ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۷ درصد از پزشکان به سامانه کارتخوان متصل نشده‌اند

طبق آخرین اعلام سازمان مالیاتی، تاکنون فقط ۴۳ درصد پزشکان در سامانه پایانه فروشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند.

طبق قانون مالیات‌های مستقیم از ابتدای مهر ماه امسال پزشکان ایرانی به نصب و استفاده از سامانه فروش یا کارتخوان ملزم شدند و جریمه دو درصدی در صورت تمرد از این قانون برایشان درنظر گرفته شد، اما طبق آخرین اعلام سازمان مالیاتی، تاکنون فقط ۴۳ درصد پزشکان در سامانه پایانه فروشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند.

هنوز ۵۷ درصد از پزشکان به سامانه کارتخوان متصل نشده‌اند

به گزارش ایسنا، از ابتدای مهر ماه امسال، پایانه‌های فروشگاهی (کارتخوان) باید توسط همه مشاغل پزشکی به کار گرفته می‌شد و در صورت استفاده نکردن از کارتخوان، همه تراکنش پزشکان مشمول مالیات قرار می‌گرفت.

جریمه ثبت‌نام نکردن پایانه‌های فروش در سامانه مکانیزه فروش، دو درصد درآمد و به کار نگرفتن پایانه مذکور از ابتدای مهر امسال، جریمه معادل ۱۰ درصد درآمد پزشکان است.

۲۱ آبان ماه، مدیرکل تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که فقط ۴۰ درصد پزشکان کشور اقدام به نصب کارتخوان کرده‌اند. پس از گذشت بیش از دو ماه، فقط سه درصد دیگر به جمعیت پزشکانی که به این سامانه متصل شدند اضافه شده است و هنوز ۵۷ درصد از پزشکان از این قانون تبعیت نکرده‌اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که آنها برای ثبت‌نام در سامانه پایانه فروشگاهی تا ۳۰ بهمن‌ سال جاری مهلت دارند.

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، میزان فرار مالیاتی پزشکان حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان در سال است؛ در حالی که این صنف در حال حاضر فقط حدود ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کند.

این در حالی است که در لایحه بودجه ۹۹، دولت درآمدهای مالیاتی را حدود ۱۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده که در مقایسه با رقم مصوب سال جاری، ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. تحقق این پیش‌بینی، مستلزم مقابله با فرارهای مالیاتی است.

گزارش می‌شود که بسیاری از پزشکان برای دور زدن قانون از روش‌هایی همچون استفاده از کارتخوان معیوب، دو دستگاه کارتخوان و بیشتر به نام دیگران در مطب، نصب خودپرداز در مطب و دادن شماره‌ حساب به بهانه نوبت‌‌دهی‌های طلایی استفاده می‌کنند. این همه در حالی است که برای روش‌های دور زدن قانون توسط پزشکان، مجازات بازدارنده‌ای در نظر گرفته نشده است.

برخی کارشناسان اقتصادی پیشنهاد کرده‌اند برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی جامعه پزشکان کل درآمدهای پزشکان مطابق با کد ملی آن‌ها مشمول مالیات شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    با سامانه کارتخوان پیوسته هم باشند راه بیشتر گرفتن و خوب کار نکردن و هزینه تراشی را میدانند. برخی از پزشکان (بسیاری از متخصصان رده بالا در هر رشته از جمله دندانپزشکی) از وضع جامعه سؤاستفاده بسیار می کنند، رحمی به بیماران ندارند. آبروی جامعه پزشکی (خوبانشان) را برده اند. جز پول هیچ نمی شناسند. هرچه بگویم کم گفته ام. شده که از مطبشان با چشمان اشکبار بیرون آمده ام و با دلی دردمند.