ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محاکمه مجدد کارگران تبرئه‌شده نیشکر هفت‌تپه و سیمان کارون

کارفرمایان سیمان کارون و نیشکر هفت‌تپه خواهان محاکمه مجدد کارگرانی‌اند که دادگاه آن‌ها را تبرئه کرده. آموزش‌وپرورش هم از بازگشت جعفر ابراهیمی به کار پس از آزادی جلوگیری می‌کند.

سرکوب فعالان کارگری و محرومیت آن‌ها از حقوق اجتماعی به شکل آشکار و نهان ادامه دارد. کارفرمایان کارخانه‌های سیمان کارون و نیشکر هفت‌تپه خواستار محاکمه مجدد کارگرانی شدند که دادگاه آن‌ها را تبرئه کرده است. جعفر ابراهیمی، معلم و فعال حقوق معلمان نیز پس از آزادی از زندان با پرونده‌ای مواجه شد که آموزش و پرورش در زمان دستگیری او برایش تشکیل داده است.

تجمع ۲۸ آبان ۹۸ کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شوش- عکس: ایرنا

روز ۱۷ بهمن فرزانه زیلایی وکیل کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد کارفرمای هفت‌تپه به رای برائت شش کارگر این کارخانه توسط دادگاه کیفری شوش اعتراض کرده و خواهان تجدید نظر شده است.

سه کارگر کارخانه سیمان کارون ۱۶ بهمن مجدداً به دادگاه فراخوانده شدند. این کارگران در جریان اعتصاب سال ۹۵ این کارخانه دستگیر و محاکمه شده بودند. دادگاه آن‌ها را تبرئه کرده اما کارفرما به این رای اعتراض کرده و خواهان تجدید نظر است.

جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان پس از یک ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شده اما وزارت آموزش و پرورش اجازه بازگشت او به کار را سلب کرده و پرونده‌ای نیز در ارتباط با تخلفات اداری برای وی گشوده است.

اعتراض کارفرمای نیشکر هفت‌تپه به تبرئه شش کارگر این مجتمع

اعتصاب کارگرن نیشکر هفت‌تپه با خواست پرداخت مطالبات معوقه، خلع ید از کارفرمای خصوصی و بازگشت به کار کارگران اخراجی و آزادی اسماعیل بخشی روز چهارم مهر سال جاری آغاز شد.

روز ۱۴ مهر در یازدهمین روز اعتصاب هیاتی از کارگران برای دیدار با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس قصد سفر به تهران را داشتند که این کارگران روز ۱۴ مهر که در مسیر سفر به تهران برای ملاقات با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس بودند، در بزرگراه خرم‌اباد به تهران توسط پلیس امنیت بازداشت و پس از مدتی آزاد شدند.

برای محمود خدایی، مسلم چشم‌خاور، ابراهیم عباسی منجزی، ایمان اخضری، یوسف بهمئی و محمد خنیفر وثیقه‌های ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی تعیین شد. اعتصاب کارگران ادامه یافت و خواست آزادی نمایندگان دستگیر شده نیز به خواست کارگران افزوده شد.

روز ۱۷ مهر کارگران به قد وثیقه آزاد شدند. دوم دی ماه شعبه یکصد و دو دادگاه‌های کیفری دو شهرستان شوش حکم برائت این کارگران را صادر کرد. روز ۱۷ بهمن فرزانه زیلایی وکیل کارگران اعلام کرد کارفرما به تبرئه کارگران اعتراض کرده و خواستار تجدید نظر شده است.

اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت‌تپه نیز که به تازگی ازاد شده از بازگشت به کار محروم است.

اعتراض کارفرمای سیمان کارون به تبرئه سه کارگر این کارخانه

دادگاه بررسی پرونده فرشاد خدادادیان طاغونک، خرم آقابیگی و امین حاتمی، سه کارگر سیمان کارون در مسجد سلیمان ۱۶ بهمن برگزار شد. این سه در پی اعتصاب سال ۹۵ در این کارخانه دستگیر شدند و مدتی در بازداشت بودند.

دادگاه در خرداد سال جاری رای به برائت کارگران داده بود اما مدیریت کارخانه به رای صادره اعتراض کرده است.

۴۸۰ کارگر کارخانه سیمان کارون از ۱۸ دی ۹۵ با خواست پرداخت ۱۵ تا ۱۸ ماه مزد معوقه اعتصاب کردند. اعتصاب آن‌ها ۵۰ روز به درازا انجامید و روز ۷ اسفند ۹۵ کارفرما یک ماه حقوق معوقه آن‌ها را پرداخت و کارگران به کار بازگشتند.

۱۰ اردیبهشت ۹۶ چهار تن از کارگران اعتصابی با شکایت کارفرما به اتهام اغتشاش و اخلال در نظم بازداشت و پس از مدتی آزاد شدند. دادگاه آن‌ها را از اتهامات وارده تبرئه کرد اما این رای مورد اعتراض کارفرما قرار گرفت.

۱۷ خرداد سال جاری دادگاه آن‌ها را به همراه یک کارگر دیگر مجدداً احضار کرد و ۱۶ بهمن آن‌ها بار دیگر دادگاهی شدند.

آموزش و پرورش از بازگشت به کار جعفر ابراهیمی جلوگیری می‌کند

جعفر ابراهیمی، معلم و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان پنجم دی ماه در کرج در مراسم چهلم جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ در محل آرامستان بهشت سکینه کرج دستگیر و به بند هشت وزارت اطلاعات زندان گوهردشت منتقل شد.

در زمان بازداشت ابراهیمی، مدیریت آموزش و پرورش شهریار حکم شغلی‌اش را لغو و برای این فعال حقوق معلمان حکم غیبت غیرموجه صادر کرد.

هر چند همکاران ابراهیمی به مدیران دبیرستان‌های محل خدمت او در شهریار اعلام کرده بودند که حاضرند به صورت داوطلبانه تا آزادی او در کلاس به عنوان معلم جایگزین حاضر شوند، اما این پیشنهاد پذیرفته نشد و مدیران مدارس یاد‌شده با درخواست اداره آموزش و پرورش خواستار معلم جایگزین شدند.

جعفر ابراهیمی ششم بهمن به قید وثیقه آزاد شد و دو روز بعد خود را جهت بازگشت به کار به کارگزینی معرفی کرد اما از بازگشت وی ممانعت به عمل آمد.

فراتر از این، بر مبنای حکم غیبت غیرموجه برای او پرونده‌ای در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش گشوده شده است.

بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در محکومیت احکام قضایی برای فعالان صنفی استان خراسان شمالی .

      بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در محکومیت احکام قضایی برای فعالان صنفی استان خراسان شمالی . به نام خداوندجان و خرد " زمامداری با کفر ادامه می یابد اما با ظلم نه " ▪️فرهنگیان گرامی ، اولیاء محترم و دانش آموزان عزیز! ▪️در این روزگاران تلخ شاهد حضور چند نفر از بهترین معلمان سرزمینمان آقایان اسماعیل عبدی ، محمد حبیبی و ...... در زندان هستیم. همچنین پرونده های قضایی برای همکاران گرامی آقایان اسکندر لطفی و جعفر ابراهیمی گشوده شده ..... این زخم ها بر پیکر جامعه فرهنگی کافی نبود ؟؟؟ ▪️به نظر می رسد برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان صنفی به یک رویه رایج و تلخ تبدیل شده است. این بار در اقدامی ناباورانه هفت نفر از فعالان صنفی استان خراسان شمالی با احکام صادره به سال ها زندان محکوم شده‌اند . آیا پاسخ خواسته های صنفی مبنی بر آموزش رایگان و بهتر، بهبود وضعیت معیشتی معلمان شاغل و بازنشسته، ایجاد مدارس امن با امکانات مناسب ، سرکوب و زندان است ؟ ▪️کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز این احکام ظالمانه و اقدامات نابخردانه که باعث یاس و نا امیدی فرهنگیان از نظام قضایی کشور می شود ، را شدیدا محکوم نموده و از ریاست محترم قوه قضائیه در خواست دارد هیاتی را جهت ورود و رسیدگی عادلانه به پرونده فعالان صنفی فرهنگی مشخص نموده و از مخدوش شدن چهره قوه ای که مسئول اجرای عدالت در کشور می باشد جلوگیری فرمایند . ▪️کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز ۹۸/۱۱/۱۹

    • در حاشیه شکایت کارفرما از شش فعال کارگری #هفت‌تپه و سه فعال کارگری #سیمان_کارون

      در حاشیه شکایت کارفرما از شش فعال کارگری #هفت‌تپه و سه فعال کارگری #سیمان_کارون ▪️اردوی کار: مریم وحیدیان روزنامه نگار نوشته: «جالب است که در دستگاه قضایی #اعتصاب با نام دیگر توقف تولید به شکایت کارفرما، اتهام تلقی می‌شود و کارگران بعضاً سالها راهروهای دادگستری را طی می‌کنند. ▪️سیمان کارونی‌ها طی سه سال بیش از ۱۴بار احضار شده‌اند!!!! ▪️از عجایب روزگار این که شاکی اسدبیگی است که یک سال است تحت تعقیب است! ▪️آیا #اسدبیگی صلاحیت قرار گرفتن در جایگاه شاکی را دارد؟! کسی که در جلسه دادگاه متهمان ارزی در دی ماه ۹۷، به گفته خودِ قاضی نزدیک به ۲۵میلیارد تومان سود حاصل از فروش ارز دولتی را تا کنون بدون حتی یک کلمه جواب پس دادن، به جیب زده! ▪️قاضی اذعان کرده که بدون پرداخت یک ریال پول ۹۸میلیون دلار ارز دولتی گرفته و پروفرم جعلی درست کرده است. درست یک سال بعد از این گفته‌ها از سوی قاضی دادگاه، تنها دو بار شایعه و خبر بازداشت اسدبیگی مطرح شد که شاید کمتر از یک هفته نیز نکشیده باشد. مریم واحدیان

    • شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در خصوص احکام قضایی اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

      شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در خصوص احکام قضایی اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی به نام خداوند جان و خرد شرح ماجرا : ▪️انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در سال ۱۳۹۵ بر اساس مجوز کمیسیون ماده ۱۰ وزارت کشور، در انتخاباتی رسمی، تحت نظارت فرمانداری بجنورد، هیئت مدیره و بازرسان خود را می شناسد. ▪️به دنبال تحصنهای اعتراضی فرهنگیان در پاییز ۱۳۹۷، ابتدا #محمدرضا_رمضانزاده به عنوان عضو تشکل مزبور که ریاست شورای هماهنگی را نیز برعهده داشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند روز بازجویی، آزاد شد. حدود سه هفته بعد، مجددا ایشان همراه با شش نفر از افراد هیئت مدیره و اعضای انجمن صنفی مزبور یعنی آقایان: #حسین_رمضانپور ، #حمیدرضا_رجایی، #علی_‌فروتن، #مصطفی_‌رباطی، #سعید_حقپرست و #حسن_‌جوهری بازداشت و مدتی در سلولهای انفرادی تحت بازجویی قرارگرفتند تا اینکه بتدریج و در چند نوبت به قید وثیقه آزاد شدند. ▪️ درمرحله بعد، برای این افراد، همزمان در سه نهاد قضایی مختلف (#هیئت تخلفات آموزش و پرورش خراسان شمالی، #دادگاه عمومی و #دادگاه انقلاب بجنورد) پرونده دسته جمعی تشکیل شد تا در هریک ازآنها با انتساب اتهاماتی با عناوین متفاوت که مواد اولیه همه آنها همان فعالیتهای صنفی بود، در بازه های زمانی مختلف، کلکسیونی از کیفرها و مجازاتهایی صادر شود که بدون تردید نمونه ای بی بدیل از مصداق بی عدالتی به شمار می آیند. ▪️سرانجام در پایان این ماراتن به هم پیوسته که گویی ماموریت داشت فعالیت صنفی را کنشی بسیار خطرناک، ضد امنیت و پرهزینه معرفی کند، # بیش از ۴۱ سال #حبس، دهها ضربه #شلاق، #تبعید، #توبیخ، #محرومیت از فعالیتهای مدنی، #بازنشستگی اجباری، #جریمه نقدی و ... ، تقدیم معلمانی شد که برای استیفای مطالبات صنفی فرهنگیان و اعتلای فرآیند تعلیم و تربیت، فداکارانه از وقت و زندگی و درآمد ناچیز خود، مایه گذاشته بودند. ▪️ اینک خطاب شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان به سران سه قوه، دولتمردان، نمایندگان مجلس، فعالان حوزه قضایی، ائمه جمعه و همکاران شریف فرهنگی این است که : مگر نه آن است که دادستان یک حوزه قضایی باید چشم بینای عدالت باشد و قاضی نیز باید با استقلال قضایی و بدور از هرگونه انگیزه جانبدارانه، عدالت را اقامه کند؟ پس چگونه است که درحوزه قضایی خراسان شمالی، یک اتهام مشخص صنفی، سه قطعه می شود و سه عنوان اتهامی مختلف به خود می گیرد تا در سه محکمه قضایی گوناگون، کیفرهای رنگارنگی تولید کند؟ چگونه است که در چنین مواردی معمولاً گزارش نیروهای امنیتی برای برخی از قضات، مثل وحی منزل و آیات محکم ، مبنای قضاوت قرار می گیرد و هر کلام و دفاعیه دیگری، دفاعیات بلاوجه نامیده می شود؟ به عنوان مثال درهمین پرونده ها، توهین به برخی از مقامات درحالی مصدر رای و مستوجب کیفر می شود که هیچ سند، قرینه یا نشانه ای درخصوص آن نه در اسناد فضای حقیقی و نه فضای مجازی در دادگاه ارائه نشده است. ▪️چرا درجریان رسیدگی به پرونده افراد مزبور، صدها صفحه بی هویت تلگرامی که ارتباطی هم به متهمان ندارد، مستند صدور رای قرارمی گیرد؟ چرا و بر اساس کدام موازین حقوقی، #تاسیس_گروهی_قانونی به نام انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی ، دارای شناسنامه صادره از وزارت کشور ایران ( و نه کشوری دیگر)، جرمی ضد امنیت تلقی و برای اعضای آن، سالهای طولانی زندان و مجازاتهای دیگر در نظر گرفته می شود؟ اگر در اندیشه مسئولان، فعالیت صنفی، جرم امنیتی و مستوجب این حجم ازعقوبت سنگین است، پس چرا مجلس چنین قوانینی تصویب و وزارت کشور، براساس آن، مجوز فعالیت صادر می کند؟ ▪️ این چه پارادوکسی است که مسئولان در گفته ها و نوشته هایشان با ژست دمکراسی فریاد می زنند: (مردم حق اعتراض دارند) اما در میدان عمل، اعتراض، تبلیغ علیه نظام و ضد امنیت ملی به شمار می رود؟ وقتی صاحبان امر به گفته ها و قوانین خودساخته نیز پایبند نیستند، بهتر است برای آنکه همه تکلیف خود را بدانند با هماهنگی همه نهادها، اعلام کنند دقیقا منظور از این حق چیست؟ شیوه ، مصداق و ادبیات خاص آن کدام است؟کی ،کجا و چگونه باید عملی شود تا کیفر آن، غلیظ تر از مجازات مختلسان و غارتگران اموال عمومی نباشد. ▪️#رسانه_ملی، تجمعات چندنفره کشورهای دیگر را بارها با حضور کارشناسان صاحب سفره ای که فرمایشهای همدیگر را تکرار می کنند، به تصویر می کشد اما یکبار شهامت آن را نداشته است که اعتراضات بیست ساله معلمان، احضارها و بازداشت های سریالی آنها در سطح کشور را بیطرفانه تحلیل و واکاوی کند تا لااقل معلوم گردد اصل ماجراچیست و این فریادها، حق است یا باطل؟آیا وجود این شرایط در رسانه ملی، صرفا اتفافی و ناخواسته است ؟ یا ...

    • بیانیه #کانون_صنفی_فرهنگیان_یزد در اعتراض به صدور احکام قضایی ناعادلانه برای فعالان صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

      بیانیه #کانون_صنفی_فرهنگیان_یزد در اعتراض به صدور احکام قضایی ناعادلانه برای فعالان صنفی فرهنگیان خراسان شمالی جور و بیداد کند عمر جوانان کوتاه ای بزرگان وطن بهر خدا داد کنید. گر شد از جورشما خانهٔ موری ویران خانهٔ خویش محال است که آباد کنید. ▪️نزدیک به سه دهه است که معلمان آگاه و متعهد و دلسوز کشور با استفاده از تمام روشهای قانونمند و مسالمت‌آمیز سعی نموده‌اند تا مسئولان و برنامه‌ریزان بلند پایه کشور را به این اصل مسلم آگاه کنند که راه حل ریشه‌ای مشکلات کشور، توجه شایسته به آموزش و پرورش، جهت قرار گرفتن در مسیر صحیح توسعه و پیشرفت همه جانبه است. ▪️اما پس از سالها بی‌توجهی به آموزش و پرورش و به حاشیه راندن این وزارتخانه توسط برخی از برنامه‌ریزان کلان کشور، حال که، چند سالی است، تشکل های صنفی سراسر کشور و نمایندگان آنان در شورای‌هماهنگی تشکلهای‌صنفی فرهنگیان ایران، راه مذاکره و گفتگو با مسئولان را دنبال می‌کنند، گروهی همچنان درصددند ، از طریق پرونده‌سازی و بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی فرهنگیان فضای رعب و وحشت را بر جامعه فرهنگیان کشور حاکم و به جای حل ریشه‌ای مسائل ، صورت مساله را پاک کرده و با ایجاد جو نارضایتی در جامعه ملت را هر چه بیشتر از آرمانهای خود دور کنند. ▪️در همین راستا و در تازه‌ترین اقدام، علیه کنشگران صنفی خراسان شمالی که اهم خواسته‌ی آنان، رعایت اصول ۲۶ و ۲۷ و ۳۰ قانون اساسی در راستای حق تشکل یابی و آزادی تجمعات قانونی و آموزش برابر و رایگان برای تمامی فرزندان ایران زمین و اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی در راستای بهبود معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور است، احکام سنگینِ ۴۱ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق و جریمه نقدی به شرح ذیل صادر گردیده است: ۱- محمدرضارمضانزاده ۱۵ سال‌زندان، ۷۴ ضربه شلاق، سه میلیون جریمه نقدی. ۲- حسین_رمضانپور ۷سال‌زندان و۷۴ ضربه شلاق. ۳- حمیدرضارجایی ۴سال‌ زندان. ۴- علی‌فروتن ۳سال‌و ۸ ماه زندان. ۵- مصطفی‌رباطی ۳سال‌و ۸ ماه زندان. ۶- سعیدحقپرست ۳سال‌و ۸ ماه زندان. ۷- حسن‌جوهری ۳سال‌و ۸ ماه زندان. ▪️بی شک این احکام ظالمانه زندان و شلاق که یادآور احکام قرون وسطایی است برای ارعاب و ترساندن فعالان صنفی صادر شده است، لذا #کانون_صنفی_فرهنگیان_یزد، این اقدام نابخردانه و ظالمانه دستهای آلوده پشت پرده پرونده سازی‌ها و آمران و عاملان را به شدت محکوم نموده و خواهان صدور دستور توقف این احکام و تشکیل یک دادگاه قانونی مطابق با اصل ۱۶۸ قانون اساسی با حضور هیات منصفه با رعایت کلیه تشریفات قانونی و بازخوانی پرونده‌های تشکیل شده است. همچنین، نسبت به شناسایی و محاکمه و مجازات عوامل پشت پرده و غرض‌آلودی که سالهاست عامدانه با بی توجهی به خواسته‌های حق طلبانه معلمان و فقیرتر کردن وزارت آموزش و پرورش میلیاردها دلار خسارت جبران ناپذیر به وضعیت تربیتی و فرهنگی کشور وارد کرده و مردم را نسبت به آرمانهای انقلاب روز به روز ناامیدتر کرده‌ و سعی در امنیتی کردن و سیاه‌نمایی فعالیتهای صنفی و حق طلبانه فرهنگیان کشور را دارند تاکید دارد و این احکام را مصداق اقدام علیه امنیت ملی می‌داند. ▪️در پایان #کانون_صنفی_فرهنگیان_یزد، اعلام می دارد که تشکل های صنفی و کنشگران راستین، مقهور این احکام نمی‌شوند و به حرکت قانونی و مدنی خود بر محور مطالبات صنفی و آموزشی و پرورشی با قدرت بیشتر ادامه خواهند داد، زیرا که به گفته فیلسوف بزرگ "جان لاک" اعتقاد راسخ داریم: "هر كجا كه قانون متوقف شود جباريت و ظلم آغاز مي‌شود." وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن. #کانون‌صنفی‌فرهنگیان‌یزد ۹۸/۱۱/۱۵

    • تجمع اعتراضی جمعی از معلمان سقز و زیویه

      تجمع اعتراضی جمعی از معلمان سقز و زیویه ▪️امروزپنجشنبه جمعی ازمعلمان سقز و زیویه درحمایت از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که محکوم به زندان،شلاق وجریمه نقدی شده اند،تجمع کردند

    • بیانیه کنشگران صنفی آموزش فارس در محکومیت رای قضایی صادره برای ۷ تن از فعالان صنفی خراسان شمالی

      بیانیه کنشگران صنفی آموزش فارس در محکومیت رای قضایی صادره برای ۷ تن از فعالان صنفی خراسان شمالی ▪️هنوز زخم هایی که با دستگیری و محکومیت بهشتی ، عبدی ، حبیبی ، زحمتکش و ... بر پیکر بی رمق و ناتوان جامعه ی فرهنگی ایجاد شده است التیام نیافته است که بار دیگر شاهد حکمی ناعادلانه و کاملا غیر منطقی از سوی دستگاه قضا برای ۷ تن از فرهنگیان شریف خراسان شمالی هستیم . این حکم نه تنها از دید جامعه فرهنگیان ظالمانه است بلکه زخم های التیام نیافته ی پیکر جامعه ی فرهنگیان را عمیقتر می کند . ▪️ فعالیت های صنفی فرهنگیان در طول سالهای گذشته به دور از خشونت و مبتنی بر قانون بوده است و هیچ کدام از فعالان صنفی تا کنون از مسیر فعالیت قانونی خارج نشده اند ولی متاسفانه دستگاه قضا با صدور احکام ناعادلانه و زدن پرچسب ها و اتهام های واهی و بی اساس به فعالان صنفی از مسیر قانون خارج شده و تا کنون هیچ پاسخ منطقی برای اعمال غیر قانونی و توجیه احکام صادره برای فعالان شریف صنفی نداشته است . ▪️مسلما صدور حکم ۴۱ سال زندان برای ۷ تن از فعالان صنفی خراسان شمالی و اتهام های بدون سند و مدرک از سوی دستگاه قضا به این فعالان شریف ، از دید جامعه ی فرهنگیان و افراد آزاده به هیچ وجه وجاهت قانونی ندارد و فقط باعث ایجاد جو بی اعتمادی نسبت به دستگاه قضا خواهد شد . صدور احکام سنگین و غیر منطقی نه تنها نشان می دهد که قوه ی قضاییه مدت هاست به تناسب جرم و جزا نمی اندیشد ( حتی اگر جرمی اتفاق افتاده باشد ) بلکه دیگر حفظ اعتبار دستگاه قضا بین مردم نیز برایش کوچکترین اهمیتی ندارد و این رویه ی خطرناک در درجه ی اول به زیان قوه ی قضاییه است که قرار بود مستقل باشد . ▪️کنشگران صنفی آموزش فارس پیرو بیانیه های قبلی و علی رغم دلسردی و نا امیدی از وزرات آموزش و پرورش و در راس آن وزیر آموزش و پرورش ، مجددا به وزیر آموزش و پرورش گوشزد می نماید که اگر چه بسیار دیر شده است ولی در دفاع از همکاران خود سکوت را بشکند و با دفاع از حیثیت فرهنگیان، صدای حق طلبی این راد مردان شجاع باشد . ▪️ در پایان کنشگران صنفی آموزش فارس ضمن محکومیت حکم صادره برای ۷ تن از فعالان صنفی خراسان شمالی در ابتدا خواستار لغو فوری حکم ایشان و رعایت انصاف و حق می باشند و سپس به کسانی که با این قبیل احکام قصد تهدید و ارعاب فعالان صنفی دارند و تصور می نمایند با این نوع احکام و ایجاد فضای امنیتی ، صدای حق طلبی خاموش خواهد شد، یادآوری می نماید که این نوع احکام هیچ خللی در اراده ی حق طلبان جامعه و دلسوزان آموزش و پرورش ایجاد نخواهد کرد و با عزمی راسخ تر مسیر خود را ادامه میدهند.

    • دیدار با خانواده‌ی ندا ناجی

      دیدار با خانواده‌ی ندا ناجی روز گذشته شماری از اعضا و دبیران کانون نویسندگان ایران به دیدار خانواده‌ی ندا ناجی فعال اجتماعی زندانی رفتند. ندا ناجی روز یازدهم اردیبهشت سال جاری در گردهمایی آرام کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شد. با اینکه سایر بازداشتی‌های این گردهمایی به قید وثیقه تا پایان مراحل "دادرسی" آزاد شده‌اند، ندا ناجی همچنان در بازداشت موقت به‌سر می‌برد. این فعال کارگری در دادگاه بدوی به پنج سال و نیم زندان محکوم شده است در حالی که شرکت در تجمعات حق اولیه‌ی هر شهروند و یکی از محمل‌های آزادی بیان است. روز گذشته، چهارشنبه ۱۶ بهمن، چند تن از اعضا و دبیران کانون به دیدار خانواده‌ی ندا ناجی رفتند. بکتاش آبتین، هرمز ناصرشریفی، علیرضا جباری، آیدا عمیدی، علیرضا آدینه، اکبر معصوم‌بیگی و فریبرز رئیس‌دانا در این دیدار حضور داشتند.

    • سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

      اعتراض کارفرمای هفت تپه به حکم برائت کارگران ▪️اردوی کار: به گفته فرزانه زیلابی وکیل دادگستری:کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نسبت به احکام برائت شش کارگر آن شرکت که پیشتر از شعبه 102 دادگاه کیفری دو شهرستان شوش صادر شده بود ،اعتراض نمود و پرونده جهت رسیدگی به تجدیدنظرخواهی کارفرما ، به شعبه 14دادگاه های تجدید نظر استان خوزستان ارجاع شده است. اسامی کارگران: محمود خدایی مسلم چشم خاور ابراهیم عباسی منجزی ایمان اخضری یوسف بهمئی محمد خنیفر ▪️سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هرگونه پرونده سازی و تهدید کارگران را محکوم کرده وخواهان پایان دادن به پرونده سازی برای کارگران می باشد. ۱۷بهمن ۹۸ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه