ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز: ۱۳ سال پیگیری مطالبات

سال‌هاست که ۱۳۰۰ بازنشسته صنایع مخابراتی راه دور شیراز پیگیر مطالبات‌شان هستند. تا کنون حدود هشتاد تن از آنها بدون آن که حق‌شان را دریافت کنند، فوت کرده‌اند.

حدود ۱۳۰۰ بازنشسته صنایع مخابراتی راه دور شیراز ۱۳ سال است پیگیر مطالبات خود هستند. حدود هشتاد تن از آنان بدون آن که مطالبات خود را دریافت کنند، فوت کرده‌اند. این بازنشستگان بار دیگر دست به تجمع زدند. شرکت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به کارگران بازنشسته بدهکار است.

تجمع بازنشستگان صنایع مخابرات راه دور شیراز مقابل استانداری فارس، ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ــ عکس: ایلنا

بازنشستگان صنایع مخابراتی راه دور شیراز روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ برای چندمین بار با خواست پرداخت مطالبات خود مقابل ساختمان استانداری فارس تجمع کردند. مسئولان در واکنش بار دیگر به آنها وعده بهبود اوضاع را دادند.

مدیر کل اداره کار استان فارس و معاون دادگستری استان ۱۳ بهمن در پی تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته قول رسیدگی به مشکلات بازنشستگان را دادند. اما هاشم شمشیری،‌ رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز می‌گوید امیدی به راه‌اندازی تولید در این شرکت نیست، برنامه‌های سرمایه‌گذار جهت احیای شرکت مورد قبول هیات حمایت از صنایع قرار نگرفته و راه‌اندازی شرکت نیز نمی‌تواند مشکلات کارگران بازنشسته را حل کند.

شرکت مخابرات راه دور شیراز سال ۸۵ به بحران دچار شد و بدون این که مطالبات کارگران را پرداخت کند، تعطیل شد. ۱۳۰۰ کارگر آن پس از مدتی بازنشسته شدند اما سنوات و مطالبات دیگر آن‌ها پرداخت نشد. این مطالبات هم‌اکنون برای هر بازنشسته به ۳۵ میلیون تومان می‌رسد. در مجموع شرکت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به کارگران بازنشسته بدهکار است.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز روز دوشنبه ۱۴ بهمن به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر از بازنشستگانی که معوقاتشان را دریافت نکرده‌اند در سال‌های گذشته فوت شده‌اند.»

پرداخت مطالبات موکول به محال

صنایع مخابراتی راه دور ایران، فعالیت‌ خود را به عنوان شرکتی مادر و تخصصی در زمینه تولید زیرساخت‌های مخابراتی از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد. سال ۱۳۸۲ با بحران مالی روبرو و سال ۱۳۸۴ به بخش خصوصی واگذار و سال ۸۵ تعطیل شد.

این کارخانه هم‌اکنون تحت پوشش «هیات حمایت از صنایع» زیرمجموعه وزارت صمت است و ۳۵ درصد سهام آن در اختیار یک سهامدار عمده قرار دارد. کارخانه مبالغ کلانی به بانک ملی، تامین اجتماعی و اداره آب و برق بدهکار است و وسایل کارخانه به توقیف این سازمان‌ها درآمده است.

به گفته‌ی حمید رضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس وزارت صمت در جلسه‌ای که برای پیگیری مشکلات این کارخانه که با حضور استاندار فارس، مدیر عامل بانک ملی، معاون وزیر و مقامات استان برگزار شده دستور پیگیری مطالبات کارگران بازنشسته را داده است. سهامدار عمده گفته است سرمایه‌داری وجود دارد که حاضر به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی تولید شرکت است. او افزوده است چنانچه تولید راه بیافتد، و اگر بانک، تامین اجتماعی، و اداره برق و آب بپذیرند که پرداخت طلب آن‌ها به بعد موکول شود، پس از چهار ماه بدهی بازنشستگان در چند قسط پرداخت خواهد شد.

به گفته‌ی حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز، هیات حمایت از صنایع هنوز تکلیف واگذاری شرکت به سهامدار عمده را روشن نکرده است.

اکثریت ۷۰ درصدی بازنشستگان در وضعیت معیشتی دشواری به سر می‌برند. آن‌ها که اغلب با درآمد حداقل زندگی می‌کنند قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود و تامین مخارج درمان نیستند. بازنشستگان قصد داشتن روز هفتم بهمن مقابل مجلس تجمع کنند اما ناگزیر به لغو تجمع شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.