ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری اعلام کرد

گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به اتفاق آرا پشت درهای بسته در وین به این تصمیم رسیدند. مقام وزارت بهداشت ایران اعلام کرد ویروس کرونا مرزی نمی‌شناسد.

سازمان جهانی بهداشت شامگاه پنجشنبه ۳۰ ژانویه/ ۱۰ بهمن برای مقابله با ویروس کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرد. گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به اتفاق آرا پشت درهای بسته در وین به این تصمیم رسیدند.

گسترش ابتلا به ویروس کرونا در چین ـ عکس از خبرگزاری فرانسه

به گفته تدروس آدهانوم قبرسیوس، رئیس کل سازمان جهانی بهداشت این تصمیم نه فقط به دلیل تعداد اشخاصی که در چین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، بلکه بیشتر برای جلوگیری شیوع ویروس در سایر کشورهای جهان اخذ شد.

رئیس کل سازمان جهانی بهداشت یک بار دیگر به تأکید از همکاری چین برای مقابله با این ویروس که سبب ذات‌الریه می‌شود تقدیر کرد. بزرگ‌ترین نگرانی اکنون این است که ویروس کرونا در کشورهایی که زیرساخت‌ها و تجهیزات درمانی لازم را ندارند، با سرعت بیشتری شیوع پیدا کند.

تاکنون ۱۷۰ نفر در چین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در ۲۰ کشور جهان در مجموع ۸۱۰۰ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند. عمده این اشخاص در چین، در استان هوبی زندگی می‌کنند. نخستین موارد ابتلا به کرونا پایان دسامبر سال جاری در کلانشهر هوان مشاهده شد.

وزارت بهداشت: ویروس کرونا وارد ایران خواهد شد

محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت شامگاه پنجشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد بیمارستان‌های خاصی در همه استان‌های ایران برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد برخلاف آنچه که در رسانه‌های اجتماعی بازتاب یافته، ویروس کرونای جدید به عراق، کردستان عراق و پاکستان وارد نشده. بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت تنها در یک کشور منطقه، در امارات متحده ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است.

آنچه امروز شایعه شده که ویروس کرونای جدید به همسایگی ایران رسیده، بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت صحت ندارد. ویروس کرونای جدید در عراق، کردستان عراق و پاکستان و هیچ یک از کشورهای همسایه که عنوان شده وارد نشده و تنها در یک کشور در منطقه، ابتلا به این ویروس تایید شده که آن هم امارات متحده عربی است.

ابراهیم شکیبا، رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه صبح پنجشنبه از اخباری مبنی بر مشاهده موارد بیماری کرونا در اقلیم کردستان عراق خبر داده و گفته بود:

 «با وجود این اخبار عملاً ویروس کرونا پشت مرزهای غرب کشور رسیده و هم‌اکنون آماده‌باش کامل در مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی استان وجود دارد.»

گویا در ادامه اظهاراتش در شبکه خبر گفت:

«ویروس کرونا وارد ایران خواهد شد و به تمام کشورها هم ممکن است وارد شود و هیچ مرزی نمی‌شناسد و اگر کشوری مدعی شود که اجازه نمی‌دهیم این ویروس وارد کشورش شود، غیرعلمی صحبت کرده است.»

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  اعلام کرد تاکنون ۶ مورد مشکوک به ویروس کرونا جدید در استان‌های مختلف از جمله دو مورد در یزد، دو مورد در تبریز، یک مورد در قم و یک مورد در تهران به وزارت بهداشت گزارش شده، اما همه آن موارد منفی بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.