ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: سقوط بازارهای بورس چین

بانک مرکزی چین برای مقابله با سقوط نرخ سهام ۱۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به بازارها تزریق کرد. ساینوپک چین مقدار پالایش نفت را به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

به گزارش رویترز، دوشنبه ۳ ژانویه/ ۱۴ بهمن بازار بورس شانگهای در اثر شیوع ویروس جدید کرونا (کروناویروس-۲۰۱۹)  که تاکنون در بیش از ۲۳ کشور جهان گسترش یافته است بخش بزرگی از ارزش خود را از دست داد. چین پیشنهاد آمریکا برای کمک را رد کرد. در مرکز شیوع کرونا یک بیمارستان هزار تختخوابی که تنها در ۸ روز ساخته شده فعالیت خود را آغاز کرد.

بازار بورس شانگهای آغاز به کار کرد

بازار بورس شانگهای که قرار بود از روز جمعه معاملات را از سر بگیرد، تا روز دوشنبه باز نشد. این اقدام در راستای تصمیم دولت برای تمدید مدت تعطیلات سال نو چینی به منظور تلاشی برای کنترل گسترش ویروس کرونا اتخاذ شد. ابتدا قرار بود که مدت این تعطیلات تا پنجشنبه هفته گذشته باشد ولی تا روز دوشنبه ادامه یافت. دوشنبه برای نخستین بار بعد از شیوع اپیدمی کرونا در شهر ووهان و گسترش آن به سایر شهرهای چین و برخی از کشورهای جهان، بازار بورس مواد خام فعالیت خود در شانگهای را از سر گرفت. همزمان وزارت بهداشت چین گزارش داد که دو هزار ۸۲۹ نفر به تعداد مبنلایان به کرونا اضافه شده و تعداد مبتلایان در مجموع به ۱۷ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده است.

بازار ورق کامپوزیت شانگهای ۸ درصد از ارزش خود را که معادل ۳۷۰ میلیارد دلار است از دست داد.

یوان به پایین‌ترین نرخ خود در سال جاری معامله شد. بازارهای آهن، مس و نفت شانگهای هم تحت تأثیر شیوع کرونا که بر رشد اقتصادی جهان اثر گذاشته قرار گرفتند.

بانک مرکزی چین در روز دوشنبه برای مقابله با سقوط نرخ بورس ۱۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به بازار شانگهای تزریق کرد. کمپانی ساینوپک چین که بزرگ‌ترین کمپانی نفتی این کشور به شمار می‌‌آید، مقدار پالایش نفت در پالایشگاه‌هایش را به میزان ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز کاهش داد.

شهرهایی مانند ووهان که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع بیشتری دارد، مسدود شده‌اند. صنعت گردشگری در چین تحت تأثیر شیوع ویروس قرار گرفته است. بسیاری از کشورهای جهان پروازهای خود به چین را متوقف کرده‌اند.

چین کمک آمریکا را رد کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد که آمریکا اقدامات قاطعی در برابر تهدید شیوع سریع ویروس کرونا انجام داده و همچنین پیشنهاد کمک به چین را ارائه کرده است. رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اما اعلام کرد که پکن پیشنهاد کمک واشنگتن را رد کرده است.

۱۷۱ مورد از ابتلا به کرونا در بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله در ایالات متحده، ژاپن و تایاند و هنگ‌کنگ به ثبت رسیده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام وضعیت اضطراری کرده اما در همان حال یادآوری کرده است که محدودیت سفر در سطح جهان ضرورتی ندارد.

قرار است که وزیران بهداشت هفت کشور صنعتی جهان (گروه ۷) در روز دوشنبه در یک کنفرانس تلفنی تدابیر مشترکی برای جلوگیری از کرونا در این کشورها اتخاذ کنند.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که یک بیمارستان تازه در شهر ووهان، استان هوبئی، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونای تازه (کروناویروس-۲۰۱۹) از  دوشنبه ۳ ژانویه/ ۱۴ بهمن شروع به پذیرش بیمار می‌کند. ارتش چین در کمک به دولت این بیمارستان هزار تختخوابی را تنها در ۸ روز ساخت. ۷ هزار و ۵۰۰ کارگر در ساخت این بیمارستان مشارکت داشتند.  در شهر ووهان یک بیمارستان دیگر هم با ۱۵۰۰ تختخواب در دست احداث است. قرار است این بیمارسنان دوم با ۱۶۰۰ تختخواب ۵ فوریه فعالیت خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.