بگوید تا هست استعفای فرمانده کل قوا عملی نخواهد شد، حتی اگر همه هواپیماهای مسافربری هم از سوی سپاه ساقط شود «حادثه» است و بس. تمام حنجره ها هم که از فریادهای مرگ بر خامنه ای پر شود او سر سوزنی در برابر مطالبات مردم سرخم نمی کند. او آمده بود به مردم بفهماند که حتی اگر مردم از فرط نداری و تهیدستی همه به خاک هلاک بیافتند، باز جزو حشرات الارض به حساب می آیند و همان حاج قاسم و سپاه قدس و قاتلان بیرحم مردم و شکنجه گران و بازجوهایی که دور و بر او گرد آمده اند و بر سفره خونین اش نشسته اند را بر همه مردم ایران و حق شان ترحیج می دهد. او آمده بود تا با آمدنش ثابت کند که نظامش به هیچ وجه در برابر مردم سرخم نخواهد کرد. ▪️خامنه ای نمی رود! او و نظامش را باید یکجا از بین برد.

  • فرج سرکوهی

    "چو از مرد برگشته شد روزگار همه آن کند کش نیابد به کار" فردوسی خطبه‌های روز جمعه خامنه‌ای موقعیت و واقعیت‌های سرسخت زمینی راه را از همه سو بر خامنه‌ای و بر نظام استبداد، تبعیض، فقر و فساد بسته است. جز تکرار ملال‌آور مکررات حرفی نداشت . ناگفته‌ها و نانوشته‌های هر متنی گوینده و نویسنده را افشا می‌کنند. خامنه‌ای در خطبه‌های خود به شعارهای مهم مردم معترض، از جمله علیه خود او و علیه تبعیض و استبداد و فقر و دروغ و.. هیچ اشاره‌ای نکرد. این سکوت نشانه آن است که او بیش از هرچه از مردم معترض می‌ترسد . خامنه‌ای شاعری بد و خطیب خوبی بود اما نمی‌داند که حدود سی سال تکرار حرف‌های مکرر و تکرار ساختاری واحد خطبه‌های او را بی اثر کرده‌اند. آمده بود چون می‌دانست در صف هواداران نظام نیز شکاف رخ داده‌است. آمده بود تا رفو کند اما جز تکرار حرف‌های نخ‌نما ، که دیگر کاربرد ندارند، چیزی در چنته نداشت

  • استفاده خامنه‌ای از اسلحه تک تیراندازها

    امروز #خامنه‌ای در نمازجمعه بر خلاف روال معمول که در این نمایش از ژ۳ و کلاش استفاده می‌کرد، از قناصه که اسلحه مخصوص تک تیراندازها هست استفاده کرد. این شما رو یاد یه چیزی نمی اندازه؟ شهریار. کرج. ماهشهر ... قلب‌های شکافته شده، مغزهای سوراخ شده... #آبان۹۸

  • نمایان شدن اوج اختلاف در درون نظام از هم فروپاشیده

    نمایان شدن اوج اختلاف در درون نظام از هم فروپاشیده حسن روحانی در نمایش نماز جمعه امروز، زودتر از همه رفت!

  • - خامنه‌ای قاتله / ولایتش باطله

    شعار مردم تهران بعد از نماز جمعه (تقاطع طالقانی ولیعصر) - خامنه‌ای قاتله / ولایتش باطله - مرگ بر اصل ولایت فقیه

  • Pouya

    مورگان اورتگاس فقط در ۳ دقیقه بی‌بی‌سی را شناخت! مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به رعنا رحیم پور خبرنگارحزب الهی بی‌بی‌سی: شما پروپاگاندای رژیم تهران را ادامه می‌دهید. وی گفت: سوالات شما ۳ مشکل اساسی دارد. اول میگویید آمریکا در بحران است ! در جواب میگویم که ارتش آمریکا در بالاترین شرایط آمادگی قرار دارد. دوم از کلمه ّقتل ً استفاده میکنید؟! خیراین قتل نیست و ما حق داریم هر تروریستی که به منافع آمریکا حمله کند؛ نابود کنیم. سوال اینکه آمریکا مقصر زدن هواپیما است ؟! بسیار توهین آمیز است . خیر مقصر رژیم ایران است که باید جوابگوی ۵ کشور باشد. شما در طول مصاحبه پروپاگاندای رژیم تهران را ادامه دادید و متاسفم که شما این روال را گرفته اید! ***

  • امیر راست گفتار

    یوم الله!! از این یوم الله ها زیاده " اما هر کسی یه یوم الله رو انتخاب میکنه و بنفع خودش مصادره! روز حمله بیرمق به پایگاه امریکائیها و روز تشییع جنازه سلیمانی دو روز یوم اللهی برای دار و دسته اخوندهاست و برای ملت روز ساقط کردن هواپیمای مسافربری که ان دو روز یوم الله شما را بباد داد! بقول خودتون خدا جای حق نشسته" خدا تشخیص داد که سواستفاده شما از دو شکست که فوز عظیم میخوانیدش برای ظلم بیشتر به مردم بیدفاع مورد سواستفاده واقع خواهد شد و همین خدا تصمیم گرفت ان دو روز را برایتان بی قدر و منزلت کند بنفع مردم که برای حق و حقیقت در راه خدا و هموطنانشان تنها در دو روز 1500 قربانی دادند" در همین نماز جمعه شما جلوی چشم همه دروغ گفتید که مدعیان جانم فدای ایران جانشان را که فدا نکردند هیچ بلکه از رفاهشان هم چشم پوشی نمیکنند! کدام رفاه؟ رفاهی وجود ندارد " همه خرج شما شده که هیچ" هنوز دنبال باقی ان هستید ! و ایا ادعای شما در مورد اینکه هیچکس جانش را فدا نکرد غیر از این است که در ابان و دی بیش از 1500 کشته دادیم توقع قربانی میلیونی داشتید؟ اقا نمیخواد انقدر نماز بخوانی و روزه بگیری و ریش بگذاری" دروغ نگو " نماز و روزه حق الله است و دروغ به مردم حق الناس" خدا از حق الله میگذرد " اما از حق الناس نه!

  • امیر

    ببینید این دیوانه روانی در چه توهمات خطرناکی سر میکند؛ افیون دین مغز این رژیم را کاملا تباه و نابود کرده است؛ ملت دست بسته ایران را با این دیوانگان تنها نگذارید.

  • آخوندزاده عاق شده از تهران

    واقعا سخنان امروز خامنه ای عدم حضور ذهن و حتا جستجوی کند مطالبش بر روی کاغذ نشان از پایان یک پایان بود. سایت آیت الله در لندن در صفحه ی اول خود و هم چنین رادیو فردا در صفحه ی نخست خود عکسی از راهزن مفلوک انقلاب مدفوع انداخته اند که دو چیز را بیان می کند! نخست اینکه این کفتار پیر تا چه اندازه حقیر است و خصوصا عکس لندنیها او را همچون میتی با چشمان به زور باز نشان میدهد! هر دو عکس نشانگر این هستند که خامنه ای را نمیشود دیگر با گریم و بزگ نجات داد! اینک باید صورت امام خامنه ای را داربست زد تا این مرده ی متحرک و پژمرده را سرپا نشان داد. و دیگر اینکه با همه ی آب ژاول و مواد شویده ای که آرایش گران رهبری کفتار صفت و لاشخور خیم بکار برده اند نتوانسته اند اولا زردی دود تریاک رابشویند و افسردگی و پریشانی صورت کریه او را بشاش نشان دهند. و حتا از شانه ها و حضور و غیاب ریشش هم خبری نیست! اگر توجه شود خامنه ای اصولا دیگر خودش با سخنان امروزش پایان خونآشامیش را اعلام کرد. من اگر طرفدار و جانثار او بودم امروز خودکشی می کردم! اما چنانکه کسان دیگری نوشته اند اکثریت قاطع آنهائی که برای نمازجماعی رفته اند به زور و به تطمیع رفته و شاید ۱% باشند که هنوز طرفدار این نظاتم خونآشامند و آن یک در صد هم البته شرافتشان در حد خودکشی نیست اما در هر حال پایان کار را دریافته اند.سخنان آبکی این بیشرف تمامی تاریخ ایران نشان از جنازه ای بود و مردار بودن این نظام متعفن است! مردم ایران باید پیش از مذاکره این نظام را سرنگون کنند. چرا که اینان حاظرند همه چیز را بدهند حتا ایران را فقط به شرطی که سرکار بمانند. از کار افتادن کنتور شمارش معکوس نابودی اسرائیل در میدان کاخ که حالا شده فلسطین و هم اجازه رقابت با ورزشکاران اسرائیلی و «از مذاکره ابائی نداریم» و... همه نشانه هاییست از مذاکرات پنهانی. چرا که حتا اسرائیل هم از ما مردم با نظام محرمتر است! این را مریدان رهبری و این نظام باید بدانند.