ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات آیوا،‌ نخستین گام نامزدهای دموکرات‌ ریاست‌جمهوری آمریکا

پیروزی یک نامزد دموکرات در انتخابات آیوا تضمینی برای کسب قطعی نامزدی حزب نیست، اما می‌تواند به کارزار یکی از پیشتازان رقابت‌ها انرژی بیشتری بدهد و نسبتاً مهم است.

نخستین رویداد برای تعیین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، انتخابات درون حزبی دوشنبه شب در آیوا است. در این رویداد انجمن‌های درون حزبی موسوم به کاکس روند رسمی انتخاب نامزدهای مورد نظر حزب را آغاز می‌کنند.

مناظره انتخاباتی نامزدهای دموکرات ــ عکس: AFP

انتخابات کاکس ۲۰۲۰ آیوا برای دموکرات‌ها بسیار مهم‌تر است، زیرا در میان جمهوری‌خواهان حضور دونالد ترامپ به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا قطعی است، اما دموکرات‌ها باید از میان ۱۱نامزد در نهایت یکی را به مصاف ترامپ بفرستند.

پیروزی یک نامزد دموکرات در انتخابات آیوا تضمینی برای کسب قطعی نامزدی حزب نیست، اما می‌تواند به کارزار یکی از پیشتازان رقابت‌ها انرژی بیشتری بدهد و نسبتاً مهم است.

واجدین شرایط شرکت در انتخابات درون حزبی باید دستکم ۱۸ سال سن داشته باشند و پیش از این ( یا دستکم امروز) درحزب مورد نظر (دموکرات یا جمهوری‌خواه) ثبت نام کرده باشند.

انتظار می‌رود تعداد شرکت کنندگان در انتخابات درون حزبی امسال آیوا بیش از رکورد سال ۲۰۰۸ باشد. در آن زمان حدود ۴۰ هزار نفر از مردم آیوا در کاکس‌ها شرکت کردند. نتیجه آن سال به نفع باراک اوباما بود.

نتایج نظرسنجی‌ها در مورد پیشتاز احتمالی رقابت دوشنبه شب متفاوت بوده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی کالج امرسون، که روز گذشته منتشرشد، سناتور برنی سندرز با ۲۸ درصد از جو بایدن (معاون سابق ریاست جمهوری در دولت اوباما) با ۲۱ درصد پیش است.

برخی از نظرسنجی‌های قبلی اما از پیشتازی جو بایدن حکایت داشت.

پیتر بوتیجج شهردار سابق ساوت‌بند ایندیانا، امی کلوبوچار سناتور دموکرات از ایالت مینه‌سوتا، الیزابت وارن، سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست، تام استیر، میلیاردر، خیر و طرفدار محیط زیست، مایکل بلومبرگ میلیاردر و شهردار سابق نیویورک، اندرو یانگ وکیل و کارآفرین،  تولسی گابارد عضو کنگره، مایکل بنت سناتور از ایالت کلرادو  و داوال پاتریک فرماندار پیشین ایالت ماساچوست از دیگر نامزدهای حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات  آتی ریاست جمهوری آمریکا هستند.

روند انتخابات در آیوا به نحوی است که اگر میزان حمایت از یک نامزد در دور ابتدایی به ۱۵ درصد نرسد، حامیان او می‌توانند به اردوگاه نامزد دیگری بپیوندند که سقف ۱۵ درصد را رد کرده است. برای بسیاری از رأی‌دهندگان دموکرات، الیزابت وارن یا برنی سندرز گزینه دوم هستند.

انتخابات در آیوا در حالی برگزار می‌شود که محاکمه استیضاح دونالد ترامپ هنوز پایان نیافته است، هرچند جمهوری‌خواهان با رد پذیرش شاهدان و مدارک جدید، حکم تبرئه او را قطعی کرده اند.

در نظرسنجی‌های مربوط به دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ در آیوا بر هر یک از رقیبان احتمالی دموکراتش پیروز می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    برنی ساندرز تنها کاندیداتور سوسیالیست در انتخابات ریاست آمریکا از بیشترین محبوبیت بین جوانان آمریکایی برخوردار است. گسترده ترین سازماندهی بین داوطلبان کارزار انتخاباتی را دارد و به احتمال بسیار قوی امشب بیشترین رای ها را خواهد آورد. و دقیقا به خاطر دلایل ذکر شده در بالا از همین حالا تمامی رسانه های جریان اصلی شروع کرده اند به حمله کردن به ساندرز. ساندرز همچنین تنها نماینده ای است که همیشه و همواره گفته است که انتخابات تنها یک لحضه در مبارزات سیاسی است و هدف کارزار او یک انقلاب سیاسی در جامعهء آمریکا است. ترامپ با حدود دو میلیون رای کمتر از کلینتون, فقط به دلیل قوانین عقب مانده و ارتجاعی رای گیری در آمریکا (به ارث رسیده از دوران برده داری), انتخابات را "برد!" ساندرز تنها کسی است که میتواند میلیونها میلیون جوانان بی تفاوت آمریکایی را تشویق کند که در نقش فعالی داشته و رای بدهند. از ۲۳۵ میلیون آمریکایی واجد شرایط برای رای دادن فقط بین یک سوم تا نصف آنان عملا رای میدهند. انتخابات ۲۰۱۴ پایین ترین درصد رای دهندگان (۳۶%)و انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۶ بالا ترین درصد (۵۴.۹%) را بهمراه داشت. ------------------------------ ترجمهء Philanthropist "نیکو کار" و یا "خیر کار" میتواند باشد, نه "خیر!"