ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حشمت‌الله فلاحت پیشه: خروج ایران از  NPT یک «تصمیم‌گیری انتحاری» است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توصیه کرد که ایران به معاهدات بین‌المللی پایبند بماند و تحت تأثیر فشارهای بین‌المللی عمل نکند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخنان ظریف و تعدادی از نمایندگان درباره احتمال خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را «تصمیم‌گیری انتحاری» دانست.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اصول‌گرا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

با توقف تعهدات ایران در برجام بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، کشورهای اروپایی ساز و کار حل اختلاف در برجام را فعال کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود. محمد جواد ظریف، وزیر حارجه ایران ۳۰ دی در طی سخنانی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در این صورت ایران از پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای (NPT) خارج می‌شود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چهارشنبه ۲ بهمن گفت:

«دشمنان ما به دنبال وادار کردن کشورمان به یکسری تصمیم‌گیری‌های انتحاری هستند، اما فضای فشار افراطی علیه ایران گذرا و موقتی بوده و با توجه به این نگاه باید تصمیم‌های درستی گرفته شود نه این‌که یکسری تصمیمات انتحاری باشد. در موضوع هسته‌ای عملا ما دیگر سقف و حدی را نمی‌پذیریم اما می‌توانیم در قالب NPT برنامه‌هایمان را پیش ببریم. ما می‌توانیم به قابلیت‌های لازم برای هر نوع تولید هسته‌ای برسیم و فاصله زمانی و منابع را به حداقل برسانیم پس دلیلی ندارد که کشورمان برای تامین حقوقش موضوع خروج از NPT را مطرح کند.»

فعال شدن فرایند حل و فصل اختلافات بر اساس بند ۳۶ برجام به معنای فعال شدن مکانیسم ماشه  نیست. اما اگر طرفین به خواسته‌های هم رضایت ندهند، طرف‌های اروپایی می‌‌توانند بر اساس بند ۳۷ پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق خود در مجلس گفته بود که اگر اروپایی‌ها به هر دلیلی در استفاده از بند ۳۷ توافق هسته‌ای اقدام کنند جمهوری اسلامی ایران تصمیم جدیدی در همکاری با آژانس خواهد گرفت که طرح آن هم در مجلس آماده است. پیش از آن محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب و رد صلاحیت شده گفته بود در طرح مجلس از خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT ) پیش‌بینی شده است.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.