ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی و کرونا

به سبب تحریم اقتصادی کره شمالی در این کشور کمبود دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد. پیونگ‌یانگ مبنا را بر پیشگیری گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس کره شمالی سه‌شنبه ۴ ژانویه/ ۱۵ بهمن اعلام کرد که روزانه بیش از ۳۰ هزار نیروی امدادگر را برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از مرزهای مشترکش با چین بسیج می‌کند. کره شمالی هنوز ابتلا به کروناویروس جدید ۲۰۱۹ را در این کشور تأیید نکرده است.

کره شمالی برای جلوگیری از شیوع کرونا مبادی ورود به کشور را به روی گردشگران بست

به سبب تحریم اقتصادی کره شمالی در این کشور کمبود دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و زیرساخت‌های درمانی پاسخگوی شیوع یک اپیدمی نیست. از این‌روی کره شمالی مبنا را بر پیشگیری گذاشته است:

آسوشیتدپرس  به نقل از «رودونگ سینمون»، مهم‌ترین روزنامه کشور می‌نویسد که نیروهای مرزبانی برای حفاظت از مرزها دو برابر شده‌اند. در مبادی ورود به کشور  کسانی از چین یا کشورهای مجاور که برای تجارت کره شمالی را ترک کرده‌اند تحت آزمایش‌های لازم برای حصول اطمینان از عدم ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند.

۳۰ هزار نیروی امدادگری که در روز بسیج می‌شوند، ساکنان کره شمالی را تحت معاینه قرار می‌دهند و اطلاعات لازم درباره راه‌های شیوع کرونا و نحوه پیشگیری از ابتلا به ویروس را در اختیار شهروندان می‌گذارند.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به ۴۲۵ نفر رسیده است. در هنگ‌کنگ و فیلیپین نخستین مورد ابتلا به کروناویروس ۲۰۱۹ نیز گزارش  شده. در مجموع در روز سه‌شنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۰ هزار مورد رسید که ۱۸۰ مورد آن خارج از کشور چین قرار دارد.

کره شمالی مرزی طولانی با چین دارد. این کشور مهم‌ترین متحد کره شمالی است. ده‌ها هزار نفر از کارگران کره شمالی در چین کار می‌کنند. ماه گذشته سازمان ملل متحد برای جمهوری خلق چین ضرب‌الاجلی تعیین کرده بود که کارگران کره شمالی را برای اعمال تحریم‌های اقتصادی از این کشور اخراج کند. این مهلت در ماه ژانویه به سر آمده است. هنوز گزارشی از تعداد کارگران اخراج‌شده در دست نیست.

آسوشیتدپرس به نقل از رسانه‌های کره شمالی می‌نویسد مراکز تحقیقاتی و درمانی کره شمالی در حال تحقیق و تولید دارو و کیت‌های تشخیص سریع ویروس کرونا و مواد ضدعفونی‌کننده و سایر مواد لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند. وزارت بهداشت کره شمالی مکان‌هایی را هم برای قرنطینه موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در نظر گرفته است.

کره شمالی ورود گردشگران به این کشور را ممنوع کرده و از تعداد پروازها به پیونگ‌یانگ کاسته است. سه‌شنبه ۴ ژانویه/ ۱۵ بهمن کره جنوبی ۱۶ مورد ابتلا به کروناویروس ۲۰۱۹ را تایید کرد. دفتر مشترک کره شمالی در مرز با کره جنوبی تعطیل شد.

کره شمالی هنگام شیوع سارس که منشا آن هم چین بود دست به اقدامات مشابهی زد. در آن زمان هیچ مورد ابتلا به سارس در کره شمالی مشاهده و گزارش نشد.

سازمان جهانی بهداشت شامگاه پنجشنبه ۳۰ ژانویه/ ۱۰ بهمن برای مقابله با ویروس کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرد. در ایران اما همچنان پروازها برقرارند. دو روز قبل وزارت بهداشت جمهوری اسلامی از اعزام هواپیمای اختصاصی برای بازگرداندن ۸۰ تبعه ایران از چین و قرنطینه ۱۴ روزه آن‌ها در یک هتل خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.