ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یوسف ندرخانی، کشیش محکوم به اعدام، آزاد شد

بر اساس اخبار رسیده از تهران، کشیش متهم به ارتداد امروز در دادگاهی که گفته می‌شود به دستور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران برگزار شده، از تمامی اتهامات وارده تبرئه شد.

یوسف ندرخانی، کشیش نومسیحی که به اتهام ارتداد به اعدام محکوم شده بود، روز شنبه، هجدهم شهریور ماه آزاد شد.

بر اساس اخبار رسیده از تهران، این کشیش متهم به ارتداد امروز در دادگاهی که گفته می‌شود به دستور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران برگزار شده، از تمامی اتهامات وارده تبرئه شد.

یوسف ندرخانی مهرماه سال ۱۳۸۸ به اتهام ارتداد بازداشت شد و از آن زمان تا کنون زندانی بود. این کشیش ۳۳ ساله دو فرزند دارد و در سن ۱۹ سالگی به آیین مسیحیت ایمان آورده است. ندرخانی در زمان بازداشت کشیش یک جامعه کوچک مسیحی در رشت به نام “کلیسای ایرانیان” بود.

این کشیش متهم به ارتداد امروز در دادگاهی که گفته می‌شود به دستور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران برگزار شده، از تمامی اتهامات وارده تبرئه شد.

پیش از این در ششم مهرماه سال ۱۳۹۰ دادگاه از این زندانی متهم به ارتداد خواسته بود برای لغو حکم ارتدادش توبه کند. پس از نپذیرفتن از این خواسته از سوی یوسف ندرخانی، پرونده وی در اسفند ماه ۱۳۹۰ جهت اجرای حکم اعدام به دایره اجرای احکام ارسال شد.

در همان زمان و با جدی شدن خطر اجرای حکم اعدام یوسف ندرخانی آلمان و لهستان سفیران جمهوری اسلامی را احضار کردند و مقام‌های مختلف در آمریکا و بریتانیا خواستار لغو حکم اعدام این کشیش ایرانی شدند. اتحادیه اروپا نیز در آن زمان با درخواست توقف همه اعدام‌ها در ایران، در مورد وخامت وضعیت مسیحیان و دیگر اقلیت‌‌های مذهبی در ایران، اظهار نگرانی کرده بود.

صدور حکم اعدام برای این کشیش نومسیحی در حالی است که براساس اصل ۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران “تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد.”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    خوب این عزیز اعدام نشدند،اما حتما به زودی در اثر حادثه جان به جان آفرین خواهند سپرد.جمهوری اسلامی به هیچ کس رحم نمیکند.اینها همش سناریو است برای شناسائی بیشتر و بد از اتمام کار خونهای زیادی ریخته میشود.

  • کاربر مهمان

    "تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد." تغییر دین در ایران صرفاً تغییر عقیده نیست بلکه تغییر «وفاداری» است و تغییر وفاداری مثل هر کشور دیگری جرم بوده و در حکم خیانت است. البته حق باید داد که در زمان صلح شاید مستحق اعدام نباشد.