ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی انتظامی: پلیس در اعتراضات اخیر سلاح نداشته و تیراندازی نکرده است

حسین اشتری اعتراضات پس از انهدام هواپیمای اوکراینی به‌دست سپاه را بی‌اهمیت جلوه داد و گفت نیروهای انتظامی بیشتر سعی می‌کنند با «صحبت و ارشاد و تذکر» جمعیت را متفرق کنند.

سردار حسین اشتری هرگونه مسئولیت نیروی انتظامی در سرکوب اعتراضات پس از انهدام هواپیمای اوکراینی به‌دست سپاه پاسداران را رد کرد و گفت در اعتراضات اخیر هیچ موردی از تیراندازی از طرف نیروی انتظامی نبوده است. او این اعتراضات را بی‌اهمیت جلوه داد.

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی درباره اعتراضات اخیر در ایران و سرکوب معترضان گفت: «در تجمعات و اعتراضات، پلیس سلاحی نداشت و در اعتراضات اخیر هیچ تیراندازی از طرف نیروی انتظامی نبود.»

اشتری افزود: «در هیچ‌کدام از تجمعات مشابه یا اعتراضاتی که ممکن است به شکل‌های مختلف در کشور به‌وجود آید مأموران پلیس از سلاح گرم استفاده نکرده و باتوم و سپر به همراه دارند؛ البته باید گفت بیشتر سعی می‌کنند با صحبت و ارشاد و تذکر جمعیت را متفرق کنند.»

اشاره فرمانده نیروی انتظامی به اعتراضات مردمی پس از انهدام هواپیمای مسافربری اوکراین توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران است که در جریان آن ۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز کشته شدند. مقام‌های جمهوری اسلامی پس از این حادثه چند روز دلیل سقوط هواپیما را پنهان کردند و به دروغ «نقص فنی» را عامل آن دانستند. این رفتار مسئولان حکومتی خشم و اعتراض مردم را برانگیخت و معترضان با سر دادن شعارهایی علیه حکومت به خیابان‌ها آمدند.

اشتری با بیان این‌که در این تجمعات مأموران نیروی انتظامی مانع از رشد و پراکندگی اعتراضات شدند، شمار معترضان را «محدود» خواند و گفت آن‌ها «عددی نبودند».

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت در این تجمعات اگر مأموری هم مصدوم شد «جراحات جزئی بود و به واسطه تیراندازی با سلاح نبود».

حسین اشتری در حالی می‌گوید نیروی انتظامی در «هیچ‌کدام از تجمعات» از سلاح گرم استفاده نمی‌کند که براساس فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌ای اجتماعی، در اعتراضات پس از انهدام هواپیمای اوکراینی چند نفر بر اثر شلیک مأموران زخمی شدند و در اعتراضات آبان‌ماه نیز به‌گفته سازمان عفو بین‌‌الملل دست‌کم ۳۰۴ نفر کشته شدند. خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع آگاه در وزارت کشور، تعداد کشته‌شدگان آبان را ۱۵۰۰ تن اعلام کرد.

فعالان حقوق بشر سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ را خونین‌ترین رخداد از زمان استقرار جمهوری اسلامی تا کنون می‌دانند. افزون بر آمار بالای کشته‌شدگان، هزاران نفر نیز بازداشت شدند و برخی از آن‌ها با اتهام‌های سنگین مواجه هستند و امیدی به برگزاری دادگاه عادلانه ندارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سام

    این موجوداتی که من دیدم نیازی به سلاح ندارند تا آدم بکشند !