ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشن منتقدان سینما: همایون غنی‌زاده جایزه‌اش را به پویا بختیاری تقدیم کرد

تندیس بهترین خلاقیت و استعداد درخشان به فیلم «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده رسید.

سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینما همراه با معرفی برگزیدگان سینمای ایران در سال جاری، در هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد. تندیس بهترین خلاقیت و استعداد درخشان به فیلم «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده رسید. او اما این جایزه را به پویا بختیاری تقدیم کرد.

همایون غنی‌زاده در طی سخنانی که هنگام دریافت جایزه‌اش در جشن بزرگ و منتقدان سینما ایراد کرد گفت:

«ما هنرمندان نمی‌توانیم به زودی جشنواره‌ای داشته باشیم و دور هم جمع شویم. من جایزه‌ام را تقدیم می‌کنم به روح کشته در راه وطن، پویا بختیاری. و خاناوده محترم او.»

غنی‌زاده همچنین از جامعه منتقدان به خاطر این جایزه تشکر کرد.

همایون غنی‌زاده با فیلم مسخره‌باز با با فیلم‌های بهرام توکلی (غلامرضا تختی)، رضا میرکریمی (قصر شیرین)، سعید روستایی (متری شیش و نیم)، سیاوش اسعدی (درخونگاه)، نرگس آبیار (شبی که ماه کامل شد)، نیما جاویدی (سرخ‌پوست) رقابت می‌کرد.

پویا بَختیاری یکی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ ایران بود. او در اثر اصابت گلوله به جمجمه در ۲۵ آبان و در جریان اعتراضات به گرانی بنزین کشته شد و در گورستان بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

پدر پویا بختیاری با هدف برگزاری مراسم چهلم پویا، که مصادف با ۵ دی بود فراخوانی را برای یادبود کشته شدگان اعتراضات ۱۳۹۸ پیشنهاد داد اما حکومت با خشونت با شرکت‌کنندگان در این مراسم برخورد کرد. سه روز قبل از این مراسم ۹ تن از اعضای خانواده بختیاری از جمله یک کودک یازده ساله بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.