ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خروج هواپیمای تهران-‌کرمانشاه از باند فرودگاه؛ علت سانحه بارش برف اعلام شد

به هیچ کدام از سرنشینان این هواپیما آسیبی وارد نشده است. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته علت این سانحه هنوز مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق‌تر باشیم.

پس از خروج یک هواپیمای مسافربری از باند فرودگاه کرمانشاه، مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه علت این سانحه را بارش برف و نامناسب بودن هوا اعلام کرد.

بنا بر اعلام مقامات مسئول، به هیچ کدام از سرنشینان این هواپیما آسیبی وارد نشده است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلیل بالایی روز شنبه ۱۲ بهمن ۹۸ در توضیح این سانحه گفت امروز حدود ساعت ۶ صبح، پرواز تهران-کرمانشاه متعلق به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بعد از لندینگ و طی کردن حدود نیمی از مسیر از باند فرودگاه منحرف شد.

بنا بر اعلام این مقام مسئول به هیچ کدام از سرنشینان این هواپیما آسیبی وارد نشده است.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اما گفته علت این سانحه هنوز مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق‌تر باشیم.

این سومین سانحه برای هواپیماهای مسافربری در فرودگاه‌های داخلی ایران است که ظرف کمتر از یک هفته رخ داده است.

روز ۷ بهمن ماه نیز یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی کاسپین که از تهران به مقصد ماهشهر حرکت کرده بود، در زمان فرود در بندر ماهشهر به علت نقص فنی از باند خارج شد.

یک روز پیش از آن نیز هواپیمای مسافربری گرگان به تهران پیش از فرود در تهران دچار نقص فنی شد و به فرودگاه گرگان بازگشت.

شرکت‌های هواپیمایی ایران با کاهش ارزش پول ملی و افزایش هزینه ایرلاین‌ها از یک‌سو و قدیمی و فرسوده بودن ناوگان هوایی از سوی دیگر، این روزها در وضعیت نابه‌سامانی قرار دارند.

میانگین سن درصد بالایی از ناوگان هوایی ایران به ۳۰ سال رسیده و طبق استانداردهای بین‌المللی هم اکنون این ناوگان فرسوده محسوب شده و بسیاری از هواپیماها باید از رده خارج شوند اما شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دلیل عدم نظارت کافی از سوی مسئولان دولتی، حاضر به تعطیل کردن خطوط هوایی خود نیستند.

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس، دی ماه سال گذشته با ضروری خواندن نوسازی ناوگان هوایی ایران از فرسودگی ۵۰ درصدی در میان هواپیماهای موجود در خطوط هوایی داخلی خبر داده بود.

به گفته کارشناسان، ناوگان فرسوده و قدیمی هوایی در ایران به ۴۰۰ هواپیمای دور پرواز و ۱۰۰ هواپیمای مسافربری در مسیرهای کوتاه نیاز دارد.

پس از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی در سال ۲۰۱۵، دولت ایران قصد داشت ۱۱۲ هواپیما از کمپانی ایرباس و ۲۰ هواپیما از شرکت آی تی آر خریداری کند، اما در پی اعلام خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد که قراردادهای بوئینگ و ایرباس با ایران لغو خواهند شد.

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس اما در فروردین ماه سال گذشته در خصوص موضوع تامین منابع مالی هواپیماهای سفارش داده شده به شرکت ایرباس و آی تی آر از سوی دولت روحانی گفته بود منبع پرداخت قیمت هواپیماهای بوئینگ و ایرباس در بودجه سال ۹۷ مشخص نشده و به این ترتیب ایران پول خرید این هواپیماها را ندارد.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اما دی ‌ماه امسال با ابلاغ محدودیت‌های سنی برای واردات هواپیمای دست دوم به ایرلاین‌ها گفته بود:

«با توجه به شرایط کنونی که درآن قرار داریم، نهادهای مسئول باید در زمینه واردات هواپیماهای دست دوم سخت‌گیری کمتری داشته باشند.»

به گفته سامانی، هواپیمای مسافری که ۱۰ سایکل پرواز انجام داده است و سن بالاتر از ۲۰ سال دارد مشکلی برای پرواز ندارد و بهتر است به آن اجازه واردات داده شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.