ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط یک هواپیمای مسافربری در ولایت غزنی افغانستان

یک هواپیمای بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی آریانا افغانستان در روستای سدوزی ولایت غزنی سقوط کرد. هنوز میزان تلفات معلوم نیست.

یک هواپیمای مسافربری در ولایت غزنی سقوط کرد. منطقه سقوط در دست طالبان است.

افغانستان ـ ولایت غزنی

به‌گزارش الجزیره، یک هواپیمای مسافربری بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی آریانا افغانستان با ۸۳ سرنشین حدود ساعت ۱۳ دوشنبه ۷ بهمن / ۲۷ ژانویه در ولایت غزنی سقوط کرد.

شبکه خبری طلوع‌نیوز افغانستان به‌نقل از خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی نوشته است که این هواپیما در روستای سدوزی ولسوالی ده یک ولایت غزنی سقوط کرده است.

عارف نوری، سخنگوی دفتر والی غزنی نیز به الجزیره گفته است هواپیمای سقوط کرده از نوع بوئینگ است. در برخی از گزارش‌های اولیه گفته شده بود که هواپیمای مزبور متعلق به شرکت هواپیمایی آریانا افغانستان است اما این شرکت در صفحه فیس‌بوک خود خبر سقوط هواپیمای مسافربری متعلق به آریانا را تکذیب کرد و نوشت این خبر حقیقت ندارد و «تمامی پروازهای شرکت آریانا افغان به شکل عادی انجام شده است».

از تلفات این رویداد گزارشی منتشر نشده است. برخی ازگزارش‌ها حاکی از آن است که این هواپیما ازهرات به کابل پرواز کرده بود.

علت سقوط هنوز مشخص نیست.

منطقه‌ای که این هواپیمای مسافربری سقوط کرده، منطقه تحت کنترل طالبان است.

ولایت کوهستانی غزنی در کوهپایه کوه‌های هندوکش قرار دارد و در زمستان به شدت سرد است.

آخرین سقوط بزرگ هواپیما در افغانستان در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد که یک هواپیمای شرکت هواپیمایی «کام ایر»، نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی افغانستان، از غرب هرات به کابل پرواز می‌کرد و در حالی که سعی در فرود در هوای برفی داشت، در کوهستان سقوط کرد.

در طول جنگ ۱۹ ساله، افغانستان شاهد سقوط مرگبار هواپیماهای نظامی نیز بوده است.

یکی از این رویدادها در سال ۲۰۱۳ رخ داد که یک هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ آمریکایی اندکی پس از برخاستن از پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل در مسیر دبی به امارات متحده عربی سقوط کرد. همه هفت خدمه این هواپیما کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.