ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 سازمان همکاری اسلامی طرح صلح خاورمیانه دولت ترامپ را رد کرد

سازمان همکاری اسلامی در اجلاس فوق‌العاده جده از اعضایش خواست که در اجرای طرح صلح خاورمیانه با آمریکا همکاری نکنند.

سازمان همکاری اسلامی که در سطح وزیران خارجه در جده برگزار شد با صدور بیانیه‌ای طرح صلح خاورمیانه دولت ترامپ را رد کرد.

دوشنبه ۳ فوریه/ ۱۴ بهمن: اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده

به گزارش شبکه الجزیره دوشنبه ۳ فوریه/ ۱۴ بهمن سازمان همکاری اسلامی در یک نشست فوق‌العاده که با حضور نمایندگان ۵۷ کشور اسلامی و در غیاب ایران در جده برگزار شد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از طرح صلح خاورمیانه دولت ترامپ موسوم به «معامله قرن» حمایت نمی‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه از اعضایش خواست که از همکاری برای اجرای «معامله قرن» خودداری کنند.

شنبه گذشته اتحادیه کشورهای عرب در دیداری اضطراری در قاهره طرح صلح خاورمیانه دولت ترامپ را به طور کامل رد کرد و آن را مخالف دستیابی به یک توافق صلح عادلانه میان فلسطینیان و اسرائیل دانست. کشورهای اتحادیه عرب در بیانیه روز شنبه یکم فوریه/ ۱۲ بهمن خود اعلام کردند که این طرح «حداقل حقوق و آمال مردم فلسطین را نادیده می‌گیرد.» سپس رهبران فلسطینی درخواست برگزاری اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده را دادند.

سه‌شنبه هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از طرح صلح برای خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. بر اساسِ طرحِ کاخ سفید، اورشلیم (بیت‌المقدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند. این طرح حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و دیگر نقاط کرانه باختری و مرز شرقی اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و همچنین خواهان خلع سلاح حماس و حذف تسلیحات از غزه است. در مقابل متعهد می‌شود که کشورهای خارجی  ۵۰ میلیارد دلار در کشور فلسطین سرمایه‌گذاری کنند. رهبران فلسطینی یک‌صدا این طرح را رد کرده‌اند.

اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده در سطح وزیران خارجه برگزار شد.

شامگاه گذشته وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که دولت عربستان برای شرکت هیأت ایرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی ویزا صادر نکرده است.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه ۱۴ بهمن با انتشار پیامی در تویبتر نوشت: «پیرو کارشکنی دولت سعودی برای شرکت هیات ایرانی در نشست فوق‌العاده OIC در جده و واکنش ایران، اواخر شب گذشته پیام دادند که ویزای هیات ایرانی می‌تواند صادر شود که عملا هیچ امکانی برای حضور هیات ایرانی در جلسه صبح امروز در جده وجود نداشت.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.