ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه رسیدگی به پرونده دو امضاکننده بیانیه درخواست استعفای خامنه‌ای برگزار شد

به گفته محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع، محمد نوری‌زاد و هاشم خواستار با اعلام باقی بودن بر مواضع قبلی خود و دفاع اجمالی، مشروح دفاع را به عهده او گذاشته‌اند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد نوری‌زاد و هاشم خواستار، از امضاکنندگان بیانیه مشهور به ۱۴ نفر در دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد.

نوری‌زاد و خواستار از امضاکنندگان بیانیه درخواست استعفای علی خامنه‌ای هستند

محمد‌حسین آقاسی، وکیل مدافع این زندانیان روز شنبه ۲۸ دی‌ ماه در توئیتر خود با اعلام این خبر نوشت:

«امروز آقای محمد نوری‌زاد با تنی رنجور ناشی از اعتصاب طویل‌المدت در بازداشتگاه اطلاعات، به همراه آقای هاشم خواستار در شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد مورد محاکمه قرار گرفتند. هر دو با اعلام باقی بودن بر مواضع قبلی خود و دفاع اجمالی، مشروح آن را بر عهده اینجانب گذاشتند که قرار شد ظرف یک هفته ارائه کنم.»

این وکیل دادگستری جزییات بیشتری از روند برگزاری این جلسه دادگاه ارائه نکرد.

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری زاد روز ۲۱ دی ‌ماه پس از ملاقات حضوری با این زندانی از وضعیت وخیم جسمانی او در زندان خبر داد و با انتشار یک فایل صوتی خطاب به قوه قضاییه اعلام کرد اگر همسرش تا دو روز بعد آزاد نشود، در اعتراض به ادامه بازداشت او به همراه فرزند خود دست به تحصن خواهد زد.

نه تنها از درخواست از سوی قوه قضاییه بی‌پاسخ ماند که علی نوری‌زاد نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. با آغاز تحصن فاطمه ملکی در مقابل دادگاه انقلاب مشهد، ماموران امنیتی او را نیز بازداشت کردند.

صدیقه مالکی فرد، همسر هاشم خواستار نیز که در این تحصن به همراه فاطمه ملکی شرکت کرده بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

صدیقه مالکی‌ فرد، معلم بازنشسته و همسر هاشم خواستار شامگاه سه‌شنبه ۲۴ دی ماه در پیامی گفته بود:

«من صدیقه مالکی‌فرد، همسر آقای سید هاشم خواستار و خانم فاطمه ملکی، همسر آقای محمد نوری‌زاد، روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ ساعت ۹ صبح جلوی دادگاه انقلاب مشهد تا آزاد شدن همسرانمان که بی‌گناه، مدت ۶ ماه است در انفرادی زندان اطلاعات مشهد اسیرند، تحصن می‌کنیم.»

هنگامه واحدیان شاهرودی، دختر عباس واحدیان شاهرودی، یکی دیگر از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ که او هم اکنون در بازداشت است، در توئیتر خود ضمن اعلام این خبر، از جو «به شدت امنیتی» مقابل دادگاه خبر داده بود.

بر اساس خبرهای منتشر شده، محمد نوری‌زاد اوایل دی‌ماه در دو نوبت به بیمارستان انتقال داده شده و با توجه به وضعیت جسمانی و کهولت سن، وضعیت او «بسیار خطرناک» گزارش شده است.

محمد نوری‌زاد که از تاریخ ۲۲ مرداد ۹۸ در زندان مشهد در بازداشت موقت به سر می‌برد، پس از گذشت ۱۰۰ روز بازداشت در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده‌اش اقدام به اعتصاب همزمان غذا و دارو کرده و خواستار آزادی بدون قید و شرط و همچنین رسیدگی عادلانه به پرونده خود شده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.