ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت دفاع کره جنوبی از اعزام نیروی دریایی مستقل به تنگه هرمز خبر داد

وزیر دفاع این کشور اعلام کرد به‌رغم اعزام این واحد، کشورش به ائتلاف دریایی ایالات متحده نمی‌پیوندد، اما علاوه بر انجام عملیات‌های مستقل با ائتلاف نیز همکاری خواهد کرد. 

کره جنوبی یک واحد نیروی دریایی مستقر در خلیج عدن را به عنوان نیروی مستقل به تنگه هرمز اعزام می‌کند.

واحد نیروی دریای ارتش کره جنوبی - چئونگهای

به نوشته شبكه الجزيره ارتش وزارت دفاع کره جنوبی سه‌شنبه ۲۱ ژانویه/۱ بهمن اعلام کرد قصد دارد یک واحد ضد دزدی دریایی را که اکنون در خلیج عدن مستقر است، به تنگه هرمز اعزام کند. براساس اطلاعاتی که سال گذشته توسط وزارت دفاع کره جنوبی منتشر شده است واحد دریایی فوق که «چئونگهای» نام دارد متشکل از یک ناوشکن ۴۵۰۰ تنی، یک هلیکوپتر ضد زیر دریایی و سه فروند قایق تندرو است. این واحد هم‌اکنون در جنوب غربی شبه‌جزیره عرب فعال است و دولت کره جنوبی برای جابه‌جایی آن به سمت تنگه هرمز به اخذ مجوز از پارلمان احتیاج ندارد. به گفته جئونگ کیه‌ئونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی تصمیم فوق به صورت جداگانه به اطلاع مقامات ایران و ایالات متحده رسیده است

پس از چندین حمله به نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و دریایی عمان در سال گذشته میلادی و طرح ادعای دست‌داشتن ایران در این حملات، دولت ایالات متحده آمریکا در نیمه تیر ۹۸ اعلام کرد قصد دارد برای تأمین امنیت دریایی و آزادی کشتی‌رانی و جریان آزاد تجاری در تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب با حضور و مشارکت کشورهایی که نفت خود را از خلیج فارس عبور می‌دهند یک ائتلاف نظامی تشکیل دهد.

کره جنوبی به عنوان یکی از متحدین ایالات متحده آمریکا، اعلام کرده بود پیوستن به ائتلاف دریایی ایالات متحده  را بررسی خواهد کرد. با این‌وجود وزیر دفاع این کشور روز سه‌شنبه اعلام کرد به‌رغم اعزام این واحد، کشورش به ائتلاف دریایی ایالات متحده نمی‌پیوندد، اما علاوه بر شرکت در عملیات‌های مستقل با ائتلاف نیز همکاری می‌کند.

او گفت این گام امنیت شهروندان کره و عبور و مرور آزاد کشتی‌های این کشور را تضمین خواهد کرد. کره جنوبی ۷۰ درصد نفت مورد احتیاج خود را از خاورمیانه تامین می‌کند و کشتی‌های این کشور سالیانه ۹۰۰ بار از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

بيشتر بخوانيد:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.