ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع خامنه‌ای از شورای نگهبان و انتقاد از حرف‌های «دلسردکننده» در انتخابات

خامنه‌ای برای جلب مردم به انتخابات بر فشارهای بیشتر تأکید می‌کند. او با دفاع از شورای نگهبان و حمله به کسانی که در درون نظام انتقاد می‌کنند نه تنها گشایشی ایجاد نکرد بلکه روزنه‌ها را هم بست.

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم قرار بود که رهبر جمهوری اسلامی نطقی ایراد کند تا مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشاند. او اما نه تنها گشایشی ایجاد نکرد بلکه از همه خواست تابع نظام باشند، از رد صلاحیت‌های شورای نگهبان تبعیت کنند و به‌خاطر حفظ نظام در انتخابات شرکت کنند. او همچون دفعات اخیر در بزنگاه انتخابات یاد «میهن» نیز افتاد و از کسانی که به فکر «میهن» و «امنیت» هستند خواست که پای صندوق‌های رأی بروند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با گروهی از مردم ـ چهارشنبه ۱۶ بهمن ـ عکس از سایت خامنه‌ای

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۱۶ بهمن نزدیک به دو هفته مانده به انتخابات مجلس یازدهم در سخنانی تلاش کرد تا مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کند.

او که از نارضایتی مردم آگاه است این نارضایتی را کوچک جلوه داد و گفت: «در کشور مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که برخی ناشی از تحریم‌ها و علت برخی هم کم‌کاری‌ها است اما با وجود این مشکلات، مردم به دلیل آن‌که در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد. (...) گلایه‌های مردم به اصل انتخابات مربوط نمی‌شود، این گلایه از کسان دیگری است و ملت قدر مجلس قوی را که متعلق به همه کشور و عموم مردم است، می‌داند.»

رهبر جمهوری اسلامی برای قانع کردن مردم انتخابات را «فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور» دانست اما هیچ راهی برای ورود منتقدان درون همین نظام باز نگذاشت.

خامنه‌ای به «حاشیه‌سازان» و کسانی که «حرف‌های دلسرد‌کننده» می‌زنند، انتخابات را «مهندسی‌شده» می‌دانند و «انتصابات» می‌نامند، تاخت و گفت: «انتخابات در ایران جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان است».

خامنه‌ای که می‌داند در این دور از انتخابات رد صلاحیت‌ها گسترده بوده و بسیاری از اصلاح‌طلبان و نمایندگان مجلس از کاندیدا شدن در انتخابات بازمانده‌اند کلمه‌ای در این‌باره نگفت و برعکس، حمله به شورای نگهبان را از «غلط‌ترین کارها» دانست و گفت: «شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل اعتماد است چگونه انسان می‌تواند به راحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره برخی افراد متهم کند.»

او بار دیگر همچون دوره‌های انتخابات مهم، پای «میهن» را هم به میان کشید تا «عِرق ملی» را برانگیزد: «ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.»

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور به تاریخ‌های ۲ اسفند سال جاری و اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرشید هکی

    آقای خامنه‌ای شما اگر توانایی داری فقط تو این دو هفته مونده به انتخابات مملکتی رو که از صدقه سری شما هر روز با یه بحران روبه رو میشه را اداره کن لازم نکرده به مردم دستور بدی چه کار کنن.