ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ویروس کرونا: ۱۸ میلیون چینی در قرنطینه

پس از شهر پرجمعیت ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا، شهر هوان‌گانگ چین نیز قرنطینه شد. قرار گرفتن حدود ۱۸ میلیون نفر در قرنطینه برای جلوگیری از گسترش یک بیماری بی‌سابقه است.

پس از شهر ووهان، که ویروس کرونا در آن جان ۱۷ نفر را گرفت و بیش از ۶۰۰ نفر را آلوده کرد، مقامات چین شهر هوان‌گانگ را هم در قرنطینه قرار دادند. در مجموع حدود ۱۸ میلیون نفر در قرنطینه قرار گرفتند. مردم سعی در جلوگیری از شیوع بیماری دارند.

با شیوع ویروس کرونا در چین حدود ۱۸ میلیون نفر در قرنطینه قرار گرفتند.

به‌گزارش رویترز، پس از آن‌که شهر ۱۱ میلیونی ووهان در قرنطینه قرار گرفت، مقامات چین پنج‌شنبه ۳ بهمن / ۲۳ ژانویه شهر هوان‌گانگ در استان هوبئی واقع در مرکز این کشور و در ۷۰ کیلومتری شرق ووهان را هم در قرنطینه قرار دادند.

عبور و مرور جاده‌ای و ریلی به هوان‌گانگ از نیمه‌شب به‌وقت محلی به حالت تعلیق در آمد.

مقامات محلی همچنین دستور بسته شدن مکان‌های تفریحی عمومی مانند سینماها و کافه‌های اینترنتی را دادند و از حدود ۷,۵ میلیون نفر ساکن هوان‌گانگ خواستند که از این شهر خارج نشوند مگر این‌که شرایط خاصی داشته باشند.

عصر دوشنبه ۳۰ دی / ۲۰ ژانویه ۱۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در هوان‌گانگ گزارش شد. ووهان نیز از صبح پنج‌شنبه در قرنطینه قرار گرفت.

بیشتر وسایل نقلیه شهری در ووهان به حالت تعلیق درآمده‌اند و همه پروازها از شهر متوقف شده‌اند. ووهان مرکز شیوع ویروس کرونا از نوع nCOv-2019  است که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر و آلوده شدن ۶۳۴ نفر شد.

کارشناسان بهداشت عمومی معتقدند انتقال این ویروس که تاکنون ناشناخته مانده است در تعطیلات سال نو چین که از روز شنبه آغاز می‌شود و به‌طور سنتی میلیون‌ها چینی در داخل کشور یا در خارج از آن به سفر می‌روند، گسترش می‌یابد.

در پی قرنطینه ووهان، صف‌هایی در بیمارستان‌ها برای انجام آزمایش‌های مربوط به ابتلا به ویروس کرونا شکل گرفت. ساکنان شهر همچنین برای ذخیره مواد غذایی و سوخت به سوپرمارکت‌ها و پمپ بنزین‌ها سرازیر شدند.

رسانه‌های چینی به نقل از ستاد بحران شهرداری ووهان نوشته‌اند که هدف از قرنطینه شهر «جلوگیری قاطعانه از انتقال ویروس و گسترش این بیماری و تضمین سلامت و ایمنی شهروندان» است.

به گزارش روزنامه «مردم» چین، «شهر ممنوعه»، شهری قدیمی در پکن که یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های تاریخی این کشور است، تا اطلاع ثانوی به روی گردشگران بسته خواهد بود. «اخبار پکن» که تحت کنترل دولت است، اعلام کرد که جشن‌های سال نو هم لغو شده‌اند. شهرداری پکن چندین جشن که برای سال نو برنامه‌ریزی شده بود را لغو کرده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) امروز (پنج‌شنبه) بحث درباره خطر ابتلا به این بیماری واگیر را ادامه می‌دهد و سپس در پایان روز نشست خبری در این‌باره برگزار خواهد کرد. سازمان بهداشت جهانی از این تصمیمات استقبال کرد و تدروس اَدهانوم گبریسوس، دبیرکل آن در ژنو، اقدامات صورت گرفته را نشان‌دهنده اراده مقامات چینی برای به حداقل رساندن خطرات این بیماری در چین و خارج از آن دانست.

گودِن گاله‌آ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در چین به رویترز گفت: «در قرنطینه قرار دادن ۱۱ میلیون نفر در تاریخ بهداشت عمومی بی‌سابقه است.»

ووهان اصلی‌ترین مرکز صنعتی و تجاری مرکز چین است، جایی که بزرگترین بندر رودخانه‌ای این کشور در آن بر روی رودخانه یانگ تسه قرار دارد.

در حال حاضر، در خارج از چین و همچنین ماکائو و هنگ کنگ، موارد کمی از ابتلا به ویروس کرونا از نوع nCOv-2019 گزارش شده است، از جمله چهار مورد در تایلند و دو مورد در ویتنام. سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و آمریکا هر کدام یک مورد را ثبت کرده‌اند. یک پرستار هندی که در بیمارستانی در عربستان سعودی مشغول به کار است نیز به این ویروس مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    "ساعت روز قیامت" رسیده شد (کشیده شد) به ۱۰۰ ثانیه تا نابودی کل تمدن بشری و جهان. Doomsday clock lurches to 100 seconds to midnight – closest to catastrophe yet Nuclear and climate threats create ‘profoundly unstable’ world Robinson: climate inaction is ‘death sentence for humanity’ مشروح گزارش در روزنامهء "گاردین" ۲۳ ژانویه, ۲۰۲۰

  • حقیقتگو

    این مورد علاوه برمردم چین به کالاهای بسته بندی چینی درحال صدوربه اروپا وامریکا هستند هم دربرخواهد گرفت ...زیاکه این بیماری ازطریق هوا هم شیوع داده میشود ودربسته بندی ها کالاها هم درچین هوای چین دخول کرده است...