ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته در انفجارهای شهرهای مختلف عراق

<p>&nbsp;</p> <p dir="RTL">منابع خبری بین&zwnj;المللی از وقوع نزدیک به ۱۰ اقدام تروریستی پی&zwnj;در&zwnj;پی در عراق و کشته و زخمی شدن ده&zwnj;ها تن از شهروندان عراقی که در میان آن&zwnj;ها شماری از نیروهای نظامی و امنیتی عراقی نیز وجود دارند، خبر داده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">بامداد روز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ (۹ سپتامبر ۲۰۱۲) در پی چندین عملیات بمب&zwnj;گذاری و تیراندازی در شهرهای مختلف عراق دست&zwnj;کم ۴۸ تن کشته و شماری نیز مجروح شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در ۱۵ کیلومتری شمال شهر نفت&zwnj;خیز کرکوک در حادثه انفجار یک بمب جاسازی شده در خودرویی در نزدیکی تاسیسات شرکت &ldquo;نفت شمال&rdquo; ۸ تن کشته و ۱۷ تن نیز مجروح شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">شرکت &ldquo;نفت شمال&rdquo; مسئولیت صادرات نفت مناطق شمالی عراق را در کرکوک به عهده دارد که انفجار خودرو در محل توقف خودروهای شرکت انجام شد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">بامداد روز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ (۹ سپتامبر ۲۰۱۲) در پی چندین عملیات بمب&zwnj;گذاری و تیراندازی در شهرهای مختلف عراق دست&zwnj;کم ۴۸ تن کشته و شماری نیز مجروح شدند &nbsp;</p> </blockquote> <p dir="RTL">در عملیات مشابه دیگری در شهر کرکوک چندین بمب که در خودروهایی جاسازی شده بودند، منفجر شد و ۱۲ تن از جمله ۷ مامور پلیس کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در اقدام تروریستی دیگر در شهر دجیل در استان صلاح&zwnj;الدین در شمال بغداد، شماری از افراد مسلح و تروریست&zwnj;های انتحاری به یک پایگاه ارتش در این استان حمله کردند که بر اساس گزارش مقام&zwnj;های پلیس عراق طی این حمله ۱۱ سرباز ارتش عراق کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">هم&zwnj;چنین در پی انفجار یک خودرو در مقابل کنسولگری فرانسه در شهر ناصریه واقع در ۳۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بغداد یک نگهبان کنسول&zwnj;گری کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">مقامات پلیس عراق هم&zwnj;چنین اعلام کردند در پی انفجار دو خودروی بمب&zwnj;گذاری شده در شهر عماره، مرکز استان می&zwnj;سان در شرق عراق، ۱۶تن کشته شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">۲۳ ژوئیه ماه گذشته نیز در پی ۱۹ حمله مسلحانه و بمب&zwnj;گذاری در عراق، تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت. در آن حملات که توسط افرادی نا&zwnj;شناس صورت گرفته بود یک پایگاه نظامی از سوی افراد مسلح مورد هدف قرار گرفته و چند انفجار هم توسط خودروهای بمب&zwnj;گذاری&zwnj;شده در شهرهای بغداد، کرکوک، بلد و شهرهای دیگر انجام شده بود.</p>

منابع خبری بین‌المللی از وقوع نزدیک به ۱۰ اقدام تروریستی پی‌در‌پی در عراق و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان عراقی که در میان آن‌ها شماری از نیروهای نظامی و امنیتی عراقی نیز وجود دارند، خبر داده‌اند.

بامداد روز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ (۹ سپتامبر ۲۰۱۲) در پی چندین عملیات بمب‌گذاری و تیراندازی در شهرهای مختلف عراق دست‌کم ۴۸ تن کشته و شماری نیز مجروح شدند.

در ۱۵ کیلومتری شمال شهر نفت‌خیز کرکوک در حادثه انفجار یک بمب جاسازی شده در خودرویی در نزدیکی تاسیسات شرکت “نفت شمال” ۸ تن کشته و ۱۷ تن نیز مجروح شدند.

شرکت “نفت شمال” مسئولیت صادرات نفت مناطق شمالی عراق را در کرکوک به عهده دارد که انفجار خودرو در محل توقف خودروهای شرکت انجام شد.

در عملیات مشابه دیگری در شهر کرکوک چندین بمب که در خودروهایی جاسازی شده بودند، منفجر شد و ۱۲ تن از جمله ۷ مامور پلیس کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

در اقدام تروریستی دیگر در شهر دجیل در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد، شماری از افراد مسلح و تروریست‌های انتحاری به یک پایگاه ارتش در این استان حمله کردند که بر اساس گزارش مقام‌های پلیس عراق طی این حمله ۱۱ سرباز ارتش عراق کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند.

هم‌چنین در پی انفجار یک خودرو در مقابل کنسولگری فرانسه در شهر ناصریه واقع در ۳۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بغداد یک نگهبان کنسول‌گری کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

مقامات پلیس عراق هم‌چنین اعلام کردند در پی انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر عماره، مرکز استان می‌سان در شرق عراق، ۱۶تن کشته شدند.

۲۳ ژوئیه ماه گذشته نیز در پی ۱۹ حمله مسلحانه و بمب‌گذاری در عراق، تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت. در آن حملات که توسط افرادی نا‌شناس صورت گرفته بود یک پایگاه نظامی از سوی افراد مسلح مورد هدف قرار گرفته و چند انفجار هم توسط خودروهای بمب‌گذاری‌شده در شهرهای بغداد، کرکوک، بلد و شهرهای دیگر انجام شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.