ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس سنای آمریکا نحوه برگزاری استیضاح ترامپ را تعیین کرد

نمایندگان جمهوری‌خواه موفق شدند از از تصویب چندین متمم قانونی که دولت را به ارائه مدارک بیشتر ملزم می‌کرد جلوگیری کنند.

استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری در مجلس سنا با یک جدال لفظی بین نمایندگان بر سر نحوه برگزاری استیضاح آغاز شد. نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در نخستین جلسه استیضاح موفق شدند از تصویب چندین متمم قانونی که توسط دموکرات‌ها با هدف ملزم کردن دولت به ارائه مدارک بیشتر در مورد گفت‌وگوی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ارائه شده بود جلوگیری کنند.

مجلس سنای آمریکا نحوه برگزاری استیضاح ترامپ را تعیین کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا به اتهام فشار به دولت اوکراین برای پیشبرد تحقیقات قضایی در مورد فرزند جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، با دو اتهام «سوء استفاده از اختیارات» و «ممانعت از پیشبرد تحقیقات» روبرو شده است. پنجشنبه ۱۶ ژانویه/ ۲۶ دی آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با حضور در مجلس سنا، رسما بندهای استیضاح دونالد ترامپ را به مجلس سنا تحویل داد.

بر اساس قوانین آمریکا، چارچوب مدونی برای تعیین نحوه برگزاری استیضاح رئیس‌جمهوری که عملاً مانند محاکمه است مشخص نشده و وظیفه این امر بر عهده رهبر اکثریت سنا است. بامداد چهارشنبه ۲۲ ژانویه/ ۲ بهمن پس از آنکه میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا تغییراتی را در قطعنامه استیضاح اعمال کرد، مناقشه بر سر قواعد استیضاح آغاز شد: چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنا آیین‌نامه اعلام‌شده را «ننگ ملی» دانست. آدام شیف، دادستان اصلی دموکرات‌ها در روند استیضاح در سنا سناتور مک‌کانل را متهم کرد قصد حفاظت از دونالد ترامپ را دارد و مانع از ارائه اسناد و یا حضور شاهدانی شده که ممکن است در روند دادرسی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

بر اساس طرح جدید روند محاکمه در چهار روز برگزار می‌شود که در دو روز نخست، ۱۲ ساعت به تیم رؤسای محاکمه و ۱۲ ساعت به وکلای ترامپ وقت داده می‌شود. سناتورها حق همراه داشتن تلفن همراه را نخواهند داشت و شهادت شهود هم پشت درهای بسته ادا می‌شود. در این طرح، بندی پیش‌بینی شده که این امکان را به رئیس جلسه می‌دهد تا هر زمان که لازم دید، طرح تبرئه رئیس‌جمهوری را به رأی بگذارد.

چاک شومر، رهبر اقلیت نمایندگان دموکرات در مجلس سنا سه طرح را به رأی گذاشته بود. این طرح‌ها خواستار ارائه اسنادی در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ بودند که کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و اداره مدیریت و بودجه این کشور در جریان تحقیقات استیضاح از ارائه آنها به مجلس نمایندگان خودداری کرده بود. نمایندگان مجلس سنا هنگام رأی‌گیری درباره این سه طرح وابستگی‌های حزبی خود را حفظ کرده و با ۵۳ رأی مخالف در برابر ۴۷ رأی موافق آنها را رد کردند. شومر سپس چهارمین متمم را ارائه کرد. این طرح خواستار ادای شهادت توسط میک مالونی، رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید است.

پس از تصویب مقررات، دمکرات‌های مجلس نمایندگان در جلسات بعدی در مقام یک دادستان علیه دونالد ترامپ طرح دعوی خواهند کرد. برای برکناری ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا به دو سوم آرای نمایندگان سنا نیاز است. به این سبب که اکثریت در سنا با سناتورهای جمهوری‌خواه است، تقریباً محال است که ترامپ محکوم و برکنار شود. اما نتیجه هرچه باشد در کارزار انتحابات ریاست جمهوری بی‌تأثیر نیست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    آیا کسی می داند چرا این دایناسور های ساواکی از یادشان میرود که منبع آن چک سوشیال ماهانه که (در لندن) می گیرند, مالیاتی است که از درآمد پرولتاریا و طبقهء کارگر می باشد (واژگان هایی که دایناسور های ساواکی حتا بلد نیستند چطوری به فارسی آنرا بنویسند)؟ چیزی که دایناسور های ساواکی از یاد می برند این است که وزارت امور خارجهء آمریکا رسما اعلام کرده که به هیچ وجه با سلطنت باختگان تماسی نخواهد داشت. و این بدین معنا است که سلطنت باختگان حمار که تا به حال ۴۰ سال است که در فاضلاب تاریخ مشغول سماق مکیدن هستند, ۴۰ سال دیگر هم در آشغالدانی تاریخ به سماق مکیدن ادامه خواهند داد. و این آغاز تازه ای خواهد بود در خفه خون مرگ گرفتن دایناسور های ساواکی. مبارک باشه.

  • پروتاریا ی گریان

    خدا به داد دموکرات ها و کمونیست برسه که ترامپ دور بعدی رئیس جمهور بشه.همه را میفرستن در زباله دان تاریخ مخصوصا دموکرات های چپ و البته نانسی پلوسی هم مثل هیلاری شیاد تشریف میبره تو اشپزخونه کتاب مینویسه.به امید خدا دوران گلوبالیست و جهانی سازی هم همراه اون پیرمرد شیاد شورش به فاضلاب تاریخ سپرده میشه .و حضرات چپ و سوسیالیت لائقل مدتی خفه خون میگرن.گرچه میدونم به مزاج شما رادیو زمانه ای ها خوش نمیاد ولی گفتم بدونید .این کمونیست ها و چپی اینقدر پرو هستن که هرچی از در پرتشون میکنن از پنجره میان داخل فکر کنم حضرات لنین و استالین تو مدارس فیضیه قم و نجف دوره پروی را گذروندن و بعد به همپالکی های کمونیستشون اموزش دادن.