ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضاییه: پرونده روح‌الله زم را تفکیک کردیم و دادگاه به زودی برگزار می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تفکیک پرونده روح‌الله زم برای رسیدگی مجزا به این پرونده، اعلام کرد که دادگاه این متهم طی روزهای آینده برگزار خواهد شد و در چهارچوب مقررات به آن رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تفکیک پرونده روح‌الله زم برای رسیدگی مجزا به این پرونده، اعلام کرد که دادگاه این متهم طی روزهای آینده برگزار خواهد شد و در چهارچوب مقررات به آن رسیدگی می‌شود.

تصویر منتشر شده از روح‌الله زم پس از بازداشت

به نوشته سایت خبری رادیو تهران، غلامحسین اسماعیلی روز شنبه ۱۹ بهمن ‌ماه در مورد آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم گفت:

«در این پرونده غیر از متهم اصلی، پنج نفر دیگر بازداشت و تعدادی نیز احضار شدند که به مرور زمان به وضعیت این متهمان نیز رسیدگی می‌شود.»

اسماعیلی در مورد دیگر متهمان این پرونده گفت:

«در ارتباط با این پرونده افرادی در بخش‌های مختلف به عنوان متهم حضور دارند و از طیف‌های مختلف اسامی مطرح است که تا زمانی که پرونده رسیدگی نشود، نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.»

او پیشتر و در روز ۲۸ آبان در باره روند بررسی پرونده روح‌الله زم گفته بود:

«مستندات بسیار خوبی به ‌دست آمده اما به لحاظ حجم انبوه مستندات، کار کارشناسی زمان‌بر است و خودش هم توضیحات مفیدی ارائه داده است.»

سپاه پاسداران روز ۲۲ مهر ماه ۹۸ با انتشار بیانیه‌ای از گرفتار شدن روح‌الله زم، «سرشبکه سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی پیچیده توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد و اعلام کرد که این فعال سیاسی «به رغم اینکه تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل قرار داشت»، در دام امنیتی سازمان اطلاعات سپاه افتاد.

چند روز بعد از این ماجرا و در ۵ آبان ماه، سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اطلاعات جدیدی را در مورد دستگیری روح‌الله زم منتشر کرد.

به نوشته این سایت، زم بیش از شش ماه توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، تحت فریب اطلاعاتی قرار گرفته بود.

در این گزارش همچنین ادعا شده که افراد وابسته به سازمان اطلاعات سپاه در روزهای اربعین با فریب زم او را به داخل خاک عراق کشانده و سپس دستگیر کرده‌اند.

محمدجاسم الجویبراوی، یکی از مسئولان ارشد امنیتی در کشور عراق اما چند روز پس از بازداشت روح‌الله زم، با تکذیب خبر بازداشت او در خاک عراق اعلام کرد:

«هیچ گزارشی دال بر ورود این شخص به داخل خاک عراق وجود ندارد و این ادعاها کاملا نادرست است.»

روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، از روحانیون حکومتی و نامزد پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران است. او که پس از اعتراضات سال ۸۸ یک بار دستگیر و سپس از ایران خارج شده بود، سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز را در خارج از کشور راه‌اندازی کرد. این کانال پس از مدتی به کانال انتشار اسناد فساد حکومتی معروف شد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی در اسفند ۱۳۹۷ مستند ایستگاه پایانی دروغ را پخش کرد که در آن ادعا شده بود روح‌الله زم بازیچه نیروهای اطلاعاتی ایران بوده‌ است.

کانال آمدنیوز که با ادعای افشای اسناد سری و محرمانه پا به عرصه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی گذاشت در دی ماه ۹۶ با حدود یک میلیون و چهارهزار نفر عضو، به دلیل انتشار اخبار مربوط به اعتراضات سراسری در ایران بر سر زبان‌ها افتاد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۵ مدعی شد سازمان جاسوسی ترکیه (میت) به عنوان «دولت در سایه»‌ی این کشور در پشت صحنه سایت و کانال خبری آمدنیوز قرار دارد.

این سایت همچنین با استناد به گفته‌های پیمان عارف، یکی از کارشناسان شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی نوشت:

«آمد‌نیوز پروژه مفصلی است که سازمان اطلاعات ترکیه نه علیه جمهوری اسلامی، بلکه علیه ایران تدارک دیده است. بنا بر ادعای پیمان عارف این سایت و سایت نگام، توسط سازمان میت ترکیه اداره می‌شدند.»

عارف، روح‌الله زم را به عنوان کارگزار ایرانی آمدنیوز متهم کرده که از دولت ترکیه برای نشر اخبار علیه جمهوری اسلامی حقوق می‌گیرد.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.