ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتیجه اولیه عامل مرگ دسته جمعی پرندگان مهاجر:بوتولیسم

تاکنون بیش از هشت هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله تلف شده‌اند و ممکن است این رقم به ۱۰ هزار قطعه برسد.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران گفته به احتمال زیاد علت مرگ دسته جمعی پرندگان مهاجر تالاب بین‌المللی میانکاله، میکروب بوتولیسم است. نتیجه نهایی آزمایش‌ها و علت تلفات پرندگان مهاجر زمستان گذر در شبه جزیره میانکاله تا دو روز آینده اعلام می‌شود.

پیش بینی می‌شود تلفات پرندگان مهاجر در این منطقه به ۱۰ هزار قطعه افزایش یابد.

تاکنون بیش از هشت هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله تلف شده‌اند. علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، در بازدید از تالاب  میانکاله گفته کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست استان مازندران در همان روز ابتدای گزارش تلفات پرندگان از پرنده‌های تلف شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان نمونه‌برداری و به تهران ارسال کردند.

او گفته در آزمایش‌های اولیه مشخص شد علت تلف شدن پرندگان آنفلوانزا فوق حاد پرندگان، بیماری‌های مشترک میان انسان و پرندگان یا بیماری نیوکاسل نیست.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی پرندگان مهاجر نیمه تلف شده و آب تالاب نیز آزمایش و بررسی شده که مسمومیت پرندگان با آلاینده‌ها، فلزات سنگین و یا مسمومیت عمدی پرندگان نیز تأیید نشد.

رفیعی‌پور گفته: «احتمال می‌رود راکد بودن آب این بخش از میانکاله و وجود درختان پوسیده زمینه فعالیت بوتولیسم را که میکروب کشنده بی هوازی و فلج کننده‌ است فراهم کند.»

پیش بینی می‌شود تلفات پرندگان مهاجر در این منطقه به ۱۰ هزار قطعه افزایش یابد.

بوتولیسم بیماری فلج کننده‌ای است که با بلع سم ناشی از باکتری کلاستریدیوم بوتولینوم ایجاد می‌شود. این باکتری به طور وسیع در خاک وجود دارد و برای فعالیت و تولید سم به گرما، منبع پروتئین و محیط بی هوازی نیازمند است.

انواع مختلفی از سموم توسط سویه‌های مختلف این باکتری تولید می‌شوند. پرندگان اغلب با تیپ C مبتلا می‌شوند و گاهی هم تیپ E آن‌ها را مبتلا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.